برخی از فروشگاه‌های مهم برای خرید بیشتر مشتریان سعی می‌کنند تا محیط را خنک نگاه داشته و این موضوع عاملی برای خرید بیشتر مشتریان باشد.
کد خبر: ۲۰۸۱
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
تاثیر دما بر تصمیم‌گیری هنگام خرید


محققان اظهار کردند که دمای سردتر منجر به خرید احساساتی در افراد خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از فیز، آیا می‌دانید که تهویه فروشگاه، بر تصمیم‌گیری افراد در هنگام خریدکردن نقش دارد و آنها را به شکلی وادار به خریدکردن می‌کند؟.

محققان دانشگاه آکسفورد این بررسی را انجام دادند و دریافتند که چگونه دما در محیط‌های خرید بر تصمیم‌گیری افراد هنگام خرید تاثیر می‌گذارد.

آنها عنوان کردند که دمای کمتر ( سردتر)  منجر به این می‌شود که افراد با تکیه بر احساسات خود تصمیم‌گیری کنند.

کارشناسان این بررسی را بر اساس تمایل به خرید در مواجه با موسیقی و فیلم‌های رمانتیک انجام دادند و دریافتند افراد در هنگامی که دمای محیط، کمتر است با تکیه بیشتر بر احساسات به جای محاسبات، خرید می‌کنند و بر این باورند که این محصول، آنها را گرمتر خواهد کرد.

از این‌رو، برخی از فروشگاه‌های مهم برای خرید بیشتر مشتریان سعی می‌کنند تا محیط را خنک نگاه داشته و این موضوع عاملی برای خرید بیشتر مشتریان باشد.

این بررسی در مجله Association for Consumer Research منتشر شده است.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
* نظر:
نام:
ایمیل: