روش‌های خلاقانه‌ی استفاده از بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا، روشی عالی است تا بتوانید تخصصتان را از طریق مقالات حرفه ای خود به نمایش بگذارید. این کار همچنین به سادگی می تواند مشتریان بیشتری را برایتان به ارمغان بیاورد. اگر می خواهید یاد بگیرد که چطور باید بازاریابی محتوا را در کسب و کار کوچک خود بگنجانید، این مقاله را بخوانید.
کد خبر: ۱۵۶۵
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۶
زندگی امروز/ بازاریابی محتوا چگونه توانسته است شهرت و میزان فروش کسب و کار شما را افزایش دهد؟ آیا ایده خاصی برای استفاده از این نوع بازاریابی دارید؟

به گزارش زندگی امروز به نقل از مجله پنجره خلاقیت، بازاریابی محتوا، روشی عالی است تا بتوانید تخصصتان را از طریق مقالات حرفه ای خود به نمایش بگذارید. این کار همچنین به سادگی می تواند مشتریان بیشتری را برایتان به ارمغان بیاورد. اگر می خواهید یاد بگیرد که چطور باید بازاریابی محتوا را در کسب و کار کوچک خود بگنجانید، این مقاله را بخوانید. ما از تعدادی از اعضای انجمن کارآفرینان جوان در این مورد سوال کرده ایم:
 
سوال: بازاریابی محتوا چگونه توانسته است شهرت و میزان فروش کسب و کار شما را افزایش دهد؟ آیا ایده خاصی برای استفاده از این نوع بازاریابی دارید؟
 
1. بازاریابی محتوا باعث می شود بدون دردسر و فشار روی مشتری، محصولاتتان را بفروشید.
ما از طریق بازاریابی محتوا توانسته  ایم بدون اعمال فشار روی مشتری به او دسترسی پیدا کرده و نظرش را جلب کنیم. مشتریان به سادگی می توانند در مورد شرکت ما اطلاعات کسب کنند و از مزایا و ویژگی های محصولاتمان باخبر شوند. مصرف کنندگان امروزی افراد باسوادی هستند و به سادگی می توانند با یک کلیک، به دنیایی از اطلاعات دست پیدا کنند. بازاریابی محتوا روش خوبی برای ماست تا توضیح دهیم که چه کاری داریم انجام می دهیم و چطور می توانیم مشکلاتمان را حل کنیم.
(دیو نیوگت، Hubstaff.com)
 
روش‌های خلاقانه‌ی استفاده از بازاریابی محتوا

2. من صدها بار مطالبی را منتشر کرده ام.
بازاریابی محتوا، استراتژی اصلی من برای گسترش کسب و کارم است. در حقیقت، من در طول سه سال گذشته حدود 325 مطلب منتشر کرده و از لینک مرتبط با آنها برای کسب و کارهای مختلفی که دارم، استفاده کرده ام. این کار برای بهبود سئو عالی است.
(کریستوفر جونز، LSEO.com)
 
3. ما به ازای آدرس ایمیل، یک کتاب الکترونیکی رایگان هدیه می دهیم.
ما مقالاتی تدارک دیده ایم که اهمیت زیادی برای مخاطبانمان دارند. همین مسئله به ما کمک کرده است تا جایگاه خوبی در موتورهای جست و جو به دست آوریم؛ یعنی وقتی مردم مطلبی را جست و جو می کنند، وب سایت ما یکی از چند وب سایتی است که در صفحه اول به نمایش در می آید. این موضوع، مرتبط بودن ما به صنعتی را نشان می دهد که در آن مشغول کار هستیم و می تواند ترافیک بیشتری برای وب سایتمان به ارمغان بیاورد. همچنین کتاب های الکترونیکی ارزشمندی را تهیه کرده ایم که مخاطبان وب سایت می توانند در ازای آدرس ای میلشان، آنها را دریافت کنند. ما از این طریق توانسته ایم مشتریان بیشتری به دست آوریم.
(مارک کرسنر، Expectful)
 
4. من خودم را به مخاطبانم معرفی می کنم.
اگر بتوانید ارتباط خوبی با افرادی برقرار کنید که قرار است از محتوای شما استفاده کنند، میزان فروش خود را افزایش خواهید داد. من به شخصه سعی می کنم تا حد ممکن محتوای با ارزشی تولید کنم. دوست دارم داستان سرایی کنم و داستان هایی را نقل کنم که مشتری با آنها به خوبی ارتباط برقرار می کند. به این ترتیب من خودم، اخلاقیاتم و ارزش هایی را که در زمینه کسب و کار دارم، به مشتری معرفی می کنم.
(نیکل مانوز، شرکت Start Ranking Now)
 
5. ما محتوایی تولید می کنیم که به سوالات مربوط به حیطه فروش پاسخ دهد.
ما به عنوان یک آژانس بازاریابی محتوا باید به بهترین شکل ممکن به این نوع بازاریابی بپردازیم. زمانی که بتوانیم در هنگام گفت و گو با مشتری، به محتواهایی اشاره کنیم که خودمان خلقشان کرده ایم، تاثیر بیشتری روی او خواهیم گذاشت. این محتوا می تواند هر چیزی باشد: وبینار، کتاب الکترونیکی و مطالب وبلاگ. برای این که باز هم تاثیرگذاری بیشتری داشته باشیم، موضوعات محتوایمان را براساس سوالات و چالش های مشتریان انتخاب می  کنیم. این موضوع به ما اجازه می دهد تا هم به پرسش های آنها پاسخ دهیم و هم نشان دهیم که در این زمینه چقدر حرفه ای عمل می کنیم.
(دی گلدن، BFO)
 
6. ما محتوا منتشر می کنیم تا اعتبارمان را تثبیت کنیم.
ما در مورد کسب و کارهای نوپا، اپلیکیشن های موبایل و تکنولوژی و وب و کلاود، در وب سایت یا سایر پلت فورم هایمان مطلب می نویسیم. چندین نفر از مشتریان به ما گفته اند که همیشه قبل از تماس گرفتن با ما، در ابتدا به مطالعه مقاله هایمان می پردازند. زمانی که آنها این محتوا را مطالعه می کنند، مطمئن می شوند که ما از تخصص کافی بهره مند هستیم. درواقع این محتوا بر دیدگاه مشتری نسبت به ما تاثیر می گذارد. معمولا ما سه یا چهار مطلب حرفه ای در ماه منتشر می کنیم.
(پیوش جین، Simpalm)
 
7. ما دستورالعمل هایی برای استفاده یا نگهداری از محصولات ارائه می دهیم.
سال گذشته دستورالعمل هایی در مورد چگونگی استفاده از محصولاتمان را در وب سایت منتشر کردیم. انتظارش را نداشتیم که چنین بازخورد خوبی دریافت کنیم. آیا باور می کنید که 25 درصد ترافیک کل وب سایتمان در سال جاری به خاطر همان دستورالعمل ها بوده است؟ ما متوجه این موضوع نبودیم که خیلی از مشتریانمان نمی دانند چطور باید از محصولات استفاده کنند. چون محصولات ما چیزی جدیدی نبود، فکر می کردیم که همه روش کار با آن را بلدند. اما این طور نبود. بعد از نوشتن آن دستورالعمل ها حتی میزان فروش و شهرتمان نیز افزایش یافت.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰