کاری دریایی؛ رستوران را به خانه بیاورید!

با ماهی و میگو غذایی دریایی درست کنید و از آن لذت ببرید. به جای اینکه به رستوران دریایی بروید و هزینه زیادی پرداخت کنید، رستوران را به خانه بیاورید.
کد خبر: ۱۶۱۲
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۵
زندگی امروز/ غذاهایی که نام کاری دارند، فقط به کشور هندوستان تعلق ندارند، بلکه کشورهای آسیایی به خصوص آسیای دور مانند تایلند، مالزی و ویتنام به غذاهای کاری علاقه دارند و بسیاری از غذاهای شان ترکیبی از کاری با گوشت و سبزیجات است.

به گزارش زندگی امروز ،به نقل از مجله سرآشپز: با ماهی و میگو غذایی دریایی درست کنید و از آن لذت ببرید. به جای اینکه به رستوران دریایی بروید و هزینه زیادی پرداخت کنید، رستوران را به خانه بیاورید.

مواد مورد نیاز:
میگو (پاک شده): 300 گرم
فیله ماهی (مکعبی خردشده): 500 گرم
شیرنارگیل: 2 پیمانه
پیاز (خلالی خردشده): 1 عدد
سیر (خلالی خردشده): 2 حبه
زنجبیل (رنده شده): 1 عدد
سس کاری تایلندی: 2 ق س
گشنیز (خردشده): 2 ق س
آب مرغ: یک چهارم پیمانه
شکر: 1 ق چ
نمک و فلفل قرمز: به میزان لازم
آب لیموترش: 2 ق س
روغن مایع: 3 ق س

مواد مورد نیاز سس کاری

سیر: 2 حبه
فلفل سبز: 2 عدد
پیاز کوچک: 1 عدد
زنجبیل تازه (رنده شده): 1 سانتی متر
نمک: یک دوم ق چ
رب گوجه فرنگی: 2 ق س
روغن کنجد: 2 ق س
سس ماهی: یک دوم ق چ
 
طرز تهیه کاری دریایی 

کاری دریایی؛ رستوران را به خانه بیاورید!

روش پخت:

1. پیاز را در قابلمه ای با مقداری روغن به مدت 5 دقیقه با حرارت متوسط تفت دهید تا نرم شود. بعد سیر و زنجبیل را به آن افزوده و کمی تفت دهید. سپس گوجه فرنگی و سس کاری را به آن بیفزایید و به مدت 1 دقیقه همه مواد را تفت دهید تا بوی عطر آن به مشام برسد.

2. میگو را به همراه فیله ماهی سالمون (می توانید به جای ماهی سالمون از انواع مایه گوشتی جنوب استفاده کنید) به مواد افزوده و خیلی آهسته مخلوط کنید تا همه سطح میگو و ماهی به سس آغشته شود.

3. شیرنارگیل، آب مرغ، شکر، نمک و فلفل قرمز را به مواد بیفزایید و بگذارید تا بجوشد. سپس حرارت را خیلی کم کرده و حدود 10 دقیقه بگذارید تا بپزد.

4. آب لیموترش و گشنیز را به مواد بیفزایید و از روی حرارت بردارید. بعد آن را درون ظرفی بریزید و با برگ گشنیز تزیین و با پلو سرو کنید (در تایلند برای سرو هر نفر یک کاسه پلو آماده کرده و یک ملاقه از کاری روی آن می ریزند).

برای تهیه سس کاری تایلندی: سیر، فلفل سبز، پیاز کوچک، زنجبیل، نمک، رب گوجه فرنگی، روغن کنجد (یا روغن مایع) و سس ماهی را در دستگاه غذاساز بریزید تا له و یکدست شود.

نکته: غذاهایی که نام کاری دارند، فقط به کشور هندوستان تعلق ندارند، بلکه کشورهای آسیایی به خصوص آسیای دور مانند تایلند، مالزی و ویتنام به غذاهای کاری علاقه دارند و بسیاری از غذاهای شان ترکیبی از کاری با گوشت و سبزیجات است. کاری دریایی یک غذای تایلندی است که برای دوستداران ماهی و میگو بسیار دلچسب است.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰