کاهش قیمت سکه

قیمت سکه تمام که روز گذشته در پی نوسانات دلار تا مرز دومیلیون تومان پیش رفته بود، با اعلام نرخ ۴۲۰۰ تومان برای دلار امروز با افت ۲۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد.
کد خبر: ۱۷۳۱
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
زندگی امروز/ طی روزهای گذشته قیمت سکه تمام افزایش یافت، تا جایی که تا مرز دو میلیون تومان هم پیش رفت که دلیل آن از سوی دست‌اندرکاران بازار افزایش تقاضای خرید و افزایش نرخ دلار عنوان شد.
 
به گزارش زندگی امروز به نقل از ایسنا، قیمت سکه تمام که روز گذشته در پی نوسانات دلار تا مرز دومیلیون تومان پیش رفته بود، با اعلام نرخ ۴۲۰۰ تومان برای دلار امروز با افت ۲۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد.
 
طی روزهای گذشته قیمت سکه تمام افزایش یافت، تا جایی که تا مرز دو میلیون تومان هم پیش رفت که دلیل آن از سوی دست‌اندرکاران بازار افزایش تقاضای خرید و افزایش نرخ دلار عنوان شد. نهایتا شب گذشته اسحاق جهانگیری - معاون اول رییس جمهور - در پایان جلسه فوق‌العاده ستاد اقتصادی دولت برای مدیریت بازار ارز که به ریاست رئیس‌جمهوری برگزار شد، اعلام کرد که تصمیم بر این شده که دلار تک نرخی شود و همه آن را با قیمت ۴۲۰۰ تومان خرید و فروش کنند.
 
طبق اعلام دولت، فروش دلار با قیمتی غیر از ۴۲۰۰ تومان قاچاق محسوب می‌شود و با خریداران و فروشندگان برخورد خواهد شد.
 
با توجه به اینکه قیمت ارز و تصمیمات آن مسقیم روی بازار سکه و طلا تاثیر دارد، به تبع این تصمیم دولت برای بازار ارز، انتظار می‌رود که بازار طلا هم دچار تغییر و تحولاتی شود که به گفته دست‌اندرکاران این بخش، بازار طلا امروز صبح با کاهش قیمت کار خود را آغاز کرده است؛ به گونه‌ای که سکه تمام طرح جدید ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت یافته است.
 
محمد کشتی‌آرای - عضو اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر - به ایسنا گفت:‌ امروز پس از تک‌نرخی شدن ارز و کاهش آن تا قیمت ۴۲۰۰ تومان، قیمت سکه تمام ۲۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده و نیم‌سکه نیز حدود ۱۰۰ هزار تومان ارزان شده است.
 
به گفته وی، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۵ هزار تومان ارزان شده است.
 
کشتی‌آرای توضیح داد: در حال حاضر هنوز بازار طلا آنچنان که باید شفاف نیست، چرا که داد و ستدها در شهرستان‌ها هنوز شروع نشده و باید بعد از شروع شدن داد و ستدهای کشور در بازار طلا دید چه اتفاقاتی می‌افتد. اما در کل با تک نرخی شدن دلار، قیمت سکه و طلا روند کاهشی را از سر گرفته است.
 
عضو اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت بازار ارز نیز گفت: در بازار ارز همچنان قیمتی برای خرید و فروش وجود ندارد و باید مقداری زمان بگذرد تا ببینیم بازار به کدام سمت می‌رود اما در کل به آینده بازار خوش‌بین هستیم.
 
وی در پایان به مردم توصیه کرد در شرایط التهاب بازار دست به خرید و فروش نزنند و هیجانی درباره سرمایه‌گذاری‌های خود تصمیم نگیرند.
 
تابلوی قیمت صرافی‌ها خاموش شد/ خبری از دلار ۴۲۰۰ تومانی نیست
آخرین خبرها از بازار ارز حاکی از آن است که صف‌های خرید دلار طولانی‌تر شده و دلار ۴۹۰۰ تومانی در صرافی‌ها نیز جمع شده است اما هنوز خبری از دلار ۴۲۰۰ تومانی نیست و این قیمت روی تابلوی برخی صرافی‌ها درج شده و تابلوی اکثر صرافی‌ها هم خاموش شده است.
 
گزارش میدانی از بازار ارز در حوالی ظهر امروز نشان می‌دهد که حضور مردم و متقاضیان در صف‌های خرید دلار بیشتر شده است و با توجه به صحبت‌های معاون اول رئیس جمهور در شب گذشته مبنی بر عرضه دلار ۴۲۰۰ تومانی، بسیاری از افراد برای خرید دلار با این قیمت به بازار هجوم آورده‌اند اما صرافی‌ها می‌گویند که "هنوز بانک مرکزی دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان به بازار تزریق نکرده است".
 
شب گذشته جلسه فوق‌العاده ستاد اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد که طی آن معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که از این به بعد دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان تک‌نرخی می‌شود و فروش آن با بیش از این قیمت قاچاق به حساب می‌آید.
 
دلار در بازار دلالان ۵۵۰۰ تومان
در این شرایط از صبح امروز نشانه‌ها از بازار ارز حاکی از این بود که دلار با نرخ‌های متفاوتی به فروش رسیده است. در میان برخی از دستفروشان و دلالان دلار با نرخ حدود ۵۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.
 
همچنین یکی از صرافی‌ها که صبح امروز دلار را با نرخ ۴۹۰۰ تومان عرضه می‌کرد با ورود نیروی انتظامی قیمت‌های خود را روی تابلو تغییر داد و بساط دلار ۴۹۰۰ تومانی جمع شد.
 
تابلوی اعلان قیمت برخی صرافی‌ها خاموش شد
بیشتر صرافی‌ها تابلوی اعلان قیمت‌های خود را خاموش کرده‌اند یا برچسب خرید و فروش ارز نداریم را پشت شیشه‌هایشان چسبانده‌اند.
 
مقابل یکی از صرافی‌ها که جمعیت زیادی حضور دارند، گفته می‌شود که قرار است دلار را با نرخ ۴۲۰۰ تومان عرضه کند و افراد حاضر در صف می‌گویند که "به دلیل صحبت‌های معاون اول رئیس جمهور امروز برای تهیه ارز به بازار آمده‌اند و امیدوار هستند که دلار را با نرخ جدید خریداری کنند".
 
یکی از متقاضیان در صف که خانم جوانی است، می‌گوید "من دانشجوی خارج از کشور هستم و می‌خواهم برای تحصیل به فرانسه بروم. الان چند روز است که به دنبال تهیه دلار یا یورو هستم اما موفق نشده‌ام و اگر امروز نتوانم دلار تهیه کنم، سفرم کنسل می‌شود".
 
یکی دیگر از افراد حاضر در صف که مرد مسنی است، عنوان می‌کند "برای فرزندش دلار نیاز دارد و باید به هر شکلی شده، امروز دلار تهیه کند. او می‌گوید "اگر موفق نشود که دلار ۴۲۰۰ تومانی خریداری کند، مجبور است به سراغ دستفروشان برود و دلار را با قیمت غیر رسمی تهیه کند".
 
همچنین نکته قابل توجه دیگر در بازار امروز حضور نسبتا گسترده ماموران نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی است که برای کنترل فضا و قیمت‌ها در بازار ارز حضور یافته‌اند.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰