پلو چغاله و مرغ؛ غذای خوشمزه بهاری

با آمدن فصل چغاله ما هم برای شما طرز تهیه پلو چغاله بادام را در نظر گرفته ایم. با ما همراه باشید برای تهیه این غذای نوبرانه.
کد خبر: ۱۹۸۷
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
زندگی امروز/ با آمدن فصل چغاله ما هم برای شما طرز تهیه پلو چغاله بادام را در نظر گرفته ایم. با ما همراه باشید برای تهیه این غذای نوبرانه.

به گزارش زندگی امروز به نقل از وب سایت سر آشپز پاپیون، با آمدن فصل چغاله ما هم برای شما طرز تهیه خورش چغاله بادام را در نظر گرفته ایم. با ما همراه باشید برای تهیه خورش نوبرانه چغاله بادام...

مواد لازم:
 برنج ۲ پیمانه
هویج درشت خلال شده: ۵ عدد
چغاله بادام خلال شده : ۳۰۰ گرم
سینه مرغ درشت خردشده: ۳۰۰ گرم
زعفران دم کرده:  ۱/۲ پیمانه
پیاز خردوسرخ شده: ۱ عدد
گشنیز خردشده: ۶ قاشق سوپ خوری
روغن: به مقدار لازم
نمک و فلفل و زرد چوبه: به مقدار لازم

پلو چغاله و مرغ؛ غذای خوشمزه بهاری

طرز تهیه:
 برنج را از ۲ ساعت قبل خیس کنید. در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید. وقتی جوش آمد، برنج را داخل آن بریزید. صبر کنید تا برنج آماده آبکشی شود، سپس آن را در سبدی بریزید و کنار بگذارید.
 در این فاصله در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس تکه‌های مرغ و چغاله‌های خلالی خردشده را اضافه کنید. به میزان لازم نمک، فلفل و زردچوبه هم بریزید و مواد را خوب تفت دهید. درِ تابه را بگذارید و صبر کنید تا مواد با حرارت ملایم بپزند.

در یک تابه کوچک هویج‌های خلال شده را همراه با مقداری روغن تفت دهید و کنار بگذارید. وقتی تکه‌های مرغ و چغاله‌ها پختند، گشنیز را اضافه کرده، تفت دهید، سپس پیازداغ و مقداری زعفران دم‌کرده بریزید. به‌آرامی مواد را مخلوط کرده و تفت دهید. بعد از ۲-۱ دقیقه اجاق گاز را خاموش کنید.
در قابلمه مقداری روغن بریزید و ته‌دیگ مورد نظرتان را داخل آن قرار دهید، سپس برنج و مخلوط حاصل را لا به لای هم داخل قابلمه بریزید. بقیه زعفران را هم در آخر روی گوشه‌ای از برنج بریزید. حدود ۴۵ دقیقه صبر کنید تا پلو دم بکشد.
 پلو را در ظرف مورد نظرتان بریزید، آن را با پلوی زعفرانی و خلال هویج تزئین و سرو کنید.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰