کاری که بعد از تعطیلات باید انجام دهید

تعطیلات طولانی مدت نورروزی با همه جاذبه ها و لذت هایش وقتی تمام می شود یک عدم تعادل موقتی در زندگی اغلب افراد ایجاد می کند.
کد خبر: ۱۷۱۶
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
زندگی امروز/ تعطیلات طولانی مدت نورروزی با همه جاذبه ها و لذت هایش وقتی تمام می شود یک عدم تعادل موقتی در زندگی اغلب افراد ایجاد می کند. بیشتر ما در روزهای تعطیل شب ها تا دیر وقت بیدار می مانیم و صبح ها نیز هر زمانی که دوست داشته باشیم از رختخواب بیرون می آییم. به همین دلیل، تغییر دادن این روند پس از چندین روز ممکن است مشکلاتی برایمان بدنبال داشته باشد.

به گزارش زندگی امروز به نقل از وب سایت روزیاتو، اما برای اینکه به موفقیت های شغلی خود لطمه ای وارد نکنیم و همان مسیر پیشرفتی که قبل از تعطیلات در پیش گرفته بودیم را ادامه دهیم، باید به برخی مسایل و نکات توجه ویژه ای داشته باشیم. به طور مثال، در اولین روز کاری پس از یک استراحت درست و حسابی، دیر سر کار خود حاضر نشوید.

کاری که بعد از تعطیلات باید انجام دهید

دل کندن از رختخواب آن هم در روزهای خوش آب و هوای بهاری کار چندان آسانی نیست اما شما برای کسب موفقیت در زندگی و کار باید همیشه آماده خدمت رسانی باشید.

در این راستا، ۶ نکته قابل تامل وجود دارد که از شما می خواهیم در ادامه مطلب مطالعه کرده و آنها را در زندگی حرفه ای خود لحاظ کنید. همراهمان باشید.

صبح زود سر کار خود حاضر شوید
بعد از چندین روز دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن، چندان عجیب نیست که نتوانید به راحتی از رختخواب بیرون بیایید. اما باید توجه داشته باشید که انسان های موفق و پیروز، در هر شرایطی مسئولیت پذیری خود را حفظ می کنند و هرگز دیرتر از زمان معین در محل کارشان حاضر نمی شوند.

حتی پیشنهاد می شود کمی زودتر در اداره حاضر شوید تا کارهایی که چندین روز انباشت شده اند را با فراغ بال سر و سامان بدهید و بدون استرس به زمان بندی و تقسیم وظایفتان بپردازید.

کارهای در دست انجام خود را بازبینی و بررسی کنید
انسان های موفق به خوبی می دانند که فهرست های بلند بالای کارهای در دست انجام تقریبا بی اثر و غیرکاربردی هستند. به همین خاطر، همه تلاششان این است که برنامه های خود را به چندین بخش کوچکتر تقسیم بندی کنند و با اولویت بندی مهم ترین ها، یک به یک و به طور تدریجی همه آنها را به انجام برسانند.

کوتاه کردن لیست کارهای در دست انجام تضمین کننده انجام پذیرفتن آنهاست.

برنامه های زمانی و قرارهای کاری خود را مورد بررسی قرار دهید
پس از تعطیلات بسیار مهم است که نگاهی به تقویم کاری خود بیندازید و برنامه ریزی هایتان را به خود یادآوری کنید. توجه داشته باشید که نباید حجم کارهای در دست انجام زیاد باشند که توانایی رسیدگی به همه آنها را نداشته باشید. همیشه جانب اعتدال را حفظ کنید و به طور ناگهانی خود را در رود خروشان وظایفی که دیرتر هم می توان انجامشان داد، نیندازید.

با مشتری ها و همکاران خود در تماس باشید
پس از بازگشت از تعطیلات رسمی، تقریبا اغلب مردم وضعیت مشابهی دارند. بنابراین، ایده خوبی است اگر با همکاران و مشتری های خود تماس بگیرید و این اطمینان را به آنها بدهید که حواستان به آنها هست و اگر به کمکی نیاز دارند، می توانند روی شما حساب کنند.

ایمیل های خود را سازماندهی و اولویت بندی کنید
بدون شک پس از بازگشت از یک تعطیلات طولانی، با شمار زیادی ایمیل دریافتی مواجه خواهید شد. اما اشتباه نکنید، لازم نیست به همه آنها پاسخ دهید. برای اینکه اولین روزهای کاری پس از تعطیلات با انجام کارهای غیر ضروری هدر نروند، پیشنهاد می کنیم که فقط به ایمیل هایی که مهم و ضروری هستند پاسخ دهید و گزینه های دیگر را فعلا کنار بگذارید.

سپس، در زمان های آزاد خود که مشغله کمی دارید، می توانید بقیه نامه های الکترونیک را مطالعه کرده و پاسخ های موردنیازشان را ارسال کنید.

روی کار خود تمرکز داشته باشید
انسان های موفق این توانایی را دارند که حتی پس از تعطیلات طولانی مدت نیز ذهنشان را روی کار متمرکز کنند و بدون هیچ وقفه یا مشکلی به انجام وظایف خود در راستای تحقق اهدافشان بپردازند.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰