دنبال راهی برای افزایش هوش و حافظه‌اش هستید؟
کد خبر: ۱۹۵۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
زندگی امروز/ تغذیه برای افزایش هوش دوست دارید فرزندتان نابغه باشد؟ دنبال راهی برای افزایش هوش و حافظه‌اش هستید؟ این توصیه‌های غذایی را جدی بگیرید و دوستان و دشمنان مغز را از نزدیک بشناسید. دوستان مغز: ۱- غلات کامل مانند هر ارگان دیگری از بدن شما، مغز هم بدون انرژی نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. ۲- […]


به گزارش زندگی امروز به نقل از  نی نی سایت ، دوست دارید فرزندتان نابغه باشد؟ دنبال راهی برای افزایش هوش و حافظه‌اش هستید؟ این توصیه‌های غذایی را جدی بگیرید و دوستان و دشمنان مغز را از نزدیک بشناسید.

دوستان مغز:

۱- غلات کامل
مانند هر ارگان دیگری از بدن شما، مغز هم بدون انرژی نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

۲- ماهی های پرچرب
اسیدهای چرب ضروری در بدن سنتز نمی شود و باید آنها را از طریق مواد غذایی مثل ماهی‌های پرچرب تأمین کنید.

۳- بلوبری
مطالعات نشان داده است که خوردن بلوبری می‌تواند جلوی ضعف حافظه کوتاه مدت را بگیرد.

۴- گوجه فرنگی
خوردن گوجه‌فرنگی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌های فراوان جلوی فعالیت رادیکال‌های آزاد و تأثیرشان بر سلول‌های مغزی را می‌گیرد و می‌تواند به پیشگیری از آلزایمر کمک کند.

۵- غنی‌سازی ویتامینی
استفاده از ویتامین‌های گروه ب از جمله ب۶ و ب۱۲ و اسید فولیک به کاهش سطح هموسیستئین خون کمک می‌کند.

۶- انگور سیاه
دارای مقادیر بالای ویتامین ث است که مغز شما را چالاک می‌کند.

۷- تخم کدو
خوردن تنها یک مشت تخم کدو در روز نیاز شما را به روی برطرف می‌کند که برای عملکرد مغز و تقویت حافظه ضروری است.

۸- بروکلی
از منابع غنی ویتامین کا است که عملکرد مغز را تقویت کرده و باعث بهبود فرآیندهای شناختی می‌شود.

۹- آجیل در یک مطالعه علمی نشان داده شده است که خوردن مقادیر کافی ویتامین ای بر عملکردهای شناختی مغز تاثیر گذار است.

مصرف فست فود مغز را کوچک کرده و باعث کم شدن هوش می شود


غذاهایی برای افزایش هوش کودک

غذاهایی برای افزایش هوش کودک

دشمنان مغز:

۱- فست فود
ها مصرف فست فود مغز را کوچک کرده و باعث ابتلا به آلزایمر می‌شود.

۲- غذاهای شور اگر چه اغلب افراد فکر می‌کنند که نمک فقط برای قلب مضر است، اما تاثیرات منفی‌اش را روی مغز هم می‌گذارد.

۳- غذاهای فراوری شده در برخی از مطالعات ثبت شده است که وجود افزودنی‌های مختلف در مواد غذایی فراوری شده باعث تغییرات شناختی در کودکان می‌شود.

۴- غذاهای سرخ کرده ترکیباتی که از روغن در هنگام سرخ شدن مواد غذایی آزاد می‌شود تخریب مغز را تسریع می‌کند و با بروز آلزایمر و پارکینسوین رابطه مستقیم دارد.

۵- غذاهایی که در تماس با کود شیمیایی بوده‌اند باقی مانده کودهای شیمیایی در مواد غذایی با افزایش خطر بروز اختلال کمبود توجه و بیش‌فعالی در کودکان رابطه مستقیم دارد.

۶- ترکیبات خواب آور هر ماده شیمیایی که اثر خواب‌آوری داشته باشد فعالیت مغز را مختل می‌کند.

۷- الکل به شدت حافظه را کاهش می‌دهد

۸- شیرین‌کننده‌های مصنوعی اصلا برای حافظه خوب نیستند!

۹- هله هوله نه فقط برای مغز بلکه برای همه ارگان‌های بدن مضرند.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
* نظر:
نام:
ایمیل: