تصاویر/ کلکسیون جدید «باربی»؛ عروسک‌هایی از شخصیت‌های واقعی و مشهور

8 مارس به عنوان روز جهانی زن شناخته می شود. امسال شرکت «باربی» به مناسبت این روز، دست به اقدام زیبا و خلاقانه ای زد. این شرکت، عروسک هایی را از شخصیت های واقعی تولید و روانه بازار کرد تا الهام بخش دیگران باشند.
کد خبر: ۱۲۹۳
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
زندگی امروز/ جدید ترین عروسک ها و باربی های مشهور

به گزارش زندگی امروز به نقل از برترینها، 8 مارس به عنوان روز جهانی زن شناخته می شود. امسال شرکت «باربی» به مناسبت این روز، دست به اقدام زیبا و خلاقانه ای زد. این شرکت، عروسک هایی را از شخصیت های واقعی تولید و روانه بازار کرد تا الهام بخش دیگران باشند.


کلکسیون جدید «باربی»؛ عروسک‌هایی از شخصیت‌های واقعی و مشهور

در گذشته، عروسک های باربی نمادی از زیبایی بودند: چشمان درشت، موهای بلند، کمر باریک، پاهای کشیده... در واقع این تصویری بود که مردم از یک زن زیبا و ایده آل در ذهن شان ساخته بودند. اما رفته رفته این شرکت تصمیم گرفت که تغییراتی در این طرز تفکر ایجاد کند. از این رو، عروسک هایی را با چهره و اندام های گوناگون تولید کرد و نشان داد که زنان با هر ظاهری می توانند به زیباترین شکل ممکن بدرخشند.

امسال نیز شرکت «باربی»، در طرفداری از جنبش فمنیستی، کلکسیون جدیدی از عروسک های خود را روانه بازار کرد. این کلکسیون، برای طراحی عروسک های خود، از زنانی که در طول تاریخ تاثیرات بزرگی در جنبش های فمنیستی داشتند، الهام گرفت. از میان آنها می توان به نام زنان مشهوری چون فریدا کالو(نقاش)، آملیا ارهارت(خلبان) و کاترین جانسون(ریاضی دان) اشاره کرد.

کلکسیون جدید «باربی»؛ عروسک‌هایی از شخصیت‌های واقعی و مشهور

این شرکت در مورد هدف اش برای تولید این کلکسیون گفت: «ما به عنوان یکی از برندهایی که الهام بخش افراد زیادی بوده است، تصمیم گرفتیم که تغییراتی را در جدیدترین کلکسیون خود ایجاد کنیم. به همین دلیل به جای طرح های همیشگی، از زنان الهام بخش تاریخ کمک گرفتیم. هدف ما این است که دختران با شخصیت های واقعی و متفاوت جامعه آشنا شوند. مطمئنا عروسک هایی که از زنان موفق جامعه ساخته شده اند، تاثیرات مثبتی را در طرز تفکر کودکان ایجاد خواهد کرد.

برای طراحی این کلکسیون، علاوه بر زنانی که در جنبش های فمنیستی نقش داشتند، از زنان موفق دیگری که توانستند محدودیت ها را بشکنند و در جامعه خودی نشان دهند، نیز الهام گرفته شد. از این میان می توان کلویی کیم(قهرمان اسنوبورد)، پتی جنکینز(اولین فیلمساز زن)، نیکولا آدامز(قهرمان بوکس)، ویکی مارتین بروکال(طراح مد) و غیره.. را نام برد.


کلکسیون جدید «باربی»؛ عروسک‌هایی از شخصیت‌های واقعی و مشهور

اگر چه نام برخی از این زنان به گوش کودکان آمریکایی ناآشناست اما این سیاست خود شرکت «باربی» بود که زنان موفق را از تمام نقاط جهان و از ملیت های گوناگون انتخاب کرد تا کودکان با قدرتمندترین زنان جهان، خارج از مرزهای آمریکا، آشنا شوند. 

کلکسیون جدید «باربی»؛ عروسک‌هایی از شخصیت‌های واقعی و مشهور

البته این را هم اضافه کنیم که این اولین باری نیست که شرکت «باربی» دست به چنین اقدامی زد، بلکه او در گذشته نیز از شخصیت های واقعی چون ابتهاج محمد(شمشیرباز)، میستی کوپلند(بالرین)، اشلی گراهام(مدل) و... الهام گرفت. او حتی از هواداران خود درخواست کرد تا نام شخصیت مورد علاقه شان را با هشتک در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

این عروسک ها که به مناسبت روز زن روانه بازار شده اند، از آن جهت که کودکان را با زنان قدرتمند جهان آشنا و تغییری در طرز تفکر آنها ایجاد می کنند، بسیار ارزشمندند. 
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰