زنجبیل

زنجبیل از نظر فواید سلامتی بهترین و در عین حال بسیار خوش طعم است. این ادویه علاوه بر اینکه طعم خوب، برای هضم غذا و معده نیز مفید است.
کد خبر: ۱۱۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
زنجبیل از نظر سلامتی بهترین و در عین حال بسیار خوش طعم است. این ادویه علاوه بر اینکه طعم خوبی دارد، برای هضم غذا و معده نیز مفید است.

در این مقاله به برخی از خواص زنجبیل اشاره شده است.

زنجبیل و کارکرد مغز

زنجبیل از مواد مغذی غنی بوده و حاوی ترکیبات بیواکتیو- زیست فعال- است که برای بدن و مغز پرفایده است.

زنجبیل و دردهای معده و حالت تهوع

این گیاه به عنوان تقویت کننده معده و بدن استفاده می شود. ضدنفخ بوده و اخیرا محققان چینی تشخیص داده اند که شربت یا چای زنجبیل بهترین دارو برای معالجه زخم معده است و درد معده را از بین می برد.

همچنین از رشد کرم و انگل در معده و روده پیشگیری می کند. مبتلایان به زخم معده باید هر روز قبل از غذا یک قاشق غذاخوری از شربت زنجبیل همراه با آب بنوشند.

بدین ترتیب بیماری آنها پس از مدتی درمان می شود.

زنجبیل را می توان برای برطرف کردن حالت تهوع و استفراغ نیز استفاده کرد. بنابراین، این ادویه برای افرادی که هنگام مسافرت دچار تهوع هستند، ایده آل است.

در این حالت می توان کمی از زنجبیل خشک شده را در دهان گذاشت و آن را جوید، فورا حالت تهوع برطرف می شود. یا به جای آن می توان چای زنجبیل نوشید که همان اثر را می گذارد.

زنجبیل؛ سم زدای قوی

زنجبیل تازه و شربت یا چای آن، مواد سمی و زائد بدن را به صورت عرق از بدن خارج می سازد.

این گیاه برای سرماخوردگی و گلودرد – قابل توجه کسانی که در فصل گرما به دلیل عرق کردن زیاد و سپس جلوی کولر رفتن، سرما می خورند- مفید بوده و در مدت کم موجب بهبودی فرد مبتلا می شود.

زنجبیل را حتی برای کمپرس نیز می توان استفاده کرد تا سموم بدن را خارج سازد. بدین منظور ابتدا چای زنجبیل درست کنید و دستمالی را به آن آغشته کنید و آب اضافی را خارج کرده و در محل زخم یا درد بگذارید.

شربت زنجبیل

برای تهیه شربت زنجبیل یک قسمت زنجبیل رنده شده را با سه قسمت عسل مخلوط کرده و درون شیشه در بسته در یخچال نگهداری کرده و هر موقع خواستید مصرف کنید.
چای زنجبیل

برای درست کردن چای زنجبیل، یک قاشق چایخوری پودر خشک زنجبیل و یا دو قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده تازه را داخل قوری ریخته و روی آن آب جوش بریزید و به مدت 5 دقیقه آن را روی حرارت ملایم دم کنید.

سپس با عسل، شیرین کرده و مصرف نمایید. چای زنجبیل هرچقدر بماند و دم بکشد، تندتر می شود.

حتی می توان این چای را پس از سرد شدن در یخچال گذاشت و خنک کرد و مانند یک نوشیدنی سرد استفاده نمود.

چای زنجبیل دردهای قاعدگی را نیز از بین می برد.

منبع: زندگی آنلاین
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰