مراقبت و افزایش رشد مو با چند راهکار ساده

کچل‌ها خوش‌شانس هستند؟ واقعا این جمله را باور دارید؟ باید بگوییم که خوش‌شانس، کسانی هستند که به‌طور طبیعی موهایی زیبا و پرپشت دارند. این دوستان خوش‌شانس بدون هیچ تلاش و رسیدگی حتی اگر ماه‌ها به موهای خود رسیدگی نکنند و از داروهای مفیدی که می‌تواند به رشد مو کمک کند، بهره نگیرند، همچنان موهایی پرپشت و زیبا خواهند داشت.
کد خبر: ۳۷۴
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴
کچل‌ها خوش‌شانس هستند؟ واقعا این جمله را باور دارید؟ باید بگوییم که خوش‌شانس، کسانی هستند که به‌طور طبیعی موهایی زیبا و پرپشت دارند. این دوستان خوش‌شانس بدون هیچ تلاش و رسیدگی حتی اگر ماه‌ها به موهای خود رسیدگی نکنند و از داروهای مفیدی که می‌تواند به رشد مو کمک کند، بهره نگیرند، همچنان موهایی پرپشت و زیبا خواهند داشت.

تعداد این خوش شانس‌ها کم است. پس ما عده‌ی کثیری که اغلب در حالت غبطه خوردن به سر می‌بریم باید فکری به حال مراقبت و رشد مو کنیم و دست‌ روی دست نگذاریم و اوضاع سر و کله‌ی بی‌نوا را به شانس و بخت و اقبال حواله ندهیم. این‌روزها دیگر مشکلی نیست که آسان نشود. بسیاری از روش‌ها، داروها و مواد مکمل و تقویت‌کننده به ما کمک می‌کنند تا علاوه بر مراقبت و تقویت مو، روند رشد مو را تسریع کنیم که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد.
۱. تغذیه‌ی مناسب

مراقبت و افزایش رشد مو با چند راهکار ساده
در گام نخست بهتر است تکلیف را روشن کنیم و به شما اطلاع بدهیم که هر گونه دارو، مواد و روش‌های مکمل شیمیایی و… برای افزایش رشد مو، در صورتی در بلندمدت مؤثر واقع می‌شوند که تغذیه و رژیم غذایی خوب و مناسبی داشته باشید.

سعی کنید به مقدار کافی پروتئین مصرف کنید. کسانی‌که پروتئین به‌اندازه کافی مصرف نمی‌کنند، ریزش موی بیشتری را تجربه می‌کنند. این ریزش در خانم‌ها بیشتر دیده خواهد شد. پروتئین با خوردن موادی مانند: ماهی، لوبیا و سایر حبوبات، آجیل و… تأمین می‌شود.
۲. توجه به سلامت پوست سر

رشد یک درخت را تصور کنید. اگر خاک و ریشه‌های درخت در وضعیت مطلوبی قرار نداشته باشند، نمی‌توانید انتظار رشد و رؤیت سروی زیبا و سبز داشته باشید. پوست سر هم زمینه‌ی اصلی رشد موهای نازنینی است که در زیبایی و ظاهرتان نقش پررنگی دارند.

برای اینکه بدانید موها و پوست سرتان در چه وضعیتی است، می‌توانید یک دسته از موها را از ریشه در دست بگیرید و سپس از ریشه تا نوک موها را لمس کنید. قطر موها در تمام قسمت‌ها باید از ضخامت یکسانی برخوردار باشد اگر در راه لمس طول موها، با تغییر قطر رو‌به‌رو بشوید، یعنی موهایتان چندان سالم نیست.

تحقیقات نشان می‌دهد که ماساژ روزانه‌ی سر کمک زیادی به افزایش رشد مو و تقویت سلامت پوست سر می‌کند. با انجام ۵ دقیقه ماساژ در طول روز به ضخیم‌تر شدن موها کمک کنید. برای این کار می‌توانید از مواد تقویت‌کننده مو یا انواع روغن‌ها مانند روغن نارگیل بهره ببرید و با نوک انگشتان در مسیرهایی دایره‌مانند پوست سر را ماساژ بدهید.
۳. دوری از حرارت مستقیم و زیاده‌روی در شانه کردن

مراقبت و افزایش رشد مو با چند راهکار ساده
نباید موهایتان را با آب خیلی داغ بشویید و با حرارت زیاد و مستقیم، خشک کنید و حالت بدهید. استفاده از وسایلی نظیر اتوی مو روی موهایتان اثرات مخرب شدیدی دارد. اتوی مو یا حرارت تند سشوار برای مدل دادن به موها، دشمن درجه یک نابودی موهای عزیزتان است.

در شانه زدن نیز تعادل را رعایت کنید. نه مدام شانه به دست باشید و پوست بی‌نوای سر را خراش بدهید و نه آن‌قدر در شانه‌زدن موها سستی کنید که سرتان بدل به لانه‌ی کبوتر بشود. اعتدال را رعایت کنید و به‌اندازه‌ی لازم از شانه زدن برای آراستگی ظاهر کمک بگیرید. شانه‌زدن سر باعث می‌شود تا پوست سر تحریک بشود و روغنی بین موها ایجاد کند که برای سلامت آن مفید است.
۴. مدیریت استرس و نگرانی

استرس و نگرانی از عوامل اصلی ریزش مو هستند. اگر هزاران ماده‌ی مکمل و بسته‌های تقویت مو نیز تهیه کنید و با رعایت رژیم و تغذیه خواهان افزایش رشد مو باشید، باز هم با وجود استرس، موفقیتی حاصل نخواهد شد.

سعی کنید با روش‌های مختلف مانند ورزش، یوگا، مدیتیشن و هر کار دیگری که برای‌تان آرامش‌بخش است، میزان استرس‌تان را کاهش بدهید. با کم‌کردن نگرانی‌ها موهایتان فرصت ضخیم‌شدن، حجیم‌شدن و رشد مناسب را پیدا می‌کند.
۵. پرهیز از مصرف زیاد شامپو

مراقبت و افزایش رشد مو با چند راهکار ساده
شستن موها دو یا سه بار در هفته باعث می‌شود روغن‌های طبیعی به موهایتان نفوذ کند و موها بتوانند خود را ترمیم کنند و مرطوب بمانند، اما اگر این تجمع چربی که به سمت ساقه‌ها می‌رود زیاد از حد بشود، موجب تولید شوره و ایجاد خارش در پوست سر می‌شود.

از نرم‌کننده‌ها و آب‌رسان‌ها نیز غافل نشوید. این گونه محصولات دو دسته‌ هستند. دسته‌ی اول را در حمام و بعد از شامپو کردن موهایتان می‌توانید استفاده کنید که باید آبکشی شوند و تنها آثار کمی از آنها روی موهایتان بماند. دسته‌ی دوم را می‌توانید بعد از حمام، برای رطوبت‌رسانی بیشتر و سهولت در شانه کردن استفاده کنید که نیازی به آبکشی ندارند.
۶. عدم استفاده از اکستنشن‌ها و رنگ روشن

اگر برای مهمامی یا مجلس عروسی از اکسنتشن‌ها استفاده می‌کنید و با کار گذاشتن موهای مصنوعی ظاهری زیباتر پیدا می‌کنید، مشکلی نیست اما اگر این موهای اضافه شده به سر برای مدت طولانی روی سرتان جا خوش کنند، باعث کشیده شدن ریشه‌ی موها وریزش مو خواهند شد. پس تا جایی که ممکن است از اکستنشن مو دوری کنید.

موهایتان را بلوند نکنید، دکلره کردن مو آسیب شدیدی به کوتیکول‌های مو وارد می‌کند. هرچه مواد شیمیایی این‌چنینی که صرفا با هدف زیبایی استفاده می‌شوند، کم‌تر باشد، رشد موها و سلامت آنها بیشتر تضمین خواهد شد.
۷. نوشیدن مقدار زیاد آب

حداقل در طول روز ۸ لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب فقط برای موها مفید نیست بلکه برای کارایی بهتر تمام اندام‌ها مؤثر و خوب است. نوشیدن زیاد آب باعث می‌شود تا سموم از بدن دفع بشوند و آب‌رسانی به تمام اندام‌ها ازجمله موها به خوبی صورت بگیرد.
۸. توجه به روبالشی

مراقبت و افزایش رشد مو با چند راهکار ساده
به نظافت روبالشی خود اهمیت بدهید. برای افزایش رشد مو، باید محیطی که موها مدام با آن در ارتباط هستند نیز پاک و تمیز باشد. علاوه بر این به‌جای استفاده از روبالشی‌های نخی از روبالشی‌های ابریشمی استفاده کنید. زیرا ابریشم نرم‌تر است و اصطکاک کم‌تری با موی سر ایجاد می‌کند. روبالشی نخی بیشتر باعث ایجاد شکست و آزار موها می‌شود.
۹. پخش روغن طبیعی مو قبل از خواب

شانه کردن مو‌هایتان قبل از خواب و بخصوص زمانی که خسته هستید، به‌نظر سخت می‌رسد اما درواقع این کار کمک زیادی به سلامت موها می‌کند. از پوست سر شروع کنید و به آرامی با شانه کردن، روغن‌های طبیعی را به سمت ساقه‌ها روانه کنید. با این کار نه‌تنها ساقه‌ها به‌صورت طبیعی مرطوب می‌مانند بلکه با افزایش جریان خون در پوست سر، روند رشد مو را تسریع خواهید کرد.
۱۰. استفاده از مکمل‌ها

برای داشتن موهایی زیبا ضمن مصرف مواد غذایی مناسب با مشورت پزشک می‌توانید از مکمل‌های معدنی و ویتامین‌ها نیز کمک بگیرید. در صورتی که نمی‌توانید مواد مغذی لازم برای موها‌یتان را به‌طور کامل از طریق تغذیه تأمین کنید، مصرف مولتی‌ویتامین‌های مخصوص پوست، مو و ناخن‌ که حاوی ویتامین‌های C، B و بیوتین هستند به تقویت و افزایش رشد موها‌‌یتان کمک می‌کند.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰