هشدارهای آتش‌نشانی برای چهارشنبه‌سوری

آتش نشانی تهران نسبت به تحویل دادن هرنوع ماده قابل اشتعال و انفجار به جوانان و نوجوانان هشدار داد.
کد خبر: ۱۲۰۶
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
زندگی امروز آتش نشانی تهران در پی نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش زندگی امروز به نقل ازایلنا، اگر قصد دارید برای چهارشنبه آخر سال در مراسم چهارشنبه سوری شرکت کنید، با رعایت نکات ایمنی ذیل می توانید روزی آرام را برای خود رقم بزنید.

  • در این شب ها خاموش کننده های خود(در منزل، محل کار و خودرو) را در دسترس قرار دهید. این ایام، زمانی نیست که این دستگاه ها در انبار یا دور از دسترس باشند. حتماً آنها را در دسترس خود قرار داده و آنها را چک کنید و از سلامت و آماده به کار بودن آنها اطمینان حاصل کنید. بهتر است طرز کار با این دستگاه ها را مرور کنید و آن را به فرزندان و اعضای خانواده آموزش دهید و اگر در این زمینه پرسشی دارید با مراجعه به نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی پاسخ خود را دریافت کنید.
  •  کبریت، فندک و هر نوع وسیله آتش زنه دیگر را از دسترس کودکان دور نگهدارید.
  • پاکیزه بودن محیط منزل و ساختمان کمک بسیار زیادی به کاهش حوادث می کند. با توجه به انجام خانه تکانی در این ایام بسیاری از شهروندان چیزهایی را که نیاز ندارند(روزنامه باطله، مجله، کارتن اجناس، میز و صندلی مستعمل و...) به انبار، حیاط، پارکینگ و یا حتی گوشه راه پله و راهروها منتقل کرده تا در پایان کار از ساختمان خارج کنند و دور بریزند. دیدن حجم زیادی از این مواد که غالباً قابل اشتعال هستند می تواند کودکان را به برپایی یک آتش بازی دلچسب در داخل ساختمان یا پارکینگ و در مجاورت خودروهای موجود تحریک کند. مواد قابل اشتعال را از دسترس کودکان دور نگهدارید.
  • هرگز اجازه ندهید کودکان به تنهایی اقدام به برپایی آتش کنند.
  • اگر بچه ها از دست یابی به مواد قابل اشتعال در درون منزل ناامید شوند احتمال اینکه برای این مواد به سراغ مغازه های رنگ فروشی، مواد شیمیایی و یا حتی داروخانه ها بروند زیاد است. در همین جا از تمام عزیزانی که در این مشاغل مشغول خدمت و تلاش هستند تقاضا می کنیم از تحویل دادن هرنوع ماده قابل اشتعال و انفجار به جوانان و نوجوانان خودداری کنند.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰