چند توصیه به دختران دم بخت

در خصوص تعهدات مالی و اهداف زندگی از او سئوال کنید به ویژه خانم ها از آقایان زیرا آنها وظیفه تامین مالی خانواده را برعهده دارند و خانم ها در صورت تمایل نقش تکمیل کننده را بر عهده دارند، اگر فردی بی هدف و بدون چشم انداز در خصوص آینده شغلی بر سرراهتان است به طور جدی درباره آینده زندگی با او تفکر کنید.
کد خبر: ۱۸۷۳
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
زندگی امروز/ در جامعه ی امروزی به کرات دختران جوانی را در بین دوستان و اقوام مشاهده می کنید که بهار زندگی خود را پشت سر گذاشته اند اما هنوز با همسر مناسبی ازدواج نکرده اند. اگر پای صحبت بسیاری از این دختر خانم ها بنشینید و از انها علت ازدواج نکردنشان را بپرسید برایتان دلایلی می آورند که متوجه می شوید در بسیاری از موارد ، دلیل ازدواج نکردن این دختران ،خودشان بوده اند لذا دختران دم بخت برای دست یافتن به یک ازدواج ایده آل به توصیه های زیر دقت کنند.

به گزارش زندگی امروز به نقل از سایت تبیان، ابتدا از فردی که می خواهید با او ازدواج کنید در خصوص تمایل او برای فرزند آوری سئوال کنید و اینکه اگر دارای فرزند شدید امنیت مالی، مراقبت های بهداشتی، تربیتی واحساسی نسبت به فرزندان دارد.

در خصوص تعهدات مالی و اهداف زندگی از او سئوال کنید به ویژه خانم ها از آقایان زیرا آنها وظیفه تامین مالی خانواده را برعهده دارند و خانم ها در صورت تمایل نقش تکمیل کننده را بر عهده دارند، اگر فردی بی هدف و بدون چشم انداز در خصوص آینده شغلی بر سرراهتان است به طور جدی درباره آینده زندگی با او تفکر کنید.

در خصوص احساسات، درک نیازهای عاطفی و عاشقانه از او سئوال بپرسید و اینکه این مسائل چقدر در زندگی فرد مهم است، روابط احساسی سرد و بی عاطفه خود یکی از اصلی ترین دلایل شکست در زندگی مشترک و بروز اختلاف و طلاق بین زوجین است.

آگاهی در خصوص وضعیت و پیشینه سلامت روحی و جسمی نامزدها قبل از ازدواج یکی از مهمترین موارد برای یک ازدواج موفق است، اگر مبتلا به بیماری خاصی هستید هرگز این موضوع را از همسر آینده خود یا خانواده او مخفی نکنید زیرا در آینده ممکن است این موضوع آشکار شود، بهترین کار صادق بودن و کمک گرفتن از مشاوره خانواده برای بیان بیماری به مناسبترین شیوه به خانواده همسر است.

آگاهی در خصوص خانواده نامزد به اندازه شناخت خود او مهم است، اگر موضوعی وجود دارد که همسرآینده شما و خانواده او باید درمورد خانواده شما بدانند حتماًاین موضوع را مطرح کنید زیرا پنهان کردن آن می تواند به شدت بر آینده زندگی شما اثر منفی بگذارد.

پر توقع و آرمان­گرا نباشید
درست است که در ازدواج باید به دنبال کسی باشید که از جهت اخلاقی و رفتاری بیشترین شباهت را به شما داشته باشد. درست است که بهترین همسر کم عیب ترین آن­هاست؛ اما این مطلب هرگز بدان معنا نیست که شما بتوانید کسی را انتخاب کنید که هیچ عیب و نقصی نداشته باشد. برخی از جوان­ ها که به شدت آرمان­گرا هستند، تبحّر خاصی در کشف عیوب دیگران دارند. لذا خواستگارهای خود را یکی پس از دیگری ردّ می­ کنند تا جایی که به تدریج بهار زندگی آن­ها سپری شده و توفیق ازدواج را از دست می­دهند. البته مطلب بنده بدان معنا نیست که نسبت به همه ­ی عیوب بی­ تفاوت باشید. برخی از عیوب به هیچ وجه قابل اغماض نیستند؛ اما برخی دیگر از عیوب نمره ­ی منفی به حساب می­ آیند ولی به تنهایی نمی ­توانند خواستگار را مردود کنند. شما باید به خواستگار خود نمره بدهید. اگر در مجموع نمره­ی قابل قبولی گرفت می­ توانید به او جواب مثبت بدهید هر چند که نمره­ ی او نمره­ ی بیست نباشد.

رابطه را بی‌دلیل کش ندهید
زمان ازدواج دختر و پسر متفاوت است و بسیاری از دختران با عبور از یک محدوده سنی شانس کمتری برای ازدواج با کسی که سن و شرایط مناسب را داشته باشد پیدا می‌کنند. گذشت زمان طولانی و بیشتر از 1تا 2سال به انتظار خواستگاری رسمی او نشستن، مشکلات بسیاری را در یک رابطه ایجاد می‌کند. بعد از چنین زمانی، احتمال اینکه طرف مقابل شما پشیمان شود یا انتظار خانواده ها سر بیاید و رابطه به تنش کشیده شود زیاد است. اگر با هم قرار ازدواج گذاشته‌اید، می‌توانید بعد از گذشتن مدتی از او بخواهید در جلسات مشاوره پیش از ازدواج شرکت کند.

ترس از ازدواج به خاطر مشاهده ­ی مشکلات دیگران
خواستگار خوبی درب خانه را می­ کوبد و از خواهر، خواستگاری می­ کند. خانواده هم بعد از اندکی تحقیق ـ آن هم تحقیقی کاملا ابتدایی و تشریفاتی ـ به آنها جواب مثبت می­ دهند و خواهرش وارد زندگی جدیدی می­ شود. بعد از گذشت چند ماه تازه متوجه می­ شوند که دامادشان بر خلاف ظاهرش رفتار متفاوتی داشته و تا می­ تواند به خواهرش ظلم وستم می­ کند. همین سرنوشت بد ممکن است باعث شود تا خواهر کوچک­تر که از نزدیک شاهد صدمات خواهر بزرگتر است، از ازدواج منصرف شود و جرأت نکند به خواستگارها جواب مثبت دهد. او با خود می ­گوید از اوّل تصور می­ کردیم که دامادمان مرد خوبی است و این گونه از آب درآمد حالا چه تضمینی است که همسر آینده­ ی من هم همانند او نشود. پس اگر یک عمر مجرد بمانم بهتر از آن است که من هم مانند خواهر گرفتار شوم. غافل از این که این دختر بهتر است از تجربه­­ ی خواهر، استفاده­ ی خوبی داشته باشد تا خودش به چنین دام­ های مبتلا نشود، نه اینکه اصل صورت مسأله را خط بزند!

در نهایت باید این موضوع را بپذیریم که ازدواج مانند هندوانه ی دربسته ای است که ممکن است رسیده و پربارباشد و یا نارس و توخالی! اما نکته ی مهمی که برای جلوگیری از تو خالی بودن باید مورد توجه قرار داد این است که در خصوص همسرآینده تان به درستی و از طریق منابع موثق و قابل اطمینان اطلاعات جمع کنید، در باره تحصیلات، سوابق احتمالی کیفری و جرم ، خیانت در امانت، محل کار سابق، شهرهایی که زندگی کرده است، دوستان و آشنایان، وضعیت مالی، ازدواج یا نامزدی در قبل، دارا بودن فرزند و حتی سفرهای خارج از کشور او به درستی تحقیق کنید تا در آینده دچار مشکل و گرفتاری های احتمالی نشوید.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰