دو قاطی پلو که تا پایان عمر حتما باید بخورید

قاطی پلو یکی از غذاهای مورد علاقه مادران است که همیشه دوست دارند آن را درست کنند.
کد خبر: ۱۲۴۱
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
زندگی امروز/ به دلیل اینکه هرچه دلشان بخواهد در آن می ریزند. اما قاطی پلو هم قوانین خاص خودش را دراد. در این مطلب طرز تهیه دو قاطی پلو که حتما باید در طول عمرتان امتحان شان کنید را آموزش داده ایم.

به گزارش زندگی امروز به نقل از مجله آشپزی، دو قاطی پلو یکی از غذاهای مورد علاقه مادران است که همیشه دوست دارند آن را درست کنند. به دلیل اینکه هرچه دلشان بخواهد در آن می ریزند. اما قاطی پلو هم قوانین خاص خودش را دراد. در این مطلب طرز تهیه دو قاطی پلو که حتما باید در طول عمرتان امتحان شان کنید را آموزش داده ایم.

تاک پلو

مواد لازم:
400 گرم برگ‌مو

3 پيمانه برنج

8 عدد فيله مرغ

1 ق‌س گرد غوره

1 عدد پياز

1 ق‌چ سوياسس

1 پيمانه روغن

1 ق‌م زعفران

1 ق‌چ پودر خردل

نمك و فلفل به ميزان لازم

دو قاطی پلو که تا پایان عمر حتما باید بخورید

 دو پلوی مخلوطی که تا پایان عمر حتما باید بخورید

طرز تهیه:
1. برنج را پاك كرده، بشوييد و با مقداري آب و نمك به مدت دو ساعت خيس كنيد.

2. در يك كاسه سوياسس را با پودر خردل و نمك و فلفل مخلوط كنيد. سپس پياز را  ريز خرد كرده و به كاسه اضافه كنيد. زعفران را به مقدار دلخواه با آب جوش مخلوط كرده و به مواد  اضافه كنيد.

3. فيله‌هاي مرغ را هم به كاسه اضافه كرده و خوب با مواد مخلوط كنيد تا همه جاي فيله‌ها مزه‌دار شود. در ظرف را پوشانده و به مدت يك ساعت در يخچال قرار دهيد.

4. حالا قابلمه‌اي را آب كرده و روي حرارت بگذاريد. آب كه جوش آمد برنج را از آبي كه در آن خيسانده بوديد خارج كرده به آب جوش اضافه كنيد. برگ مو را خرد كرده و بعد از يكي دو دقيقه به برنج در حال جوش بيفزاييد.

5. برنج و برگ مو را كه نرم شدند آبكش كنيد. در قابلمه‌اي مناسب كمي روغن ريخته، ته‌ديگ دلخواه را بچينيد و برنج را در قابلمه بريزيد.

نكته: دقت كنيد كه در موقع ريختن برنج و برگ مو در قابلمه، لابه‌لاي آن مقداري گرد غوره بپاشيد.

6. حالا قابلمه را روي حرارت ملايم گذاشته و به مدت 45 تا 50 دقيقه دم كنيد.

7. تا برنج دم مي‌كشد فيله‌هاي مرغ را از يخچال بيرون بياوريد. در تابه‌اي مقداري روغن ريخته و فيله‌ها را در روغن سرخ كنيد. مي‌توانيد براي پخت كامل فيله‌ها مقدار خيلي كمي آب ريخته و مدتي در ظرف را ببنديد.

8. برنج را بعد از دم كشيدن در ظرف دلخواه كشيده و با فيله‌هاي مرغ تزئين كنيد.

يه جور ديگه به جاي مرغ از گوشت ماهيچه‌ گوسفندي هم مي‌توان استفاده كرد.

ته‌چين هويج

مواد لازم:
500 گرم هويج

300 گرم فيله مرغ

3 پيمانه برنج

3 عدد زرده تخم‌مرغ

4 ق‌س ماست پرچرب

2 ق‌س زعفران دم‌كرده

1 ق‌م دارچين

1 عدد پياز

نمك و فلفل به ميزان لازم

روغن مايع مقداري

1 ق‌م زردچوبه

50گرم كره


دو قاطی پلو که تا پایان عمر حتما باید بخورید


طرز تهیه:
1. برنج را شسته، در كاسه با مقداري آب و نمك خيس كنيد. هويج‌ها را پوست گرفته ،بشوييد و خلالي خرد كنيد، در تابه‌اي مقداري روغن ريخته و روي حرارت بگذاريد. خلال‌هاي هويج را در روغن سرخ كنيد و بعد از روغن درآورده و كناري بگذاريد.

2. پياز را پوست گرفته، خلالي خرد كرده و  در روغن سرخ كنيد. فيله‌هاي مرغ را به قطعات ريز برش بزنيد، به تابه پيازها اضافه كنيد و تفت دهيد.

3. براي مزه‌دار شدن مرغ به آن نمك، فلفل و زردچوبه اضافه كرده و خوب سرخ كنيد. در آخر كمي زعفران دم‌كرده افزوده، حرارت را كم كنيد و در تابه را بگذاريد تا بپزند.هويج را هم به تابه مرغ در حال پخت اضافه كنيد. در صورت نياز به اندازه نيم‌پيمانه آب اضافه كنيد و در تابه را بگذاريد.

4. برنج را داخل آب جوش ريخته و طبق معمول آبكش كنيد. در كاسه‌اي مناسب زرده های تخم‌مرغ را ريخته و با چنگال كمي هم بزنيد. زعفران دم‌كرده و ماست را اضافه كرده و مخلوط كنيد. مايه ته‌چين آماده است.

5. برنج را داخل مايه ته‌چين ريخته و خوب مخلوط كنيد. تابه‌اي كه مي‌خواهيد ته‌چين را در آن بپزيد چرب كنيد. نيمي از مايه برنج را در تابه ريخته و با پشت قاشق فشرده و يك‌دست كنيد.

6. مرغ و هويج را روي لايه اول برنج ريخته و پهن كنيد تا همه سطح برنج را بپوشاند. مقداري دارچين روي مرغ و هويج بپاشيد. حالا نوبت مابقي برنج آغشته به مايه ته‌چين است. آن را روي بقيه مواد ريخته و با پشت قاشق يكدست و كمي فشرده كنيد.

7. تابه را روي حرارت ملايم گذاشته و با ته چنگال در برنج چند سوراخ ايجاد كنيد. كره را آب كرده و روي ته‌چين بريزيد، حالا در تابه را گذاشته و اجازه دهيد ته‌چين دم بكشد. بعد از دم كشيدن، ته‌چين را در يك سيني يا ديس مناسب سر و ته كرده، برش زده و سرو كنيد.


ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰