نکاتی برای امنیت تکنولوژی‌های همراه در سفر

این روزها کمتر از یک ابزار دیجیتال همراهمان نخواهد بود. تکنولوژی عضو دائم بدن ما شده است و همیشه همراه ما است...
کد خبر: ۱۸۱
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
این روزها کمتر از یک ابزار دیجیتال همراهمان نخواهد بود. تکنولوژی عضو دائم بدن ما شده است و همیشه همراه ما است...

این روزها کمی جیب ها و بدنمان را که بگردیم کمتر از یک ابزار دیجیتال پیدا نخواهیم کرد. تکنولوژی عضو دائم بدن ما شده است و همیشه همراه ما است. در سفر هم این قضیه وجود دارد اما با این تفاوت که بیشتر از حالت عادی باید به امنیتشان اهمیت دهیم و نکاتی را رعایت کنیم. در این مطلب صحبتمان در مورد همین است.

زمانی که در مراکز تجاری، هتل، رستوران، اماکن عمومی و یا کافی نت هستید، هیچگاه از طریق لپ تاپ و یا تلفن همراهتان به وای فای های ناشناخته وصل نشوید. اتصالات وای فای هیچگاه رایگان در اختیار شخصی قرار نخواهد گرفت، پس هنگامی که وای فای رایگان و بدون رمز عبور در دسترس شما قرار می گیرد، بدانید که نقشه ای در کار است.

مراقبت فیزیکی از وسایل

همیشه این قبیل وسایل را نزد خود نگه دارید.حتی لپ تاپ و یا تلفن همراهتان را در اتاق هتل به حال خود نگذارید. مراقب باشید تا تلفن همراهتان را رستوران و یا هنگام خرید در مکانی جا نگذارید. همیشه آنرا در کیفتان بگذارید و هر چند دقیقه یکبار وجود آنرا چک کنید.

دستگاه‌های ذخیره سازی

ممکن است در فرودگاه و یا هتل برای ذخیره سازی اطلاعات خود نیاز به یک وسیله ی ذخیره سازی مانند USB داشته باشید.باید بدانید که از طریق این وسیله ی کوچک نیز می توانند به حریم خصوصی شما تجاوز کنند.پس از کسی وسیله ای دریافت نکنید.

آگاهی از محیط

از محیط اطراف خود به خوبی آگاهی داشته باشید.هنگام وارد کردن نام کاربری و رمز عبور به اطراف دقت کنید تا کسی متوجه این موارد نشود.برای وارد کردن رمز تلفن نیز نمایشگر گوشی را نزدیک خود نگه دارید.

تغییر رمز

هنگامی که به خارج از کشور سفر می کنید ،رمز عبور تمام دستگاههای مورد استفاده را تغییر دهید.با این کار ضریب خطر را کاهش می دهید.

به روز رسانی

همیشه سیستم عامل لپ تاپ را به روز رسانی کنید.زیرا آخرین نرم افزارها دارای ایمنی بیشتری هستند.

حذف برنامه ها

برنامه هایی که از آنها به هیچ عنوان استفاده نمی کنید و یا به کار شما نمی آیند را حذف کنید. با اینکار برنامه های دستگاه کمتر می شود و می توانید با دقت بیشتری برنامه های دیگر را پوشش امنیتی دهید.

آنتی ویروس

نسخه جدید و بهترین نوع آنتی ویروس را بر روی دستگاه خود نصب کنید و همیشه از آن استفاده کنید.

حذف اطلاعات

هرگونه اطلاعات سری و محرمانه ای که در لپ تاپتان وجود دارد را قبل از سفر پاک کنید.می توانید آنها را بر روی یک فلش ذخیره کنید و در خانه و جایی امن از آن نگهداری کنید.

مراقبت از تلفن همراه

امروزه گوشی های ما تبدیل شده اند به یک کامپیوتر جیبی کوچک که تمام اطلاعات ما درون آن قرار دارد و تمام کارها از طریق این وسیله ی کوچک انجام میشود.برای سفر بهتر است این گوشی هوشمند را کنار بگذارید و از یک تلفن همراه ساده که فقط بتوانید با آن تماس بگیرید،استفاده کنید.

تهیه بکاپ و تنظیم مجدد

قبل از سفر از تمامی اطلاعات بر روی گوشی هوشمند خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و تنظیمات گوشی را به تنظیمات اولیه کارخانه بازگردانید.بعد از بازگشت از سفر دوباره می توانید این اطلاعات را بر روی گوشی قرار دهید.

رمز قوی

بر روی دستگاه از یک رمز قوی و پیچیده استفاده کنید.هر چه رمز دستگاه شما ساده تر باشد، اطرافیان با یک نگاه می توانند آنرا متوجه شوند.

ایمیل ها

ممکن است اطلاعاتی که در ایمیل شما وجو دارد و بر روی گوشی نیز قابل مشاهده است حساس نباشد اما محرمانه باشد.پس بهتر است حساب های کاربری خود نظیر ایمیل و جیمیل را قبل از سفر پاک کنید.

غیر فعال کردن بلوتوث و وای فای

با روشن کردن این دو به دیگران اجازه می دهید که وارد حریم خصوصی شما شوند.پس دقت داشته باشید که این دو در طول سفر خاموش و غیر فعال باشند مگر در موارد بسیار ضروری.

منبع: دالاهو
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰