با این سه‌حرکت یوگا التهاب را کاهش دهید

التهاب در بدن یک فرآیند طبیعی سیستم ایمنی بدن است در واکنش به آُسیب دیدگی، عفونت، استرس و دیگر تهدیدها. التهاب به عنوان بخشی از یک سیستم سالم می تواند چیز خوبی باشد و با مشکلات کوچک مقابله کند.
کد خبر: ۱۰۷
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
التهاب در بدن یک فرآیند طبیعی سیستم ایمنی بدن است در واکنش به آُسیب دیدگی، عفونت، استرس و دیگر تهدیدها. التهاب به عنوان بخشی از یک سیستم سالم می تواند چیز خوبی باشد و با مشکلات کوچک مقابله کند.

به گزارش سایت دکتر کرمانی، با این حال اگر التهاب طولانی مدت و مزمن شود، می تواند پیامدهای جدی برای سلامت داشته باشد. التهاب مزمن می تواند منجر به افزایش بیماری های مزمن و همچنین بروز آثار قابل رویت پیری در بدن شود.

علاوه بر اهمیت کلی به سلامت بدن، کار روی کاهش استرس و استفاده از یک برنامه سالم، می توانید از خود، با یوگا در برابر التهاب مزمن نیز محافظت کنید.

یوگا برای کاهش سطح استرس فوق العاده است و تحقیقات نشان داده کسانی که یوگا تمرین می کنند معمولا سطح بالا تری از لپتین و آدیپونکتین در بدنشان دارند. هر دوی این مواد شیمیایی طبیعی روی کاهش التهاب در بدن کار می کنند.

در ادامه سه حرکت یوگا را به شما آموزش می دهیم که التهاب را کاهش می دهند.


با این سه حرکت یوگا التهاب را کاهش دهید

این یک ژست ترمیمی است که روی آرام کردن سیستم عصبی کار می کند و التیام یافتن بدن را بهبود می بخشد ، هر دوی این موارد برای مقابله با التهاب عالی هستند.

ژست های ترمیمی به دلیل قابلیتشان در آرام ساختن ذهن و بدن محبوب هستند، همین ویژگی آنها را تبدیل به یکی از بهترین حرکات برای پیشگیری از التهاب و درمان آن کرده.

برای شروع این حرکت، روی پشت خود دراز بکشید، زانوی خود را خم کنید و پا محکم روی زمین قرار بگیرد. مچ پای راست را به طرف زانوی چپ بیاورید و سپس اجازه دهید هر دو پا در طول سمت چپ بدن پایین بیایند. سپس باید اجازه دهید در حالی که زانوی راست به طرف بالا است کف پای راست روی زمین قرار بگیرد. باید اجازه دهید در حالی که آرام ران ها را می کشید لگن و پایین کمرتان در حالت استراحت بماند.

قبل از بازگشت به حالت ابتدایی این ژست را به مدت یک دقیقه نگه دارید و سپس روی جهت دیگر تکرارش کنید.

با این سه حرکت یوگا التهاب را کاهش دهید

این ژست برای کاهش التهاب بسیار مناسب است و همچنین می تواند گرفتگی عضلات گردش خون و تنفس را نیز بهبود ببخشد. وقتی گردش خون و تنفستان در بهترین سطح باشد، بدنتان می تواند خیلی بهتر با استرس مقابله کند و عملکردش نیز مناسب تر خواهد بود.

پاها را در حدود 122 سانتی متر از هم فاصله دهید، دستها را موازی با زمین بالا بیاورید، کف دست ها رو به پایین باشد و سپس بازوها را به دو طرف بکشید تا تیغه های شانه ها باز شوند. سپس می توانید پای سمت راست را 45 درجه به طرف خارج بچرخانید و پای چپ را موازی با فضای پشت نگه دارید.

پاشنه پای راست باید با پاشنه پای چپ در یک راستا قرار داشته باشند. به آرامی عضله ران را درگیر کنید و خم شوید تا جایی که کاسه زانوی راست با مچ پای راست در یک خط قرار بگیرند، هر دو دست را از تیغه شانه ها به طرف خارج بکشد و موازی با بدن نگهشان دارید.

این حالت را به مدت یک دقیقه نگه دارید و در حال انجامش به صورت عمیق دم و بازدم انجام دهید. سپس به حالت ابتدایی بازگردید و همین کار را برای طرف دیگر بدن تکرار کنید.

با این سه حرکت یوگا التهاب را کاهش دهید

این ژست برای سلامت گوارشی مفید است. به همین دلیل با واکنش سیستم ایمنی بدن نیز ارتباط تنگاتنگی دارد و می تواند به کاهش التهاب کمک کند. این حرکت به ویژه روی کاهش التهاب پایین کمر و همچنین از بین بردن گرفتگی شانه ها تاثیر دارد. به همین دلیل این ژست یوگا برای کسانی که کارشان پشت میز است خیلی مفید واقع می شود.

ابتدا به پشت روی زمین دراز بکشید. زانوها را خم کنید، اما کف پاها را روی زمین نگه دارید. سپس می توانید ران ها را از روی زمین بلند کنید و به آرامی به سمت راست بدنتان ببریدشان در همین حال زانوها را بالا و به سمت قفسه سینه بیاورید.

زانوها را سمت راست بدن قرار دهید و در همین حال دو دست را به دو سمت شانه ها باز کنید. قبل از اینکه زانو را به قفسه سینه بازگردانید و به سمت چپ بدنتان ببرید سر را به طرف شانه سمت راست بچرخانید. قبل از بازگشت به حالت عادی این ژست را به مدت 30 ثانیه تا یک دقیقه نگه دارید.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰