کار‌هایی که باید تا قبل از ۴۰ سالگی انجام دهید

تحقیقات نشان داده افرادی که علاقه‌ای به ورزش ندارند، خیلی زود آن را رها می‌کنند. اگر می‌خواهید جسم و روحی سالم و سرحال داشته باشید، باید ورزش را در برنامه روزانه تان بگنجانید.
کد خبر: ۲۰۲۸
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
زندگی با سرعت زیادی در گذر است، اما ما احساس می‌کنیم که همیشه برای هر کاری به اندازه کافی وقت داریم، غافل از این که برای انجام بعضی کار‌ها خیلی زود دیر می‌شود. در ادامه فهرستی از کار‌های مهمی را که باید قبل از ۴۰ سالگی انجام دهید، برایتان آورده ایم.


کار‌هایی که باید تا قبل از ۴۰ سالگی انجام دهید



خواب منظمی داشته باشید
شاید برای شما که عاشق شب زنده داری هستید، شنیدن این حقیقت که باید صبح‌ها سر یک ساعت به خصوص از خواب بیدار شوید، سخت باشد. کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که بدن انسان خیلی زود به تغییرات عادت می‌کند. به عنوان مثال اگر شما چند روز دیر از خواب بیدار شوید، بدن تان را به یک چرخه متفاوت عادت داده اید؛ بنابراین بهتر است که صبح‌ها زودتر و سر یک ساعت خاص از خواب بیدار شوید تا بدن تان آسیب نبیند.


با غریبه‌ها ارتباط برقرار کنید
برقراری ارتباط با دیگران یکی از مهارت‌هایی ست که شما باید تا قبل از ۴۰ سالگی در آن استاد شوید. به عنوان مثال در یک میهمانی، حتی اگر میهمان‌ها را نمی‌شناسید، جلو بروید و مکالمه‌ای را آغاز کنید.

برای شروع می‌توانید از آن‌ها سوال کنید، سپس به آن‌ها اجازه دهید تا جواب تان را بدهند. همین مکالمه می‌تواند شروع رابطه‌ای بلند باشد. با برقراری ارتباط با دیگران، نه تنها ما چیز‌هایی جدیدی یاد می‌گیریم، بلکه فرصت‌های تازه‌ای چه از نظر کاری، چه روابط عاطفی و... برایمان فراهم می‌شود.


تحقیقات نشان داده افرادی که علاقه‌ای به ورزش ندارند، خیلی زود آن را رها می‌کنند. اگر می‌خواهید جسم و روحی سالم و سرحال داشته باشید، باید ورزش را در برنامه روزانه تان بگنجانید.

اما ورزشی که انتخاب می‌کنید که نیز اهمیت زیادی دارد، زیرا اگر شما آن را دوست نداشته باشید خیلی زود رهایش می‌کنید؛ بنابراین به دنبال فعالیتی که شما را به وجد می‌آورد مانند بدنسازی، ایروبیک، پیاده روی، شنا و... باشید. یادتان باشد که از ۳۰ سالگی به بعد، بدن ما ماهیچه‌های خود را از دست می‌دهد، از این رو ورزش یکی از واجبات است.

در زمینه مورد علاقه تان کار کنید
شما باید در انتخاب شغل تان ۳ مورد را در نظر داشته باشید: در چه زمینه‌ای مهارت دارید؟ به چه زمینه‌ای علاقه دارید؟ چه شغلی درآمد بالایی دارد؟ شما تا قبل از ۴۰ سالگی باید به این سوالات پاسخ دهید و بر اساس آن شغل مورد نظرتان را انتخاب کنید. در دهه ۳۰ زندگی، احتمال آزمون و خطا وجود دارد، اما از ۴۰ سالگی به بعد شما باید در کارتان ثبات داشته باشید.

زمان بیشتری را با خانواده خود بگذرانید

تحقیقات روی عده‌ای از افراد نشان داده که اکثر مردم از این که نتوانستند دهه ۳۰ خود را بیشتر در کنار خانواده شان بگذرانند، پشیمانند. آن‌ها اعتراف کردند: «ما در آن زمان‌ها از پدر و مادرمان که انرژی لازم را برای سفر، تفریح، پیاده روی و... داشتند، غافل بوده ایم و حال که به ارزش آن‌ها پی برده ایم، خیلی دیر شده است.»

بنابراین تا قبل از آنکه دیر شود، به خانواده خود اهمیت بیشتری دهید. کودکان زود بزرگ می‌شوند و خانه را ترک می‌کنند، پدر و مادر‌ها به سرعت پیر می‌شود و ما را ترک می‌کنند، بنابراین تا دیر نشده باید قدر لحظات با هم بودن را بدانیم. برقراری رابطه با افراد خانواده نه تنها ما را شاد می‌کند، بلکه در سلامت روحی و جسمی ما نیز موثر است. البته این را هم از یاد نبرید که کیفیت رابطه مهمتر از کمیت آن است.

«نه» گفتن را تمرین کنیم
نه گفتن سخت است، اما همه ما باید آن را تا قبل از ۴۰ سالگی تمرین کنیم. اگر گفتن این کلمه برایتان سخت است، قبل از این که جواب دهید به این فکر کنید که وقت، انرژی و جوانی شما هیچگاه باز نمی‌گردد، بنابراین مجبور نیستید به چیزی که دوست ندارید پاسخ مثبت دهید. به روابط اشتباه نه بگویید، پیشنهاد‌هایی که فایده‌ای برایتان ندارند را رد کنید و حتی آنجا که صلاح می‌دانید به مدیرتان هم نه بگویید و بدانید که با بیان حرف دلتان نه تنها اشتباه نکرده بلکه ارزش خودتان را نیز حفظ کرده اید.

سرگرمی مورد علاقه تان را پیدا کنید
گاهی مردم به دلیل مشغله‌های زیاد کاری، یادشان می‌رود که زندگی بیرون از محیط کار هم زیبایی‌های خود را دارد. این شمایید که باید به دنبال راهی برای تنوع و شادی زندگی تان باشید. اگر به نقاشی علاقه دارید، به کلاس‌های نقاشی بروید، اگر موسیقی دوست دارید، آن را یاد بگیرید... در واقع شما باید برای دوران میانسالی خود به فکر یک سرگرمی باشد و آن را تا قبل از ۴۰ سالگی، یعنی زمانی که انرژی و حوصله کافی دارید، بیاموزید.

شکست خوردن و دوباره ایستادن را یاد بگیرید
همه ما چه بخواهیم چه نخواهیم در برخی از مراحل زندگی، شکست می‌خوریم و این طبیعی ست. چیزی که در این میان اهمیت دارد، دوباره بلند شدن و تلاش کردن است. این موضوع به خصوص در دهه ۳۰ زندگی بسیار اهمیت می‌یابد، از این رو که شما در این دوران آینده تان را می‌سازید. اگر پس از شکست دلسرد و ناامید شوید، در حقیقت آینده تان را بر باد داده اید.

بر استرس تان غلبه کنید
استرس می‌تواند روی جسم، ذهن و حتی احساسات ما تاثیر منفی بگذارد. از آنجا که استرس جزو جدانشدنی زندگی همه ماست، باید به دنبال راهی برای مقابله با آن باشیم. هر چه زودتر راهی برای غلبه بر آن پیدا کنیم، بهتر است. برخی‌ها با گوش دادن به موسیقی آرام می‌شوند و برخی دیگر با کشیدن نفس عمیق... شما نیز باید به دنبال راهی برای آرام کردن خودتان باشید.

یاد بگیرید
تمام شدن مدرسه و دانشگاه به این معنی نیست که شما باید یادگیری چیز‌های جدید را متوقف کنید. ما تا زمانی که زنده ایم، باید در تلاش برای بالا بردن اطلاعات مان باشیم؛ بنابراین خودتان را به موضوعاتی که در آن تخصص دارید محدود نکنید. دهه ۲۰ و ۳۰ بهترین دوران برای یادگیری ست، زیرا ما زمان بیشتری را نسبت به دهه ۴۰ سالگی داریم پس درنگ نکنید.


کار‌هایی که باید تا قبل از ۴۰ سالگی انجام دهید



خودتان را ببخشید
همه ما در زندگی اشتباهاتی را مرتکب شده ایم، اما نباید خودمان را مدام برای آن‌ها سرزنش کنیم. ما باید اشتباهات مان را ببخشیم و راه را برای ورود اتفاقات خوب دیگر باز کنیم. لازم نیست که اشتباهات تان را فراموش کنید. بهتر است که آن‌ها را با خودتان مرور کنید و از آن‌ها درس بگیرید. مطمئن باشید که بار دیگر بهتر از قبل عمل خواهید کرد.

هنگام شکست، با خودتان همانطور رفتار کنید که با دیگران رفتار می‌کنید و آن‌ها را در سخت‌ترین شرایط دلداری می‌دهید.

منبع: برترینها
Iran (Islamic Republic of)
person
حسن تقی زاده
cm_time
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
cm
ممنونم. استفاده کردم
Iran (Islamic Republic of)
person
حسن
cm_time
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
cm
باسلام تغذیه مناسب وورزش یوگا نیزجسم وروح رازنده میدارد
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۲