از طرح ترافیک تا نق‌زدن کی‌روش!

کد خبر: ۱۹۷
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
شاهین راستین (منجم باشی) در روزنامه شهروند نوشت:

حالا که بازار پیشگویی -و البته در مواقعی پسگویی- همچنان داغ و پر رونق است و برخی آینده‌ای روشن و پر امید و بعضی آتیه‌ای غبارآلود و نامشخص را در همه امور به پیشگویی نشسته‌اند، این بنده کمترین نیز کمال سوء استفاده را از شرایط حساس کنونی کرده و با استعانت از ستون پر طرفدار «٤٠ سال پیش در همین روز» جریده فخیمه «اطلاعات»، برخی امور کمتر حساسیت برانگیز مُلک و ملت در ٤٠ سال بعد را به پیشگویی می‌نشینم، باشد که درس عبرتی شود برای همگان!

اعلام محدوده جدید طرح ترافیک

امروز برابر با سیزدهم شهریور ١٤٣٥ خورشیدی، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محدوده جدید طرح ترافیک در این اَبر شهر را اعلام کرد. محدوده فوق بنا بر اعلام برزو تهرانخانی، به این شرح است: از شمال حدفاصل جاده هراز در شمال شرق، تا جاده چالوس در شمال غرب تهران؛ از جنوب حدفاصل پاکدشت در جنوب شرق، تا پیکان شهر در جنوب غرب تهران؛ از شرق حدفاصل جاده هراز در شمال شرق، تا پاکدشت در جنوب شرق تهران و از غرب حدفاصل جاده چالوس در شمال غرب، تا پیکان شهر در جنوب غرب تهران. به گفته معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در این محدوده که مساحتی برابر با کشور بحرین را داراست، هر گونه تردد وسایل نقلیه غیرمجاز از ٥ صبح تا ٢٢ شب ممنوع بوده و با متخلفان برابر با قانون برخورد خواهد شد.

زمان ثبت‌ نام و برگزاری کنکور سراسری ١٤٣٦
امروز برابر با سیزدهم شهریور ١٤٣٥ خورشیدی، مسعود دانش بنیان، مشاور عالی سازمان کنکور (سازمان سنجش آموزش کشور سابق) تعداد داوطلبان شرکت در کنکور سراسری سال ١٤٣٦ خورشیدی را ١٢ میلیون نفر اعلام کرد. به گفته دانش بنیان از این تعداد داوطلب، ٤ میلیون نفر به دانشگاه‌های دولتی راه یافته و ٨ میلیون نفر باقی مانده به طور قطع جذب واحدهای دانشگاه خودگردان اسلامی (دانشگاه آزاد اسلامی سابق) خواهند شد. از سوی دیگر گودرز جاسبی، رئیس دانشگاه خودگردان اسلامی طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری رسمی این دانشگاه، ضمن تایید خبرهای مربوط به افزایش ظرفیت واحدهای این دانشگاه در شهرهای مختلف، از افتتاح ٣ واحد دانشگاهی جدید در دشت لوت استان کرمان، جکی‌گور در سیستان و بلوچستان و دریاچه نمک قم خبر داد.

لغو اردوی تیم ملی فوتبال

امروز برابر با سیزدهم شهریور ١٤٣٥ خورشیدی، بنا بر اعلام سخنگوی فدراسیون فوتبال ایران، اردوی تیم ملی فوتبال برای شرکت در مسابقات انتخابی جام جهانی ٢٠٥٨ بورکینافاسو لغو شد. کامبیز کفاشیان با تاکید بر تلاش فدراسیون فوتبال جهت برگزاری هرچه زودتر این اردو، دلیل لغو آن در برهه کنونی را بدقولی اسپانسر تیم ملی در تامین هزینه‌های اردو اعلام کرد. از سوی دیگر کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از لغو چند باره اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال، ضمن انتقاد از وزارت ورزش، مسئولیت ناآمادگی بازیکنان تیم ملی در مواجهه با تیم‌های قدر مرحله مقدماتی همچون پاکستان، برونئی و کومور را کاملا متوجه این وزارتخانه دانست و گفت: «من دیگر تحمل این همه بی‌مهری را ندارم. بیشتر از ٤٦ سال است که دارم در فوتبال ایران خون دل می‌خورم اما ظاهرا قرار نیست در فوتبال کشور شما چیزی درست شود. طی این سال‌ها پیشنهاد ٢٥٠ قرارداد از تیم‌های مطرح دنیا را رد کردم، اما امروز و در آستانه  ١٠٣ سالگی می‌بینم که عمرم را بیهوده تلف کرده‌ام». در همین حال سیروس تاج، رئیس فدراسیون فوتبال با رد انتقادات سرمربی تیم ملی بر تلاش‌های این فدراسیون برای ارایه بهترین خدمات به تیم ملی فوتبال تاکید کرد. تاج در این خصوص اضافه کرد: «همه تلاش ما و مجموعه فدراسیون فوتبال معطوف به اجابت خواست‌های سرمربی و اعضای تیم ملی فوتبال ایران است. آقای کی‌روش نزدیک به ٥٠ سال است که سرمربیگیری تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده دارند و از مشکلات ما به خوبی آگاهند اما بعضی مواقع به نحوی صحبت می‌کنند که گویی تازه همین امروز وارد ایران شده‌اند.»
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰