پرتصادف‌ترین استان کشور

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: استان فارس پرتصادف‌ترین استان کشور است.
کد خبر: ۱۶۱۰
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۲
زندگی امروز/ طرح ترافیکی نوروزی از 24 اسفند آغاز شده و تا پایان تعطیلات ادامه می‌یابد، پلیس در این بازه زمانی با استفاده از همه ظرفیت‌ها نظارت خود را چند برابر کرده است.

به گزارش زندگی امروز به نقل از فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: استان فارس پرتصادف‌ترین استان کشور است.

سردار تقی مهری پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از فرماندهی پلیس راه غرب استان تهران اظهار کرد: طرح ترافیکی نوروزی از 24 اسفند آغاز شده و تا پایان تعطیلات ادامه می‌یابد، پلیس در این بازه زمانی با استفاده از همه ظرفیت‌ها نظارت خود را چند برابر کرده است.

وی بیان کرد: پلیس با هماهنگی تمام دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه نیروهای امدادی حضور بسیار خوبی در جاده‌ها داشته و این حضور گسترده باعث ایجاد آرامش و امنیت روانی مردم شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه 85 درصد تصادفات ایان نوروز به خاطر خستگی و خواب‌آلودگی، سبقت و سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو صورت گرفته است، تصریح کرد: رانندگان باید استراحت در طول مسیر را حتماً مد نظر داشته باشند.

مهری با بیان اینکه استان‌ فارس پرتصادف‌ترین استان کشور در ایام نوروز بوده است، خاطرنشان کرد: استان‌های کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان رضوی بعد از استان فارس به ترتیب بیشترین تعداد تصادف را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز البرز پرترددترین استان کشور بود، گفت: استان‌های تهران، قزوین، مازندران، گیلان، قم، فارس، گلستان، مرکزی و خراسان رضوی به ترتیب رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پایان با اشاره به افزایش 14 درصدی تردد در محورهای مواصلاتی کشور متذکر شد: با توجه به آمار مصرف روزانه 100 میلیون لیتر سوخت، روزانه یک میلیارد کیلومتر تردد در کشور صورت گرفته است.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰