الگوی ازدواج؛‌ رقابتی‌ یا‌ رفاقتی

کد خبر: ۲۰۳
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
حسین باهر در خبرآنلاین نوشت:

اگر به دنبال کاهش طلاق در جامعه هستیم باید الگوی ازدواج ها در جامعه مدرن از حالت رقابتی که منتج به دعوا می شود به حالت رفاقتی و دوستانه تبدیل کنیم تا زندگی ها دوام یابند.

نمی توان تنها به طور آماری از معضل طلاق صحبت کرد. آمار طلاق در سال های اخیر افزایش یافته است این در حالی است که آمار ازدواج ها کاهش داشته است.

متاسفانه در سالهای اخیر خیانت از سوی زوجین افزایش یافته است. در حال حاضر مردها توانمندی های مادی و معنوی خود را از دست داده اند این در حالی است که توقعات زنان از آنها براساس آگاهی هایشان افزایش یافته است.

در جامعه کنونی میزان تحصیل و آگاهی دختران از حقوقشان در مقایسه با سال های گذشته افزایش یافته است. این در حالی است که سطح درک مردان از توقعات و آگاهی زنان پایین آمده است و برخی از آنها همچنان خواستار زن مطبخی هستند نه فردی که همانند وی کار می کند.

در جامعه کنونی زن می تواند شریک 50 درصدی برای همسر خود باشد و دیگر مردسالاری گذشته معنایی ندارد لذا باید زندگی کنونی دوستانه باشد تا دوام یابد و الگوی ازدواج با توجه به نیاز جامعه باید رفاقتی باشد نه رقابتی.

ما الگوی های سنتی ازدواج را از دست داده ایم و به الگوهای مدرن نیز تن نمی دهیم برای مثال زنی که امروز در بیرون از خانه کار می کند باید در خرج خانه مشارکت کند و مردان نیز باید زنان را به خوبی درک کند و با وی مشارکت داشته باشد نه اینکه بخواهد مرد سالار باشد.

دیگر سالار بودن مرد معنایی ندارد و متاسفانه ما نتوانستیم عبور به موقعی از گذر زندگی سنتی برای رسیدن به جامعه مدرن کنیم و این موجب شده است گرفتار های خاص امروزی برای ما به وجود آید.

تنوع طلبی برخی از زوجین از دیگر علل اصلی افزایش طلاق ها است. متاسفانه شرایطی پیش آمده است که زوجین بنا به دلایل مختلف به ظاهر در کنار هم زندگی مشترک دارند و این خود بزرگترین آسیب برای جامعه کنونی است لذا لازم است آسیب ها را در این حوزه شناسایی و الگویی صحیح برای آن ارائه شود.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰