۸ راه برقراری ارتباط با همه آدم‌ها

می دانیم همه‌چیز با ارتباط شروع می‌شود؛ دوستی و عشق و پشتیبانی از دیگران هم به‌وسیله‌ ارتباط صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۲۷۹
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
می دانیم همه‌چیز با ارتباط شروع می‌شود. دوستی با ارتباط آغاز می‌شود، عشق با ارتباط بیشتر می‌شود و پشتیبانی از دیگران هم به‌وسیله‌ی ارتباط صورت می‌گیرد. ارتباط با دیگران به ما کمک می‌کند عاشق، همسر، همکار، دوست و  والدین بهتری باشیم.

این مهم همچنین کمک‌مان می‌کند تاثیر بیشتری روی زندگی دیگران داشته‌باشیم و برای زندگی خود ما هم تا حد بسیار زیادی سودمند خواهد بود. ارتباط باعث می‌شود در شغل‌مان پیشرفت داشته‌باشیم؛ اگر بتوانیم با دیگران ارتباط داشته‌باشیم، می‌توانیم قراردادهایمان را به سرانجام برسانیم، به همکاران‌مان روحیه ببخشیم و به‌شکل موثرتری با آنها معاشرت‌کنیم.

ارتباط با دیگران و گردآوردن گروهی ازآدم‌های مشوق، پشتیبان و پر نشاط در اطراف‌مان، اهمیت ویژه‌ای برای دستیابی به زندگی فوق‌العاده دارد.ارتباط برقرار کردن با آدم‌هایی که شبیه ما هستند کار نسبتا ساده‌ای است. وقتی علایق و شخصیت‌های مشترک داریم، همدیگر را "درک می‌کنیم‌”. در مقابل، ارتباط برقرار کردن با آدم‌هایی که با ما بسیار تفاوت دارند کمابیش کار چالش‌برانگیزی به حساب می‌آید. با وجود این، ارتباط با آدم‌هایی که ویژگی‌های متفاوتی در مقام مقایسه با ما دارند همچنان موضوع مهمی است.

در ادامه ۸ راه برقراری ارتباط با دیگران آورده‌شده‌اند:

 ۱.به آنها توجه‌کنید

توجه شاید مهم ترین راه برقراری ارتباط با دیگران باشد. پس وقتی کسی با شما صحبت می‌کند، به حرف‌هایش گوش‌دهید؛ تمام. وقتی به حرف‌های دیگران گوش نمی‌دهید، این تصور به وجود می‌آید که حرف‌هایشان برایتان اهمیتی ندارد. اگر نمی‌دانید خوب به حرف‌های دیگران گوش می‌دهید یا نه، از دوستان و اعضای خانواده‌تان بپرسید حس می‌کنند وقتی با شما صحبت می‌کنند به صحبت‌هایشان گوش می‌دهید یا نه.

وقتی به صحبت‌های دیگران گوش می‌‌دهید، با آنها ارتباط چشمی داشته‌باشید. اگر مدام به این‌ور و آن‌ور نگاه‌کنید، با تلفن همراه‌تان ور بروید، یا وقتی با شما حرف می‌زنند اتاق را برانداز کنید، معلوم می‌شود حواس‌تان جای دیگری است و گفت‌وگو را خراب می‌کنید.

  ۲.دنبال بازخورد باشید

برای بهبود توانایی‌تان در برقراری سریع ارتباط با دیگران، به دنبال بازخورد مهارت‌های ارتباطی تان باشید. یکی از راه‌های بسیار خوب برای انجام‌دادن چنین کاری، پیوستن به یک گروه گفت‌وگومحور و شرکت‌کردن در جلسات هفتگی‌شان است. در این‌جور گروه‌ها فرصت صحبت‌کردن خواهید داشت و می‌توانید از سایر اعضای گروه بازخوردهای سودمندی راجع‌به شیوه‌ی بیان‌تان، زبان بدن‌تان و سرعت کلام‌تان دریافت‌کنید. با یادگیری سخنوری به‌شکل موثرتر می‌توانید بهتر با دیگران ارتباط برقرار کنید.

۳ .سوال بپرسید و این یک راه برقراری ارتباط عالی است!

در هر گفت‌وگویی روی شناختن طرف مقابل تمرکز کنید. تا به‌حال شده‌است کسی را ببینید و با خودتان فکر کنید "عجب آدم فوق‌العاده‌ای”، و بعد دستگیرتان شود که واقعا چیز خاصی درباره‌ی طرف نمی‌دانید؟ احتمالش هست که تاثیرگذاری این‌آدم روی شما به‌خاطر توجه‌اش برای شناختن شما باشد: شما احتمالا به پرسش‌های زیادی جواب داده‌اید و وقت دلچسبی را به حرف‌زدن از خودتان گذرانده‌اید. پس سعی کنید شما آدمی باشید که سوال می‌پرسد.

بگذارید بقیه خودشان را به شما نشان‌دهند و از خودشان برایتان بگویند. اگر پیش‌تر می‌دانید قرار است با چه کسی ملاقات‌کنید، کمی درباره‌ی او پرس‌وجو کنید. چنین چیزی می‌تواند به عمق سوال‌هایتان بیفزاید و ارتباط‌تان را بهبود ببخشد.

۴.اسم آدم‌ها را به‌خاطر بسپارید

همه‌ی ما آدم‌هایی را دیده‌ایم که می‌گویند "اصلا نمی‌توانم اسم آدم‌ها را به‌خاطر بسپارم”. چنین چیزی راه خوبی برای آغاز کردن یک گفت‌وگو نیست. با تمام وجود سعی‌کنید اسم آدم‌ها را به‌خاطر بسپارید. اسم‌شان را چند بار تکرار کنید و آن را با چیزی که همیشه به یادتان بماند یا برایتان بامزه باشد (در ذهن‌تان) مرتبط سازید، به دیگران معرفی‌شان کنید تا مجبور شوید اسم‌شان را با صدای بلند بگویید، و هر کار دیگری که فکر می‌کنید باری به‌خاطر سپردن اسم آنها مهم است، انجام‌دهید.

به‌خاطر داشتن اسم کسی که دارید با او صحبت می‌کنید، یکی از اصلی‌ترین راه‌های القای حس اهمیت‌دادن به دیگران و ارتباط برقرار کردن با‌ آنها است.

۵ .تظاهر نکنید همه‌چیز را می‌دانید

گراهام یونگ در مقاله ای روی وب‌گاه آنترپرنر از مشکلاتی که مردم با این مسئله دارند صحبت می‌کند. او می‌نویسد: "وقتی با دیگران حرف می‌زنیم، اغلب می‌خواهیم نشان‌بدهیم تحصیل‌کرده و باهوش هستیم. بعضی آدم‌ها سخت می‌توانند اعتراف‌کنند که دارند چیزی جدید یاد می‌گیرند”.

او در ادامه می‌گوید بسیاری از رهبران سخت توصیه‌ی آدم دیگری را قبول می‌کنند، چون فکر می‌کنند همه‌چیز را می‌دانند، ‌و بسیاری از کارکنان هم مجدانه در پی ثابت‌کردن خود به دیگران هستند و به همین دلیل نمی‌خواهند هیچ‌یک از نقاط ضعف خود را آشکار کنند. ترکیب این دو مورد می‌تواند باعث برهم‌خوردن گفت‌وگو شود، چون هیچ‌یک از طرفین حرف طرف دیگر را قبول نمی‌کند.

وقتی این رابطه ناکارآمد باشد، رشد و پیشرفت هم محدود می‌شود. یونگ توصیه می‌کند از خودمان آگاهی داشته‌باشیم و نگذاریم کنترل رفتارمان را به‌دست بگیرد. پس مشتاق یادگیری از دیگران باشید و توصیه‌هایشان را مورد توجه قرار دهید.

وقتی با دیگران گفت‌وگو می‌کنید، تظاهر نکنید راجع‌به همه‌چیز، همه‌چیز را می‌دانید. چنین چیزی باعث می‌شود آدم‌ها از شما روی برگردانند و توانایی شما برای ارتباط برقرا کردن با آنها را کاهش می‌دهد.

۶ .به دیگران اهمیت بدهید

اگر توجه‌کردن به دیگران در کارهایتان نمود نداشته‌باشد، هیچ چیز دیگری اهمیت ندارد. به دنبال کمک‌کردن به دیگران باشید. مشوق، مثبت‌اندیش، نشاط‌بخش و پشتیبان‌کننده باشید.

برای چیزهای کوچک و بزرگ از دیگران تشکر کنید. چه به دیگران پیامک بفرستید، با آنها تماس بگیرید، برایشان یادداشت بنویسید یا به آنها هدیه بدهید، به دفعات از آنها برای کمک‌ها و طرز رفتارشان تشکر کنید. آدم‌ها عاشق این هستند که از آنها قدردانی‌شود و مورد توجه قرار بگیرند.

۷ .اتاق را پر از دوستان‌تان ببینید

وقتی وارد اتاق یا جای دیگری می‌شوید، همه‌ی آدم‌های حاضر در آن مکان را به چشم دوستان‌تان ببینید، نه به چشم دشمنان‌تان. این کار از ترس و نگرانی شما می‌کاهد. به‌علاوه، اگر پیش‌تر جایی مشابه مکان کنونی رفته‌اید یا با برخی از آدم‌های جمع آشنا هستید، احتمالا چیزهایی دارید که راجع به آنها با دیگران صحبت‌کنید. جوری با آنها احوال‌پرسی کنید انگار دوستان شما هستند.

۸. رودررو با دیگران ارتباط برقرار کنید

در دنیای امروز بدون‌شک می‌توان سر بحث را به‌صورت آن‌لاین با دیگران باز کرد، اما هیچ‌چیز مثل ارتباط رودررو با دیگران نمی‌شود. از پشت میزتان بلند شوید و کمی هم با آدم‌ها در مکان‌ّهای مورد علاقه‌تان وقت بگذرانید.

ارتباط برقرار کردن با دیگران به‌راستی می‌تواند زندگی شما و دیگران را تغییر دهد.

منبع: لایف هک – lifehack
ترجمه: سایت بازده
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰