روزانه چقدر قند مصرف کنیم؟

میزان مصرف قند تصفیه شده در طول روز با توجه به وضعیت متابولیک بدن هر فرد باید بین 10 تا 30 گرم باشد.
کد خبر: ۱۰۲
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
میزان مصرف قند تصفیه شده در طول روز با توجه به وضعیت متابولیک بدن هر فرد باید بین 10 تا 30 گرم باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،سید ضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه با بیان اینکه بین 50 تا 60 درصد از انرژی روزانه افراد از مواد قندی تامین می شود، گفت: توصیه می‌شود افراد در هر سنی از مواد قندی مرکب، تصفیه نشده و طبیعی برای تامین انرژی روزانه خود استفاده کنند نه خوراکی‌هایی نظیر قند، شکر؛ شکلات و شیرینی که عامل اضافه وزن و ابتلا به بیماری‌های متابولیکی است.

وی افزود: استفاده بیش از حد شیرینی؛ شکلات و خوراکی هایی از این دست موجب پایین آمدن سن دیابت و ابتلای کودکان به این بیماری شده است.

مظهری تصریح کرد: میزان مصرف قند تصفیه شده در طول روز با توجه به سن، جنس و وضعیت متابولیک بدن هر فرد باید بین 10 تا 30 گرم باشد.

وی با اشاره به اینکه هر میزان مصرف قند کمتر باشد فرد زندگی بهتر و عمری طولانی‌تر خواهد داشت، اظهار کرد: شکر، نمک و هرویین سه ماده سفید خطرناک که در بیشتر موارد موجب ابتلا به بیماری‌های متابولیکی و مرگ می شوند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: قند تصفیه نشده، طبیعی، بدون طعم، نشاسته‌های گیاهی و حیوانی خطرناک نیستند و در نان‌های سبوس دار، غلات و حبوبات وجود دارد که به خوبی می‌تواند میزان قند مورد نیاز روزانه را تامین کند.

مظهری با بیان اینکه خرما، انجیر، خربزه و انگور دارای قند فراوانی هستند، گفت: انواع توت از میوه هایی است که قند متوسط داشته و برای بدن بسیار مفید است.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰