ماجرای خرید منچستر یونایتد توسط بن سلمان

تمایل عربستان نسبت به خرید منچستر یونایتد به سال ۲۰۱۷ بر می‌گردد که وزارت ورزش این کشور به دنبال قرارداد استراتژیک با دولت بریتانیا بود. آن‌ها می‌خواستند که در راستای چشم انداز سال ۲۰۳۰ وابستگی خود را به نفت به حداقل برسانند.
کد خبر: ۲۰۵۹
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴

ماجرای خرید منچستر یونایتد توسط بن سلمان


زندگی امروز- روزنامه انگلیسی زبان "سان" که معمولا اخبار و حواشی پنهان دنیای ورزش را برملا می‌کند؛ چند روز قبل مدعی شد که ولیعهد عربستان تمایل به خرید باشگاه بزرگ منچستر در لیگ انگلیس دارد.

حالا الجزیره در گزارشی مطرح کرده، دولت پادشاهی این کشور به هیج عنوان قصد خرید این تیم را ندارد و فقط بحث بر حمایت‌های مالی این تیم بوده است.

وزیر ارتباطات عربستان طی انتشار خبری در توییتر عنوان کرد، خبر خرید تیم منچستر کذب محض است و دولت عربستان هیچ برنامه‌ای در این باره ندارد.

الجزیره در ادامه گزارش خود به قتل جمال خاشقچی اشاره می‌کند که ضربه سنگینی را به تجارت این کشور وارد کرده، و این ترس در سیاستمداران این کشور وجود دارد که با خزانه خالی مواجهه شوند.
 

تمایل عربستان نسبت به خرید منچستر یونایتد به سال ۲۰۱۷ بر می‌گردد که وزارت ورزش این کشور به دنبال قرارداد استراتژیک با دولت بریتانیا بود.

در دوران مالکیت خانواده‌ی گلیزر بر باشگاه منچستر یونایتد، طرفداران این تیم همواره نارضایتی خود را به دلیل بالا رفتن سطح بدهی‌های باشگاه اعلام کرده اند، اما در همین مدت باشگاه توانسته ۵ مقام قهرمانی لیگ برتر انگلیس، ۳ قهرمانی لیگ کاپ، یک اف اَی کاپ، یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و یک قهرمانی لیگ اروپا را بدست آورند. بعد از مرگ مالکوم گلیزر، پسرانش آورام و جوئل گلیزر به صورت اشتراکی ریاست این باشگاه را بر عهده دارند. سران باشگاه منچستر یونایتد در سال ۲۰۱۶ برای خرید پل پوگبا از یوونتوس ۸۹٫۳ میلیون پوند پرداخت کردند.


ماجرای خرید منچستر یونایتد توسط بن سلمان

وزیر ارتباطات عربستان ضمن تکذیب این خبر مدعی شد که باشگاه انگلیسی نیز هیچ گونه قصد و تمایلی نسبت به خرید سهام توسط عربستان را ندارد.

گلیزر‌ها یونایتد را به یکی از بزرگترین دستگاه‌های پول نقد در فوتبال تبدیل کرده اند و این باشگاه در هفته گذشته درآمد خود را برای سال مالی بین ۶۱۵ میلیون پوند انگلیس (۷۹۴ میلیون دلار) و ۶۳۰ میلیون پوند انگلیس (۸۱۳ میلیون دلار) درآورد.

در سال ۲۰۱۷ همکاری وزارت ورزش عربستان با بریتانیا در راستای چشم انداز ۲۰۳۰ شکل گرفت تا وابستگی خود را به نفت به حداقل برسانند.

واشنگتن پست در گزارشی نوشت که قتل جمال خاشقچی سایه‌ای مرگبار بر تجارت و صادرات این کشور در سال‌های اخیر است.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰