تصاویر/ برای دوچرخه سواری به این شهر‌ها سفر کنید

در شهری که مناسب دوچرخه سواری باشد، دوچرخه سواران مجبور به رقابت با موتور و ماشین نخواهند بود.
کد خبر: ۱۷۵۱
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۲
زندگی امروز/ در ادامه، شهرهایی در جهان را معرفی می کنیم که دوچرخه سواری در آن ها برای عموم مردم بسیار آسان است.
 
به گزارش زندگی امروز به نقل از برترین ها، در شهری که مناسب دوچرخه سواری باشد، دوچرخه سواران مجبور به رقابت با موتور و ماشین نخواهند بود. عابران پیاده به راحتی می توانند سوار دوچرخه شوند و در پول بنزین، بیمه ماشین و سایر هزینه ها صرفه جویی کنند. به علاوه، کمک می کند که شهروندان سلامت بیشتری داشته باشند، کیفیت هوای شهر سالم باقی بماند و گردشگران نیز می توانند به راحتی در شهر گشت و گذار کنند.
 
در ادامه، شهرهایی در جهان را معرفی می کنیم که دوچرخه سواری در آن ها برای عموم مردم بسیار آسان است.
 
12. بوگوتا
 
تصاویر/ برای دوچرخه سواری به این شهر‌ها سفر کنید

شهر بوگوتا در کلمبیا معمولاً ترافیک وحشتناکی دارد. عبور و مرور در شهر بدون گیر کردن در ترافیک، تقریباً غیر ممکن است. تنها راه نجات از ترافیک این است که مردم بخواهند از سیستم گسترده دوچرخه سواری شهر استفاده کنند، که اگر افراد کافی این کار را می کردند می توانست مشکل ترافیک را حل کند. تا سال 2013، این شهر از 377 کیلومتر راه و مسیر دوچرخه سواری برخوردار بوده است. این یکی از گسترده ترین مسیرهای دوچرخه سواری در جهان است، که به لطف حذف مناطق پارکینگ در کناره های بسیاری از خیابان ها به منظور تشویق مردم به دوچرخه سواری و کاهش استفاده از خودرو به دست آمد.
 
11. پورتلند
 
تصاویر/ برای دوچرخه سواری به این شهر‌ها سفر کنید

پورتلند یکی از برترین شهرها در ایالات متحده آمریکا در زمینه درصد افرادی است که با دوچرخه خود را به سر کار می رسانند. به لطف مسیرهای مدرن دوچرخه سواری، حدود 8 درصد مردم در پورتلند از دوچرخه برای رفتن به سر کار استفاده می کنند. این میزان، تقریباً 10 برابر مقدار میانگین در کل کشور آمریکا است. شمال غربی آمریکا مکانی زیبا و در دل طبیعت برای زندگی کردن است، و پورتلند ابتکارات زیادی به خرج داده تا شهر را زیبا نگه دارد. فرهنگ نسبتاً جدید این شهر در دوچرخه سواری یکی از این ابتکارات است و در حال حاضر نیز موفق تر از همیشه در حال اجرا است.
 
10. پکن
 
تصاویر/ برای دوچرخه سواری به این شهر‌ها سفر کنید

پکن تاریخچه ای طولانی در استفاده از دوچرخه در خیابان هایش دارد. با اینکه تعداد دوچرخه های در حال استفاده رو به کاهش است و آلودگی هوا نیز در این شهر بیداد می کند، با این حال هنوز هم عبور و مرور با دوچرخه نسبتاً آسان است. به دلیل نبود زمین های تپه ای، پدال زدن در طول شهر چندان دشوار نیست و راه ها و مسیرهای فراوانی برای دوچرخه سواری وجود دارد. البته، اسکوتر و دیگر وسایل موتوری کوچک نیز از این مسیرها استفاده می کنند. مسئولان به طور مرتب شهروندان را تشویق به استفاده از دوچرخه می کنند، ولی به نظر می رسد که مدت زمان زیادی طول بکشد تا دوچرخه سواری در پکن نیز به سطح دیگر شهرهای مناسب دوچرخه سواری در جهان برسد.
 
9. پاریس
 
تصاویر/ برای دوچرخه سواری به این شهر‌ها سفر کنید

تصویر فرهنگی بسیار رمانتیکی از فرانسه وجود دارد که دوچرخه سواران با فراغ خاطر در حال دوچرخه سواری در اطراف شهر هستند. ولی این تصویر فقط به اطراف شهر و روستاها منحصر نمی شود. شهر پاریس کاملاً برای دوچرخه سواران مناسب است. از مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری گرفته تا دوچرخه هایی برای کرایه کردن، این شهر دوچرخه سواری از یک مکان زیبا به مکانی دیگر را بسیار آسان کرده است. به منظور ترویج دوچرخه سواری و اهمیت به محیط زیست، این شهر برخی از جاده های خود را در روزهای یکشنبه به روی خودروها می بندد، ولی آن ها را برای دوچرخه سواران باز نگه می دارد.
 
8. بوداپست
 
تصاویر/ برای دوچرخه سواری به این شهر‌ها سفر کنید

بوداپست مجارستان از سیستم حمل و نقل توسعه یافته ای برخوردار است که گزینه های زیادی را در اختیار مردم قرار می دهد. با این وجود، در هنگام انتخاب روش حمل و نقل افراد بیشتر و بیشتری روی به دوچرخه سواری می آورند. با وجود مسیرهای دوچرخه سواری دارای آبنما و علفزار، جای تعجب نیست که مردم به جای اینکه خود را اسیر خستگی و سر و صدای ترافیک کنند، ترجیح می دهند در شهر دوچرخه سواری کنند. قوانین نوشته و نانوشته ای در بوداپست برای دوچرخه سواری وجود دارد، چرا که بسیاری از مسیرها با عابرین پیاده مشترک است.
 
 
7. بارسلونا
 
تصاویر/ برای دوچرخه سواری به این شهر‌ها سفر کنید

بارسلونا شهری است که توریست ها در آن به راحتی می توانند با دوچرخه به گردش بپردازند. جاده های خوش منظره آسان و دشوار، مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری و دوچرخه هایی برای کرایه همگی در دسترس هستند. حتی تورهای دوچرخه سواری نیز وجود دارد که شرکت ها در شهر ارائه می دهند. حسی خاص در مورد گردش بین طبیعت و شهر در مسیرهایی مثل Passeig de les Aigües وجود دارد که جادوی واقعی دوچرخه سواری در بارسلونا است. مسیرهای شهری نیز وجود دارد که دوچرخه سواران را به مکان های مهم شهر برای خرید، گردش و غیره می برد. این ها آسان ترین مسیرهای دوچرخه سواری در بارسلونا هستند که حتی دوچرخه سواران مبتدی نیز می توانند از پس آن بر بیایند.
 
6. ریو دو ژانیرو
 
تصاویر/ برای دوچرخه سواری به این شهر‌ها سفر کنید

تراموا، اتوبوس و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی رفت و آمد در ریو دو ژانیرو را بسیار آسان کرده است. با این حال، خیلی از ساکنین شهر ترجیح می دهند که از روش ارزان دوچرخه سواری برای عبور و مرور استفاده کنند. این شهر خدماتی فراتر از فقط یک سری دوچرخه به مردم شهر ارائه می دهد. در سال های اخیر، ریو دو ژانیرو تبدیل به یکی از شهرهایی شده که شروع به الگوبرداری از شهرهای محبوب در دوچرخه سواری مثل آمستردام و برلین کرده است. گردشگران می توانند مسیرهای دوچرخه سواری را در اطراف سواحل معروف ریو دو ژانیرو پیدا کنند، و همچنین نرده های مخصوص برای قفل کردن دوچرخه شان نیز وجود دارد.
 
5. مونترآل
 
تصاویر/ برای دوچرخه سواری به این شهر‌ها سفر کنید

مونترآل شبکه ای بزرگ از مسیرها و راه های دوچرخه سواری دارد که سفر در تمام طول شهر با استفاده از دوچرخه را میسر ساخته است. برای اینکه این ساختار حتی بهتر هم بشود، این شهر برنامه ای به نام Bixi Montreal را از سال 2009 شروع کرده تا دوچرخه ها را در طول این مسیر به اشتراک بگذارد. با استفاده از سیستمی ساده، کاربران هزینه مورد نیاز را پرداخت می کنند و قفل دوچرخه آزاد می شود. این کار باعث می شود تا افرادی که صاحب دوچرخه نیستند هم بتوانند از سیستم دوچرخه سواری شهر استفاده کنند. همچنین استفاده از دوچرخه برای گردشگران نیز راحت می شود.
 
4. توکیو
 
تصاویر/ برای دوچرخه سواری به این شهر‌ها سفر کنید

دوچرخه سواری روشی عالی هم برای رفتن به سر کار و هم برای گردش در توکیو است. پارک های سرسبزی وجود دارد که دوچرخه سواران می توانند در آن ها دوچرخه سواری کنند. مناطق مناسب دوچرخه سواری از فروشگاه ها، رستوران ها و نقاط مهم شهر عبور می کند. مثل دیگر شهرهای مناسب دوچرخه سواری، در توکیو نیز گزینه های مختلفی برای کرایه کردن دوچرخه ها وجود دارد و فروشگاه های دوچرخه برای خرید و تعمیرات هم فراوان است. کسانی که با مسیرهای دوچرخه سواری در شهر ناآشنا هستند می توانند به راحتی فهرست تورهای دوچرخه را پیدا کنند، و بسته به ترجیح خود با استفاده از تورهای دارای راهنما و یا به طور شخصی از مناظر جالب شهر دیدن کنند.
 
3. برلین
 
تصاویر/ برای دوچرخه سواری به این شهر‌ها سفر کنید

برلین روش های حمل و نقل متعددی دارد. به لطف مسیرهای پیشرفته مخصوص، دوچرخه سواری در برلین بسیار آسان است. این مسیرها خیلی مثل اتوبان های آلمان نیستند، ولی دوچرخه سواران را در مسیر خاص خود به مقصدشان می رسانند. همچنین چندین کیلومتر مسیر دوچرخه سواری داخل جاده و خارج جاده نیز وجود دارد. اگر استفاده از دوچرخه خیلی برایتان پرزحمت است، کالسکه های دوچرخه ای وجود دارد که شما به راحتی درون آن می نشینید و فرد دیگری پدال می زند.. به زودی، دوچرخه سواران قادر خواهند بود که از سیستم به اشتراک گذاری دوچرخه نیز استفاده کنند.
 
2. کپنهاگن
 
تصاویر/ برای دوچرخه سواری به این شهر‌ها سفر کنید

در کپنهاگن، بیش از 35 درصد شهروندان از دوچرخه برای رفت و آمد به سر کار، مدرسه و غیره استفاده می کنند. این موضوع به لطف مسیرهای گسترده دوچرخه سواری در شهر و اقدامات ایمنی احتیاطی مثل نشانگرهای متفاوت برای مسیرهای دوچرخه سواری در برخی از مناطق به دست آمده است. با پرداخت هزینه ای اندک، گردشگران و شهروندان می توانند از دوچرخه هایی استفاده کنند که متعلق به شهر است. این دوچرخه ها در قسمت های شلوغ شهر پخش شده است. امکانات کپنهاگن در این زمینه به قدری عالی است که دیگر شهرها زیرساخت های دوچرخه سواری خود را بر اساس آن الگوبرداری می کنند.
 
1.  آمستردام
 
تصاویر/ برای دوچرخه سواری به این شهر‌ها سفر کنید

آمستردام احتمالاً معروف ترین شهر جهان برای راه های مناسب دوچرخه سواری است. این شهر ابزارهایی برای دوچرخه سواران مثل نرده های دوچرخه، مسیرهای دوچرخه سواری در طول شهر و حتی گاراژهایی دارد که مثل پارکینگ عمل می کنند. به دلیل سهولت در استفاده مردم از دوچرخه برای عبور و مرور، تعداد دوچرخه ها در آمستردام بیشتر از تعداد آدم ها است. گردشگران مشاهده خواهند کرد که مردم از تمام طبقات اجتماعی، حرفه ها و سنین از دوچرخه استفاده می کنند چرا که آسان تر از رانندگی با اتومبیل در داخل شهر است. البته زیاد پیش می آید که دوچرخه ها به سرقت بروند، بنابراین گردشگران، مسافرین و دوچرخه سواران تفریحی همگی بهتر است که دوچرخه های خود را در یکی از گاراژهای امن داخل شهر نگه دارند.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰