رژیم غذایی مدیترانه ای و تقویت تراکم استخوان های زنان

رژیم غذایی مدیترانه ای سرشار از میوه، سبزیجات، دانه ها، سیب زمینی، روغن زیتون، غلات، ماهی، و میزان کمتر چربی اشباع شده، محصولات لبنی و گوشت قرمز است.
کد خبر: ۱۵۶۴
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۲
زندگی امروز/ مطالعه جدید نشان می دهد زنان پس از سن یائسگی باید برای تقویت استخوان ها و حجم ماهیچه های شان رژیم غذایی مدیترانه ای مصرف کنند.
 
به گزارش زندگی امروز به نقل از مهر، رژیم غذایی مدیترانه ای سرشار از میوه، سبزیجات، دانه ها، سیب زمینی، روغن زیتون، غلات، ماهی، و میزان کمتر چربی اشباع شده، محصولات لبنی و گوشت قرمز است.
 
محققان دریافتند یائسگی که با کاهش میزان استروژن همراه است، موجب تسریع در روند از بین رفتن تراکم استخوان ها شده و ریسک ابتلا به بیماری های نظیر پوکی استخوان و همچنین خطر شکستگی را افزایش می دهد.
 
«تایز راسیا سیلوا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه فدرال ریوگرنده برزیل، در این باره می گوید: «ما دریافتیم رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند شیوه مناسب غیرپزشکی برای پیشگیری از پوکی استخوان و شکستگی استخوان در زنان پس از سن یائسگی باشد.»
 
در این مطالعه ارتباط بین رژیم غذایی مدیترانه ای با ریسک کمتر بیماری قلبی، دیابت، سرطان، و خطر مرگ و میر ناشی از برخی بیماری های مزمن دیگر نیز مشخص شده است.
 
تیم تحقیق در این مطالعه ۱۰۳ زن سالم با میانگین سنی ۵۵ سال را که تقریبا از ۵.۵ سال قبل یائسه شده بودند بررسی کردند.
 
تراکم استخوان همه زنان اندازه گیری شد و آنها پرسشنامه ای در مورد تغذیه شان تکمیل کردند.
 
یافته ها نشان داد مصرف بیشتر رژیم غذایی مدیترانه ای با افزایش تراکم استخوانی در ناحیه لگن و حجم ماهیچه ای بیشتر مرتبط بود.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰