همه آنچه در مورد ماسک صورت باید بدانید

آیا آماده هستید تا دانش مراقبت از پوست و زیبایی خود را به یک مرحله بعد ارتقا دهید؟ ماسک صورت روش خوبی برای تقویت پوست‌تان با ویتامین و مواد مغذی مفید است. تنها در ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ماسک به پوست شما کمک می‌کند تا مواد مغذی مورد نیاز خود را به دست بیاورد و ظاهری درخشنده و شاداب پیدا کند.
کد خبر: ۱۹۸۸
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶
 
همه آنچه در مورد ماسک صورت باید بدانید
 
هر کسی که به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهد می‌داند که پوست نیاز به آبرسانی دارد؛ ماسک صورت می‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کند. به همین دلیل ماسک صورت مردانه، ماسک صورت زنانه و ماسک صورت مناسب برای هم خانم‌ها و هم آقایان تولید شده است تا خانم‌ها و آقایان با انواع پوست و انواع مشکلات پوست بتوانند از ماسک صورت استفاده کنند؛ از پوست خشک تا پوست چرب و برای رفع جوش تا سیاهی دور چشم و ....

به جز برطرف کردن نیاز‌های پوست و درخشان کردن و آبرسانی سلول‌های پوست، استفاده از ماسک صورت می‌تواند راه خوبی برای صرف کمی زمان برای خودتان باشد. آخر هفته را برای این کار اختصاص دهید، یک موسیقی ملایم پخش کنید، چند شمع روشن کنید و ماسک موردعلاقه‌تان را روی صورت‌تان بگذارید یک کتاب جذاب بردارید و در کنار رسیدگی به پوست ریلکس کنید و خستگی هفته را از ذهن و جسم خود خارج کنید.
 
ماسک صورت چه کار می‌کند؟
ماسک صورت برای آبرسانی پوست و نرم و مرطوب کردن پوست در مدت زمان کوتاه طراحی شده است. بعضی از ماسک‌های صورت می‌توانند پوست را کاملا درخشان کنند آن هم تنها در ۱۵ دقیقه! چه از ماسک صورت نقابی استفاده کنید و چه از ماسک کرمی فرقی نمی‌کند، بهترین ماسک صورت کمک می‌کند تا پوست، شفاف، شاداب و تازه شود.
 
 
همه آنچه در مورد ماسک صورت باید بدانید
 
ماسک می‌تواند به یکی از مراحل مراقبت از پوست همیشگی شما تبدیل شود، لازم نیست هر روز از ماسک صورت استفاده کنید، می‌توانید گذاشتن ماسک روی صورت را برای زمان‌های خاص، مثل زمانی که می‌خواهید خیلی ویژه به پوست‌تان رسیدگی کنید اختصاص دهید.
 
مدل‌های مختلف ماسک صورت وجود دارد که به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند. «ماسک کرمی» که معمولا در در شیشه‌های کوچک عرضه می‌شوند و بعد از استفاده از آن‌ها باید پوست را با آب بشویید. دیگری ماسک نقابی است. ماسک‌های معروف و رایجی‌که از پنبه، پارچه سیلک، یا کاغذ‌های خاص که آغشته به سرم هستند ساخته می‌شوند.
 
ماسک نقابی به شکل صورت طراحی شده است و کل صورت شما را می‌پوشانند. ماسک صورت مورد علاقه خود را از میان ماسک کرمی و ماسک نقابی انتخاب کنید و استفاده از آن را در برنامه هفتگی خود قرار دهید.
 
ماسک صورت کرمی
این اسم به دلیل بافت کرمی این ماسک روی آن گذاشته شده است. گزینه‌های زیادی برای انتخاب ماسک کرمی در دنیای ماسک صورت و بدن وجود دارد؛ از ماسک ذغال فعال تا ماسک میوه‌ای آنتی اکسیدان و ماسک آبرسان گیاهی. ماسک کرمی این امکان را به شما می‌دهد تا آن را مشخصا در نقطه از صورت که مایلید استفاده کنید.
 
 
همه آنچه در مورد ماسک صورت باید بدانید
 
شما می‌توانید ماسک مخصوص پوست چرب را روی ناحیه T. شکل صورت‌تان (پیشانی و بینی) استفاده کنید و ماسک آبرسان را بر روی گونه‌ها و چانه بزنید.
 
این یکی از ویژگی‌های ماسک کرمی است که شما می‌توانید همزمان از چند نوع ماسک مختلف برای نقاط مختلف صورت استفاده کنید یا فقط یک قسمتی از صورت را ماسک بگذارید، مثل ماسک ضد جوش که فقط بر روی قسمتی از صورت که جوش دارد قابل استفاده است. متخصصان ماسک کرمی را برای درمان جوش صوت پیشنهاد می‌کنند چرا که می‌توان از آن فقط بر روی نواحی دارای جوش و به میزان مورد نظر استفاده کرد بدون اینکه نواحی دیگر پوست را درگیر کرد.

ماسک خاک رس یکی از انواع ماسک‌های کرمی است که برای پوست چرب فواید زیادی به همراه دارد. ماسک خاک رس می‌تواند چربی اضافه پوست را از بین ببرد و منافذ پوست را کوچک کند. این نوع ماسک پوست‌های مشکل‌دار را به پوستی درخشان تبدیل می‌کنند. برخی از ماسک‌ها خاک رس دارای خاصیت پاک‌کنندگی هم هستند و آلودگی‌ها و چربی و تعریق را از سطح پوست از بین می‌برند.
 
ماسک نقابی
این ماسک نوع دیگر از ماسک‌های صورت است که از یک لایه کاغذ مانند به شکل صورت تشکیل می‌شوند. ماسک نقابی معمولا تمام قسمت‌های صورت به جز چشم‌ها و بینی را می‌پوشانند و می‌توانند در حداقل زمان رطوبت مورد نیاز پوست را به آن برسانند. زمان مورد نیاز اکثر ماسک‌های نقابی بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است و فقط کافیست آن‌ها را از بسته بندی خارج کنید و روی صورت‌تان قرار بدهید و ریلکس کنید.
 
 
همه آنچه در مورد ماسک صورت باید بدانید
 
بعد از چند دقیقه ماسک را از صورت خود بردارید و از دیدن پوست درخشان خود در آینه لذت ببرید! ماسک صورت نقابی یک بار مصرف است و لازم نیست پس از استفاده مواد باقی مانده روی صورت‌تان را با آب بشویید؛ فقط کافیست پوست صورت را به آرامی ماساژ دهید تا باقی مانده مواد جذب پوست‌تان شود. از انواع ماسک آماده نقابی می‌توان به ماسک دور چشم و ماسک ناحیه T. شکل صورت نیز اشاره کرد که ویژگی‌های ماسک‌های نقابی تمام صورت را دارند.

ماسک نقابی صورت بهترین راه برای مراقبت از پوست در سفر است. به راحتی می‌توانید چند ماسک را در کیف خود به داخل هواپیما، ماشین و قطار ببرید یا حتی آن‌ها در چمدان خود برای سفر بعدی نگه‌دارید. از آنجایی که ماسک‌های نقابی جای خیلی کمی می‌گیرند و تاثیر بسیار خوبی به عنوان یک مرطوب کننده صورت دارند، بهترین گزینه برای داشتن یک پوست خوب در سفر‌های جاده‌ای و سفر‌هایی که مدت زمان طولانی در راه هستیم محصوب می‌شود؛ همانقدر که در خانه و برای استفاده روزمره به درد بخور هستند.
 
روی بسته‌بندی ماسک‌ها نقابی را با دقت بخوانید تا بدانید برای چه پوستی مناسب هستند و چه مزیتی برای انواع پوست دارند (مثل ماسک آبرسان، ماسک مرطوب کننده، ماسک لایه بردار، ماسک آرامش بخش، ماسک ضد چروک، ماسک نرم کننده، ماسک لیفت صورت و ...).
 
بهترین ماسک برای انواع پوست
اگر پوست خشک، پوست چرب یا پوست حساس دارید نگران پیدا کردن ماسک مناسب نباشید؛ برای انواع پوست ماسک صورت طراحی شده است. اولین قدم شناخت نوع پوست است و به محض اینکه شما پوست خود را شناختید و با نیاز‌های آن آشنا شدید می‌توانید برای مراقبت از پوست برنامه‌ریزی کنید و بدانید که پوست شما چه نوع رسیدگی احتیاج دارد (مثلا چه نوع پاک کننده آرایشی، چه نوع ضد آفتاب، چه نوع کرم مطوب کنند و چه نوع تونر و آب پاک‌کننده‌ای).
 
 
همه آنچه در مورد ماسک صورت باید بدانید
برند‌های معروف ماسک صورت در بازار وجود دارد، برند‌های معروفی مانند لورال (Loreal)، گارنیر (Garnier)،‌ای سی ام (ACM)، آون (Avon)، باله‌آ (Balea)، بیو (Bio) و ... که هر کدام کیفیت عالی دارند، اما بر روی انواع مختلف پوست تاثیر متفاوتی دارند. به احتمال خیلی زیاد بهترین ماسک صورت برای پوست شما با بهترین ماسک برای دوست‌تان کاملا متفاوت باشد. به همین دلیل برای خرید ماسک صورت ما مشورت با پزشک و امتحان کردن ماسک‌های مختلف را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
 
برای پوست خشک
‌می‌توانید به سراغ ماسک نرم کننده پوست با فرمول‌های درخشان کننده مثل هایالورانیک اسید (Hyaluronic Acid) بروید. هایالورانیک اسید به پوست کمک می‌کند تا رطوبت خود را حفظ کند. از اسم «اسید» در مواد آرایشی و بهداشتی نترسید! اسید‌های مجاز یکی از پر کاربردترین مواد تشکیل دهنده در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی هستند.
 
می‌توانید روی ماسک و دیگر محصولات مراقبت از پوست را بخوانید و اسم این اسید یا سدیم هایالورانیک (Sodium Hyaluronate) را با مخفف "HA” در مواد تشکیل دهنده آن‌ها پیدا کنید. این ترکیبات در کنار ترکیبات دیگر شادابی و سلامت پوست را افزایش می‌دهند.
 
برای پوست چرب
حتی پوست چرب هم به نرم کننده و مرطوب کننده احتیاج دارد و استفاده از ماسک مرطوب کننده باید جزوی از برنامه مراقبت و رسیدگی به پوست شما باشد. اگر پوست شما اکثر اوقات چرب و براق است، به دنبال ماسک مرطوب کننده با مدل یا ویژگی مات کننده باشید. همینطور ماسک مرطوب کننده با قابلیت کنترل چربی پوست که با فرمول خاصی تولید چربی اضافه (سبوم) از غدد چربی را کاهش می‌دهند و براقی بیش از حد پوست را برطرف می‌کنند.
 
همه آنچه در مورد ماسک صورت باید بدانید
 
 طرز استفاده صحیح از ماسک صورت
قبل از گذاشتن ماسک روی صورت، اول باید سطح پوست صورت را از آلودگی‌های محیط، مواد آرایشی و چربی تمیز کرد. برای تمیز کردن پوست می‌توانید از آب پاک کننده، اسپری آب معدنی صورت یا تونر و یک پنبه یا پد صورت استفاده کنید.
 
پس از استفاده از پاک کننده صورت، پوست شما تبدیل به یک سطح ایدئال برای استفاده از ماسک می‌شود. حالا اگر از ماسک صورت نقابی استفاده می‌کنید، ماسک خود را از بسته بندی خارج کنید و جای چشم‌ها و لب‌ها را با چشم‌ها و لب‌های خود تنظیم کنید و آهسته بقیه قسمت‌ها را روی پوست خود قرار دهید.
 
سعی کنید ماسک را قبل از ۱۵ دقیقه حرکت ندهید و بعد از ۱۵ دقیقه ماسک را از روی پوست خود جدا کنید و دور بریزید. باقی مانده سرم موجود در ماسک را با انگشت آهسته روی پوست خود ماساژ دهید. بعد از خشک شدن صورت می‌توانید از کرم مرطوب کننده خود استفاده کنید.

یکی از دلایل محبوبیت و پرطرفدار شدن ماسک نقابی صورت به این سرعت، امکان حمل آسان آن‌ها، قابل دور ریختن بودن پس از استفاده و البته طرز استفاده راحت آن‌هاست. چند ایده برای زمان مناسب برای گذاشتن ماسک نقابی صورت:

زمانی که مدیتیشن می‌کنید، وقتی برای رفتن به مهمانی حاضر می‌شوید، یا حتی زمانی که کتاب می‌خوانید و موسیقی گوش می‌کنید. از آن‌جایی که ماسک نقابی فقط ۱۵ دقیق زمان برای تاثیرگذاری احتیاج دارد استفاده از آن‌ها همزمان با انجام کار‌های دیگر بسیار راحت است.
 
عصر جمعه بعدی که می‌خواستید در خانه فیلم ببینید و پاپ کورن بخورید می‌توانید ماسک صورت خود را قبل از فیلم آماده کنید. حتی می‌توانید یک ماسک صورت در کوله ورزشی خود بگذارید تا بعد از ورزش از آن استفاده کنید و پوست عرق کرده و برافروخته خود را به یک پوست شاداب و شفاف تبدیل کنید.
 
 
همه آنچه در مورد ماسک صورت باید بدانید
 
ماسک صورت برای هدیه دادن هم گزینه بسیار خوبی است و می‌توانید برای هر کدام از دوستان خود یک ماسک مرطوب کننده متفاوت هدیه بگیرید و عکس‌های سلفی خودتان را با هشتگ #HOWIMASK در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید!

ماسک کرمی صورت را هم مانند ماسک نقابی باید روی پوست کاملا تمیز و پس از تونر یا آب پاک کننده استفاده کنید. زمان استفاده از ماسک‌های کرمی معمولا بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه است، اما در محصولات مختلف با ترکیبات مختلف، این زمان متغیر است. طرز استفاده از ماسک کرمی صورت را حتما از روی بسته بندی مطالعه کنید و طبق آن پیش بروید. در مورد ماسک صورت حرفه‌ای هم از متخصص پوست خود در مورد آن سوال کنید و نظر او را بپرسید.
 
چند وقت یک‌بار می‌توان از ماسک صورت استفاده کرد؟
اگر شما پوست معمولی دارید که نه زیادخشک است و نه زیاد چرب، می‌توانید هفته‌ای یک بار از ماسک صورت استفاده کنید. کسانی که پوست خشک دارند می‌توانند بیشتر از ماسک استفاده کنند، هفته دو بار برای آبرسانی به پوست خشک مناسب است.

برای کساین که پوست چرب دارند مهم است که پوست خود را همیشه تمیز و مرطوب نگه‌دارند تا از ترشح چربی بیش از حد روی پوست جلوگیری کنند. ماسک مرطوب کننده مات کننده پوست برای کسانی که پوست چرب دارند بسیار مناسب است. پوست چرب نیز بیش از یک بار در هفته به ماسک صورت احتیاج ندارد.

همچنین شما می‌توانید از ماسک صورت خانگی استفاده کنید که با استفاده از مواد طبیعی تهیه شده باشد. اما چه از ماسک طبیعی استفاده می‌کنید چه ماسک نقابی و ماسک کرمی، سعی کنید حتما انواع مختلف ماسک صورت را امتحان کنید تا مطمئن شوید کدامیک برای پوست شما بهتر کار می‌کند.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰