استیک با قارچ شکم پر، فوق العاده است!

استیک با مرینیت مکزیکی همراه قارچ‌های کوچولو که با سس خامه‌ای بلوچیز و پوره سیب زمینی سرو میشه، همون طعمیه که از یه رستوران فرانسوی انتظار دارین.
کد خبر: ۴۳۵
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۳
به گزارش زندگی امروز، استیک با مرینیت مکزیکی همراه قارچ‌های کوچولو که با سس خامه‌ای بلوچیز و پوره سیب زمینی سرو میشه، همون طعمیه که از یه رستوران فرانسوی انتظار دارین.
 
مواد اولیه
 
150 گرم راسته گوساله
3 عدد قارچ
0.5 عدد فلفل دلمه ای قرمز
50 گرم لوبیا سبز
25 گرم پنیر بلوچیز
150 گرم سیب زمینی
100 گرم خامه صبحانه
25 گرم ذرت
60 میلی لیتر مایه مرینیت مکزیکی
30 میلی لیتر روغن
1 به مقدار لازم نمک
1 به مقدار لازم فلفل سیاه
 
 
استیک با قارچ شکم پر، فوق العاده است! 


 استیک با قارچ شکم پر، فوق العاده است!
 
دستورپخت:
 
گوشت را در مایه مرینیت قرار دهید. روی آن‌را با محافظ پلاستیکی بپوشانید و به مدت 1 الی 12 ساعت درون یخچال قرار دهید تا مزه‌دار شود سپس تابه گریل را روی حرارت بالا قرار دهید و کمی روغن در تابه داغ کنید سپس دو طرف گوشت را به میزان دلخواه پخت خودتان در تابه گریل کنید.
در زمان استراحت استیک، مواد اولیه را بشویید. یک چهارم از فلفل دلمه‌ای و یک چهارم از لوبیا سبز را مربعی ریز برش دهید. باقیمانده هر دو را رشته‌ای متوسط برش دهید. پوست سیب زمینی را جدا کنید و آن‌را ریز برش دهید. داخل قارچ را خالی کنید. قابلمه‌ای حاوی آب را روی حرارت قرار دهید تا بجوش آید، سیب زمینی را در آن بپزید و آبکش کنید. وقتی سرد شد سیب زمینی را له کنید و به میزان دلخواه نمک و فلفل مخلوط کنید تا پوره سیب زمینی بدست آید.
در تابه‌ای روی حرارت ملایم خامه را گرم کنید اما مراقب باشید که نجوشد، پنیر بلوچیز را به خامه اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود سپس به میزان دلخواه نمک و فلفل به سس بلوچیز اضافه کنید. مقداری از سس بلوچیز را برای روی قارچ های شکم پر نگه دارید و باقیمانده را با پوره سیب زمینی مخلوط کنید تا پوره بلوچیز بدست آید.
تابه‌ای را روی حرارت بالا قرار دهید. مقداری روغن در تابه داغ کنید. فلفل دلمه‌ای و لوبیای ریز خرد شده و ذرت را به مدت 5-10 دقیقه در تابه تفت دهید تا ترد شوند سپس به میزان دلخواه نمک و فلفل اضافه کنید و تابه را از روی حرارت بردارید.
فر را در دمای 200 درجه سانتیگراد قرار دهید. داخل قارچ ها را با مخلوط لوبیا و ذرت پر کنید و روی آن‌را از سس بلوچیز بریزید و قارچ ها را در فر قرار دهید تا روی آن طلایی شود.
تابه‌ای را روی حرارت بالا قرار دهید. مقداری روغن در تابه داغ کنید. فلفل دلمه و لوبیا رشته‌ای را به مدت 5-10 دقیقه در تابه تفت دهید تا ترد شود سپس به میزان دلخواه نمک و فلفل به آن اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. استیک را در کنار پوره بلوچیز و قارچ شکم پر و سبزیجات سرو کنید. نوش جان!

منبع:برترینها
 

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰