در این هفته هیچ زوجی طلاق نمی‌گیرد

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش گفت: دادگستری ها از صدور حکم طلاق در هفته ازدواج ممانعت به عمل می آورند.
کد خبر: ۱۹۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش گفت: دادگستری ها از صدور حکم طلاق در هفته ازدواج ممانعت به عمل می آورند.

ناصر صبحی در چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان البرز که صبح شنبه در سالن جلسات استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه در هفته ازدواج خانواده قرار داریم، اظهار کرد: برای این ایام خاص و در طول سال برنامه های متنوعی مد نظر قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه آموزش های پیش از ازدواج برای ۷۵۰ هزار زوج صورت گرفته و بنا داریم این آموزش بین مزدوجین سال های اول زندگی گسترش داده شود، افزود: جمعیت مذکور تعداد قابل توجهی از جمعیت زوجین جامعه را تشکیل می دهد که بنا داریم تعداد این افراد را افزایش دهیم.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: این طرح به صورت پایلوت در برخی از استان های کشور حال اجرا است که درصدد هستیم این مهم در کشور توسعه داده شود.

وی با تاکید بر لزوم گسترش کمی و کیفی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تعالی خانواده در کشور، تصریح کرد: متاسفانه ۱۶ استان کشور از این مراکز بی بهره هستند.

صبحی با تاکید بر اینکه استان البرز به اندازه کافی از این مراکز برخوردار نیست، گفت: برای مراکز هر استان باید دو مرکز تخصصی مشاوره پیش از ازدواج در نظر گرفته شود.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: آمادگی داریم برای هر استان پنج تا ۱۰ مرکز اختصاصی مشاوره پیش از ازدواج فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه غیر از شهرستان کرج سایر شهرستان های استان البرز از این مراکز بی بهره است، گفت: متاسفانه اغلب خدمات در این مراکز از طریق افراد غیر متخصص انجام می شود از این رو بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی موظف هستیم این مراکز را به افرادی متخصص ارائه دهیم.

صبحی با تاکید بر اینکه در روزهای آتی با روسای این مراکز نشست صمیمی را در خصوص بررسی چالش ها برگزار خواهیم کرد، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته دادگستری ها از صدور حکم طلاق در این هفته ممانعت به عمل می آورند.

منبع: مهر
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰