هیجان انگیز‌ترین شهر‌های دنیا + تصاویر

در نظرسنجی که توسط Tapestry Research انجام شده است، 15 هزار نفر از مردم در 20 شهر مختلف، خوش ترین و هیجان انگیزترین شهرهای دنیا را انتخاب کرده اند.
کد خبر: ۱۰۳۷
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۸
زندگی امروز/ در نظرسنجی که توسط Tapestry Research انجام شده است، 15 هزار نفر از مردم در 20 شهر مختلف، خوش ترین و هیجان انگیزترین شهرهای دنیا را انتخاب کرده اند.

به گزارش زندگی امروز به نقل از بیزنس اسنایدر، در این نظرسنجی از ساکنان این شهرها درباره جنبه های مختلف زندگی سوال شده است که از جمله آنها می توان به این موارد اشاره کرد: غذا، نوشیدنی، فرهنگ، دوستی، مقرون به صرفه بودن، شادی و شور زندگی. همچنین از فاکتورهای کلیدی که معیار مردم برای هیجان انگیز نامیدن شهر آنها محسوب می شود می توان از مواقعی که بیرون از خانه غذا می خورند تا افتخار کردن به شهری که از آن می آیند نام برد. با این 20 شهر که در این نظرسنجی رتبه بندی شده اند آشنا شوید.

20. زوریخ (115.3)
مردم این شهر سوپرفعال هستند! شهروندان زوریخ بیش از مردمان هر شهر دیگری ورزش می کنند.

هیجان انگیز‌ترین شهر‌های دنیا

19. لس آنجلس (116.8)
لس آنجلس یک صحنه فرهنگی پررونق و البته مملو از رستوران های تاکو است اما شهروندان لس آنجلسی می گویند این شهر یکی از سخت ترین ها برای دوستیابی محسوب می شود.

هیجان انگیز‌ترین شهر‌های دنیا

18. توکیو (117.7)
مردم توکیو عاشق غذاهایشان هستند. آنها بیشتر از مردمان هر شهر دیگری در این لیست به رستوران می روند.

هیجان انگیز‌ترین شهر‌های دنیا

17. برلین (119.2)
83 درصد از مردم برلین همسایه کناری خود را به اسم می شناسند، یک عدد بزرگ در مقایسه با میانگین 55 درصد جهانی که توضیح می دهد و نشان می دهد چرا کمتر از باقی مردم اروپا احساس تنهایی می کنند. شهروندان برلین دوست دارند اوقات خود را در خانه بگذرانند. به این ترتیب برلین از جمله شهرهایی است که مردمان آن کمترین میزان حضور و غذاخوردن در رستوران را در دنیا به نام خود ثبت کرده اند.

هیجان انگیز‌ترین شهر‌های دنیا

16. سان فرانسیسکو (119.4)
شهری مملو از رستوران های شلوغ و پرهیاهو با وعده صبحانه و شهروندانی که می گویند احساس می کنند آزاد هستند تا خودشان باشند. اگر سان فرانسیسکو در این رتبه قرار گرفته به دلیل نمره ضعیف در امنیت و مقرون به صرفه بودن این شهر است.

هیجان انگیز‌ترین شهر‌های دنیا

15. شانگهای (119.5)
شاید شهر ارزانی نباشد اما کارهای زیادی وجود دارد که می توان در شانگهای انجام داد. مردم شانگهای معتقدند پیدا کردن عشق در این شهر سخت است اما 79 درصد آنها می گویند معاشرت ها و ملاقات های ساده و بی دغدغه در این شهر آسان است.

هیجان انگیز‌ترین شهر‌های دنیا

14. مکزیکوسیتی (121.2)
مردم مکزیکوسیتی بیش از شهروندان دیگر شهرها در فرهنگ غرق شده اند. آنها 76 مرتبه در سال به تئاتر، گالری، سینما، موزه و جشنواره ها می روند.

هیجان انگیز‌ترین شهر‌های دنیا

12. پاریس (124.9)
پاریس، شهر عشاق یکی از شهرهای این لیست است که مردمان آن حسابی با فعالیت های فرهنگی زندگی می کنند.

هیجان انگیز‌ترین شهر‌های دنیا

12. آستین (125.3)
شهر شماره یک در موزیک زنده و یکی از بهترین ها در رستوران. آستین یکی از بهترین مکان ها برای برگزاری جشنواره هاست. رفت و آمد و البته ترافیک در آستین بسیار کوتاه است. رفت و آمد در آستین به طور میانگین 22 دقیقه زمان می برد.

هیجان انگیز‌ترین شهر‌های دنیا

11. ادینبورگ (128.2)
شهروندان شهر ادینبورگ خوب می دانند چطور باید خودشان را سرگرم کنند و از اوقاتشان استفاده کرده و لذت ببرند.

هیجان انگیز‌ترین شهر‌های دنیا

10. بارسلونا (128.4)
مردم شهر بارسلون به طور میانگین 71 روز در سال را مشغول فعالیت های فرنگی هستند. بارسلون همچنین یکی از شهرهایی در دنیاست که شهروندانش بیشتر حضور در رستوران ها را به نام خود ثبت کرده اند.

هیجان انگیز‌ترین شهر‌های دنیا

9. فیلادلفیا (129.9)
مردم فیلادلفیا شهر خود را به عنوان مقرون به صرفه ترین شهر در دنیا معرفی می کنند. در عین حال آنها از فیلادلفیا به عنوان یکی از لذت بخش ترین شهرها برای زندگی نام می برند. یکی از کوتاه ترین زمان های رفت و آمد در این لیست به فیلادلفیا اختصاص دارد؛ فقط 24 دقیقه.

هیجان انگیز‌ترین شهر‌های دنیا

8. لیسبون (130.2)
مردم لیسبون خیلی زیاد بیرون از خانه غذا می خورند، با خانواده وقت می گذرانند و معتقدند دوستیابی و پیداکردن عشق در این شهر آسان است. یک گردش شبانه در لیسبون به طور میانگین 46 دلار هزینه دارد.

هیجان انگیز‌ترین شهر‌های دنیا

7. منچستر (130.9)
معاشرت اجتماعی همراه نوشیدن چای یکی از عادت های مردم منچستر است. آنها از این لحاظ در صدر قرار می گیرند که نمی توانند 24 ساعت را بدون چای سپری کنند!

هیجان انگیز‌ترین شهر‌های دنیا

6. مادرید (131.1)
یکی از بهترین شهرها به لحاظ فرهنگی محسوب می شود. رستوران های مادرید پر از جمعیت است چرا که شهروندان مادریدی بیش از مردمان دیگر شهرها برای صرف غذا به رستوران می روند.

هیجان انگیز‌ترین شهر‌های دنیا

5. لندن (131.4)
به جز رستوران ها، تئاترها و کافه ها، مردم لندن می گویند همیشه در این شهر کاری برای انجام دادن یا جایی برای دیدن وجود دارد. مردم لندن بیشترین گردش (در قالب بیرون رفتن از خانه) را با عدد هشت بار در ماه به خود اختصاص داده اند. لندن البته در صدر قرار نمی گیرد چون شهروندان پایتخت بریتانیا معتقدند دوست پیدا کردن در شهر آنها سخت است، استرس دارند و شهرشان مقرون به صرفه نیست.

هیجان انگیز‌ترین شهر‌های دنیا

4. ملبورن (132.3)
این شهر در بین صدرنشینان این لیست قرار می گیرد چون مردم ملبورن احساس خوشبختی می کنند. از هر 10 شهروند ملبورنی 9 نفر گفته اند 24 ساعت گذشته را با شادی سپری کرده اند. مردم ملبورن همچنین دوستیابی را در این شهر آسان می دانند و خصیصه غذایی ملبورن را یکی از بهترین ها عنوان می کنند.

هیجان انگیز‌ترین شهر‌های دنیا

3. نیویورک (134.6)
این شهر در رده سوم این گروه قرار می گیرد چون شب های زنده ای دارد و به لحاظ فرهنگی در دومین رتبه است. نیویورک همچنین از شهرهایی بود که امسال بر اساس آمار بیشتر افراد خواهان بازدید آن بودند هر چند شاید مردمی که به این شهر سفر می کنند در پیدا کردن دوست با مشکل مواجه شوند. نیویورک همچنین به عنوان یکی از پراسترس ترین شهرها با واشنگتن ارتباط نزدیکی دارد.

هیجان انگیز‌ترین شهر‌های دنیا

2. پورتو (137.9)
یک شهر با فضایی دوستانه که شهروندانش به زندگی کردن در آن افتخار می کنند چون معتقدند در پورتو آزاد هستند تا خود واقعی شان باشند. شب گردی در پورتو برای مردم این شهر با میانگین 37 دلار ارزان محسوب می شود.

هیجان انگیز‌ترین شهر‌های دنیا

1. شیکاگو (138.2)
با بالاترین نمره، شیکاگو در صدر این لیست قرار می گیرد که البته این موقعیت را مدیون غذا، شادی، فرهنگ، مقرون به صرفه بودن و افتخار به شهر است. تنها نقطه ضعف شیکاگو که در آن نمره ضعیفی به دست آورده است امنیت این شهر محسوب می شود.

هیجان انگیز‌ترین شهر‌های دنیا

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰