هشدار در مورد انجام جراحی‌های زیبایی در مراکز غیرمجاز

رئیس هیأت مدیره انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران نسبت به انجام جراحی‌های زیبایی در مراکز غیرمجاز هشدار داد و گفت: این مسئله خطرات زیادی همچون عفونت‌های شدید برای افراد به همراه دارد.
کد خبر: ۱۱۹۴
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
 زندگی امروز/ محمد بیات در ارتباط با جراحی‌ زیبایی در ایران اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود آمار جراح‌های زیبایی در کشورمان بسیار بالا است مورد تأیید نبوده چرا که آمار مستندی برای مقایسه این مسئله وجود ندارد.

وی افزود: البته در ایران تعداد قابل توجهی جراحی مرتبط با زیبایی انجام می‌شود که باید توجه داشت در کشورهایی که به طور نسبی رفاه و ثبات وجود داشته باشد، این مسئله نیز انجام می‌شود.


هشدار در مورد انجام جراحی‌های زیبایی در مراکز غیرمجاز



به گزارش زندگی امروز به نقل از فارس، رئیس هیأت مدیره انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران با اشاره به اینکه کیفیت خدمات پزشکی در حوزه جراحی‌های زیبایی در ایران بسیار خوب است،‌گفت: البته عوامل تبلیغاتی ممکن است بر روند افزایش این جراحی‌ها بیفزاید ولی آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد پیشگیری از دلایل غیرمنطقی افزایش جراحی‌های زیبایی است.

بیات گفت: جراحی‌های زیبایی نباید به صورت افراطی و غیرلازم صورت گیرد همچنین اگر این جراحی‌ها توسط افراد آموزش‌دیده و در مسیر صحیح آن انجام شود، مشکلی به همراه نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: برخی از مراکز که نسبت به جراحی‌های زیبایی اقدام می‌کنند در حالی که تحت نظر متخصص نبوده و برخی از فعالیت‌های اضافی را نیز تحت عنوان جراحی انجام می‌دهند.

رئیس هیأت مدیره انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران خاطرنشان کرد:این مسئله عوارض مختلفی برای بیمار همچون عفونت‌های شدید و نتایج نامطلوب از جراحی داشته بنابر این مردم برای دریافت این خدمات باید از مسیرهای صحیح و مراکز مجاز استفاده کنند که این مراکز توسط سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت اعلام شده است.

جراحی زیبایی به اعمال جراحی پزشکی می‌گویند که برای تغییر و زیباسازی یا رفع آسیب‌های ظاهری بخشی از صورت یا بدن انجام می‌شود. این نوع جراحی شامل موارد بسیار زیادی از جمله جراحی بینی، برجسته سازی گونه‌ها، رفع افتادگی پلک‌ها، افزایش قد و جراحی زیبایی گوش است.


ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰