هر آن چه باید از ثروتمندان بیاموزیم

یکی از اشتباهات آدم های مدرن امروزی این است که ثروتمندتر از آن چیزی که در واقع هستند وانمود می کنند. اما اگر کمی در زندگی آدم های ثروتمند دقت کنید متوجه می شوید که آن ها هرگز به این کارها دست نمی زنند. اگر می خواهید از آدم های ثروتمند تقلید کنید این رفتارها را از آن ها بیاموزید که در زیر به آن ها اشاره کرده ام.
کد خبر: ۱۷۱۸
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
زندگی امروز/ یکی از اشتباهات آدم های مدرن امروزی این است که ثروتمندتر از آن چیزی که در واقع هستند وانمود می کنند. اما اگر کمی در زندگی آدم های ثروتمند دقت کنید متوجه می شوید که آن ها هرگز به این کارها دست نمی زنند.

به گزارش زندگی امروز به نقل از وب سایت بدونیم، اگر می خواهید از آدم های ثروتمند تقلید کنید این رفتارها را از آن ها بیاموزید که در زیر به آن ها اشاره کرده ام.

دست دوم خرید کنید
خیلی چیزها را نمی توان دست دوم خرید مثل لباس یا غذا. اما در خریدن خیلی چیزهای دیگه ثروتمندها در صف اول فروشگاه های دست دوم قرار می گیرند. بیشتر ثروتمندها تمایلی به خرید ماشین های برند جدید ندارند. (به خاطر استهلاکی که ماشین های نو در چند سال اول دارند) اگر هم ماشین نو بخرند ۱۰ سال از آن استفاده می کنند تا نهایت استفاده بهینه را از آن برده باشند. ثروتمندها علاقه زیادی به اجناس قدیمی و عتیقه دارند و برای آن ها ارزش زیادی قائل می شوند. هر یک ریالی که برای خرید جنس نو هزینه می شود می تواند برای تامین و تضمین آینده مالی ذخیره و پس انداز شود.

هر آن چه باید از ثروتمندان بیاموزیم

دارایی های مقرون به صرفه بخرید
ثروتمندها یا نقد خانه می خرند یا نصف مبلغ را بیعانه می پردازند به همین دلیل سراغ خانه های بیش از حد گران قیمت نمی روند. خانه های مولتی میلیون دلاری و گران قیمت برای کسانی است که ارث زیادی برده اند یا در بخت آزمایی برنده شده اند.

هر آن چه باید از ثروتمندان بیاموزیم

خرید اجناس بادوام
نظریه اشتباه این است که ارزان خرید کردن همیشه خوب است. خرید کفش ۱۰۰ هزار تومانی که ۵ سال عمر می کند بهتر از خرید چند جفت کفش ۲۰ هزار تومانی است که حتی ۱ سال هم عمر نمی کند. پس همیشه بادوام خرید کنید. ثروتمندها هنگام خرید بادوام ترین ها را می خرند.

هر آن چه باید از ثروتمندان بیاموزیم

منتظر قیمت های مناسب تر بمانید
ثروتمندها ماه ها و گاهی اوقات سال ها منتظر می مانند تا کالای دلخواهشان را در بهترین و مناسب ترین قیمت خرید کنند.

هر آن چه باید از ثروتمندان بیاموزیم

بازنشسته نشوید
هیچ کس یک شبه ثروتمند نمی شود. انسان های ثروتمند سال ها تلاش کرده اند تا به این جایگاه مالی رسیده اند. آن ها هیچ تمایلی به بازنشستگی ندارند زیرا صاحب بیزنس خودشان هستند و با اشتیاق بیشتری به کاری که متعلق به خودشان است می پردازند. آن ها انسان های فعالی هستند و بازنشستگی برای آن ها کسل کننده است.

هر آن چه باید از ثروتمندان بیاموزیم

صرفه جو باشید
صرفه جویی نه تنها به مسائل مالی بلکه به مسائل محیطی نیز مربوط می شود. یک انسان صرفه جو هیچ تمایلی به هدر دادن ندارد. صرفه جویی بسیار لذت بخش است. قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود.

هر آن چه باید از ثروتمندان بیاموزیم

برنامه ریزی مالی داشته باشید
همه افراد ثروتمند برنامه ریزی مالی دارند به خصوص در دنیایی که قیمت ها دائم در حال افزایش هستند. نکته مهم در برنامه ریزی های مالی صداقت است. باید با خودتان صادق باشید. ثروتمندها ساعت ها برنامه ریزی های مالی شان را مطالعه می کنند. در واقع بین زمانی که برای برنامه ریزی صرف می کنید و ثروتی که دارید ارتباطی مستقیم وجود دارد.

هر آن چه باید از ثروتمندان بیاموزیم

روی دارایی های ملموس سرمایه گذاری کنید
یکی از کارهایی که ثروتمندها انجام می دهند ولی مردم عادی نه این است که قسمتی از پولشان را صرف دارایی های ملموس می کنند. به عنوان یک تابلوی هنری می خرند چون علاقه زیادی به نقاشی دارند. یا سکه طلا می خرند یا هر چیزی که با گذر زمان ارزش آن بیشتر می شود. البته یکی از ویژگی های شخصیتی آن ها این است که در برابر فروش مقاومت می کنند. پول حاضر و آماده خیلی راحت تر از این دارایی های ملموس خرج می شود.

هر آن چه باید از ثروتمندان بیاموزیم

وانمود نکنید که ثروتمند هستید
یکی از ویژگی های بسیاری از ثروتمندان این است که نمی توان گفت آن ها ثروتمند هستند. چون یک زندگی عادی در همسایگی ما دارند، ماشین قدیمی سوار می شوند و مثل همه ما ساعت ها کار می کنند. کسانی که می بینید زندگی لوکس و بسیار تجملاتی دارند ثروتمند واقعی نیستند و زندگی خود را به چشم و هم چشمی می گذرانند.

هر آن چه باید از ثروتمندان بیاموزیم

رفتارها و کارهای غلط را کنار بگذارید و روی بهترین بخش های زندگی تمرکز کنید. بخش هایی که به زندگی کردن ارزش می دهد و از همه مهم تر اشتیاق داشته باشید در انتهای مسیری که با اشتیاق پیش می روید به شادی واقعی می رسید.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰