درمان باورنکردنی ریزش مو با نسخه های پیازی

در حقیقت یکی از علل اصلی ریزش مو کمبود گوگرد و پروتئین در این بخش بدن انسان است.تحقیقات اخیر ثابت کرده است که آب پیاز با دارا بودن ترکیباتی فوق العاده برای رشد و پرپشت شدن موها مانع از ریزش موی سر می شود. همچنین آب پیاز برای مقابله با آلوپسی یا طاسی منطقه ای یک درمان فوق العاده است. تا حدودی از خواص و فواید پیاز و آب پیاز برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن موی سر دانستید حالا نوبت نسخه هایی است که با ترکیب پیاز و آب پیاز برای درمان ریزش موی سر تجویز می شوند.
کد خبر: ۲۱۴۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
درمان باورنکردنی ریزش مو با نسخه های پیازی



نمناک: ریزش مو و کم پشتی موی سر را امروزه تمام افراد تا حدودی تجربه می کنند. تغییر الگوی رفتاری و رژیم غذایی انسان های دنیا مدرن نسبت به گذشتگان یکی از علل اصلی ریزش موی سر است. نسخه های خانگی و طب سنتی برای درمان ریزش مو را می توان برای حل این مشکل مورد استفاده قرار داد چرا که این دسته از توصیه ها تاثیراتی ثابت شده و بدون عوارض بر روی رشد و تقویت مو داشته اند.

چرا پیاز برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن موی سر مفید است؟
پیاز دارای مقدار قابل توجهی گوگرد است. غلظت بالای گوگرد موجود در پیاز به رشد مو در هر شرایطی کمک می کند.مو به طور طبیعی از پروتئین و کراتین موجود در بافت داخلی اش تقویت می شود و استحکام موها بسته به وجود این مواد به میزان کافی درمو است. در حقیقت یکی از علل اصلی ریزش مو کمبود گوگرد و پروتئین در این بخش بدن انسان است.تحقیقات اخیر ثابت کرده است که آب پیاز با دارا بودن ترکیباتی فوق العاده برای رشد و پرپشت شدن موها مانع از ریزش موی سر می شود. همچنین آب پیاز برای مقابله با آلوپسی یا طاسی منطقه ای یک درمان فوق العاده است. تا حدودی از خواص و فواید پیاز و آب پیاز برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن موی سر دانستید حالا نوبت نسخه هایی است که با ترکیب پیاز و آب پیاز برای درمان ریزش موی سر تجویز می شوند.


stylecraze.com در میان صدها مطلب در رابطه با رشد مو و درمان ریزش شدید مو این گزارش را در بخش تاپ ترین ها قرار داده بود که شامل ماسک موی پیاز برای پرپشتی و توقف ریزش مو توصیه های عالی هستند.

درمان ریزش مو با خیساندن پوست سر به وسیله آب پیاز:
 پیاز را پوست گرفته و خوب بشویید. به کمک چاقو پیاز 8 قسمت کنید و داخل میکسر بریزید.پس از میکس کامل آن را روی یک صافی ریخته تا آب پیاز ازآن جدا شود. ریشه و ساقه ی موهایتان را با آب پیاز به خوبی ماساژدهید . اجازه دهید تا 30 الی 45 دقیقه موهایتان آغشته به آب پیاز بماند . در انتها موها را با آب و شامپو به خوبی بشویید. توصیه می شود از این روش طبیعی درمان ریزش مو هفته ای یک مرتبه استفاده کنید.

 درمان ریزش مو با پیاز
بهترین ماسک مو ها برای درمان ریزش مو با پیاز
 2-درمان ریزش مو با پک پیاز و روغن نارگیل

 مواد لازم:آب پیاز 1 قاشق غذا خوری

روغن نارگیل 2 قاشق غذاخوری
 طرز تهیه ماسک موی پرپشت کننده مو:

ۀب پیاز و روغن نارگیل را به خوبی با هم مخلوط کنید. چند قطره از یک روغن دیگر مثل روغن زیتون به مواد ماسک مو بیافزایید. پوست سر را کاملا با مخلوط روغن و آب پیاز ماساژدهید و اجازه دهید این ماسک به مدت 1 الی 1.5 ساعت روی پوست سر باقی بماند.



درمان باورنکردنی ریزش مو با نسخه های پیازی

بعد از مدت مشخص موها را با آب گرم و شامپو به خوبی بشویید. این ماسک را بیشتر از یکبار در طول هفته استفاده نکنید.
3- درمان ریزش مو با آب پیاز و ماسک موی عسل:

2 قاشق غذاخوری آب پیاز را با 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. پوست و موی سر را به طور کامل اغشته به این ماسک کنید . بعد از گذشت 15 دقیقه موها را با آب و شامپو بشویید. مصرف هفته ای یکبار در هفته از این ماسک مو توصیه می شود.

 

ماسک پیاز و عسل
ماسک پیاز و عسل بهترین ماسک خانگی برای درمان ریزش مو
ماسک دیگری از پیاز و عسل برای درمان سریع ریزش مو:

1/4 فنجان آب پیاز خام را با 1 قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید و موها را با این ماسک ضد ریزش مو ماساژدهید. این ماسک یکی از بهترین ماسک های هندی ها برای درمان ریزش مو بوده است.
 4- درمان ریزش مو با پیاز و روغن زیتون

 مواد لازم:

    پیاز 1 عدد کوچک
    روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
    آبجو 1 فنجان

 طرز تهیه ماسک پرپشت کننده مو:

پیاز را داخل میکسر به خوبی میکس کنید.

روغن زیتون و آبجو را پیاز میکس شده به خوبی مخلوط کنید و موها را به خوبی به این ماسک مو آغشته کنید. این ماسک مو باید مدت 1 ساعت روی موی سر باقی بماند. بعد از 1 ساعت موها را به خوبی بشویید.

 نکته:

کسانی که به پیاز حساسیت دارند ، حتی کاربرد موضعی آن می توانید در مورد یک واکنش به ارمغان بیاورد. همچنین ، برخی داروها مانند آسپیرین می تواند حساسیت به پیاز را افزایش دهد. یک تست قبل از استفاده از پیاز برای درمان مو لازم است.


راههای درمان ریزش موی سر در زنان و مردان

راههای درمان ریزش موی سر در زنان و مردان

در صورتی که ریزش موی شما بیشتر از حالت عادی است، لازم است با مراجعه به پزشک نوع ریزش مو مشخص شود. در حقیقت هر یک از انواع ریزش مو دارای دلایل خاص خود بوده و روش‌های درمان متفاوت دارد. در ادامه با توجه به شرایط موجود می‌توان از اقدامات درمانی مناسب برای رفع مشکل ریزش مو استفاده کرد.

در حالت عادی هر انسان بین 100،000 تا 150،000 تار مو روی سر خود دارد و به‌طور عادی حدود 50 تا 100 تار مو در هر روز می‌ریزد. به هر حال هنگامی که متوجه شدید تعداد زیادی تار مو روی بالش شما وجود دارد یا در برس موی شما بیش از حد عادی تار مو گیر کرده و یا در هنگام حمام کردن تعداد زیادی مو کف حمام ریخته است، احتمالاً لازم است درباره ایجاد مشکل در ارتباط با ریزش مو نگران شوید.

متخصصان ما دارای دانش و تجربه مناسب برای تشخیص علت ریزش مو هستند و بر اساس این علت، از روش درمان مناسب برای هر بیمار استفاده می‌کنند. به این ترتیب همواره به افراد توصیه می‌شود ریزش مو را در مراحل اولیه آن تحت درمان قرار دهند. مراحل اولیه در این شرایط به این معنی است که اقدامات درمانی باید قبل از اینکه فرد مقدار زیادی از موی خود را از دست دهد، مورد توجه قرار گیرد. در حقیقت درمان ریزش مو با پیشرفت مشکل و از بین رفتن حجم زیادی از موها سخت‌تر خواهد شد.

به دلیل تفاوت‌های زیاد موجود در علائم و علت‌های ریزش مو در بین زنان و مردان، روش‌های درمان این مشکل نیز متفاوت می‌باشد. در کلینیک تخصصی موی رنسانس، متخصصین ما با انجام معاینات، بررسی‌ها و آزمایش‌های مختلف علت ریزش موی شما را تشخیص داده و سپس بر اساس علت مشکل، بهترین روش درمان را برای بیمار انتخاب می‌کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ریزش مو و روش‌های درمان قابل استفاده برای آن می‌توانید روی هر یک از مقالات زیر کلیک نمایید:

علت و درمان ریزش موی مردان

علت و درمان ریزش موی زنان

داروهای ریزش مو
انواع مختلف موارد ریزش مو و دلایل آن

در صورتی که دچار مشکل ریزش مو گردیده و این شرایط باعث ایجاد کچلی در ناحیه سر شما شده است، لازم است علت ایجاد مشکل و نوع آن را با مراجعه به مطب پزشک متخصص مشخص گردیده و بر این اساس از اقدامات درمانی مناسب برای شما استفاده شود. با مطالعه مطالب ذکر شده در ادامه می‌توانید اطلاعات مفید و سودمند درباره این مشکل و روش‌های درمان آن به دست آورید.
ریزش موی سکه‌ای

ریزش موی سکه‌ای در اصطلاح کچلی منطقه‌ای یا نقطه‌ای نیز نامیده می‌شود، زیرا این شرایط باعث ایجاد ناحیه‌های مشخص از ریزش مو روی سر می‌شود. این مشکل بیشتر در بین کودکان و افراد جوان مشاهده شده اما می‌تواند افراد سالم را در تمام سنین تحت تاثیر خود قرار دهد.

علت: ریزش موی سکه‌ای شرایطی است که در نتیجه مشکلات خود ایمنی ایجاد می‌شود. در این وضعیت سیستم ایمنی بدن اشتباهاً به پیازهای مو حمله کرده و به آن‌ها آسیب وارد می‌کند. در نهایت در نتیجه این شرایط پیاز مو آسیب دیده و موی فرد دچار ریزش می‌شود. پیازهای مو حاوی ریشه مو است که وظیفه رشد مو را بر عهده دارد. ریزش مو در نتیجه این شرایط یک مشکل یک‌باره و ناگهانی است و می‌تواند ریزش مو در ناحیه صورت، ابروها، دست‌ها و یا پاها را به همراه داشته باشد. انواع مختلف شرایط مربوط به ریزش موی سکه‌ای به شرح زیر هستند:

1- ریزش موی منطقه‌ای (آلوپسی سکه‌ای)

2- ریزش تمام مو بر روی سر (آلوپسی کامل)

3- ریزش مو بر روی تمام نقاط بدن (آلوپسی یونیورسالیز)
ریزش مو با الگوی مردانه

ریزش مو با الگوی مردانه با توجه به نازک شدن مو در ناحیه روی سر و عقب رفتگی خط رویش مو در جلوی سر از دو طرف قابل تشخیص است. بنابراین، الگوی ریزش مو در بین مردان به صورت حرف M انگلیسی می‌باشد. در ادامه موی روی سر نیز به تدریج دچار عقب رفتگی می‌شود و کچلی بر روی تمام ناحیه روی سر ایجاد می‌گردد.

علاوه بر این گاهی اوقات ممکن است فرد بیمار با یک الگوی ریزش مو برخلاف حرف U انگلیسی بر روی سر خود مواجه شود. به این الگو در اصطلاح الگوی نعل اسبی نیز گفته می‌شود. امکان مشاهده این الگو در بین مردان و زنان وجود دارد، اما در بیشتر موارد این مشکل در بین مردان همراه با بالا رفتن سن ایجاد می‌گردد. به هر حال در موارد نادر ممکن است این الگوی ریزش مو افراد نوجوان و جوان را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد.

هر تار مو روی سر از یک پیاز مو خارج می‌شود. به این ترتیب ریزش مو به خاطر تحلیل رفتن پیازهای مو و نازک و کوتاه شدن تار مو ایجاد می‌شود. به هر حال، پیازهای مو با وجود مواجه شدن با این مشکل معمولاً زنده مانده و پس از درمان، رشد مو دوباره آغاز خواهد شد.

دلایل: دلیل ریزش مو با الگوی مردانه معمولاً ارثی است و با یک هورمون جنسی خاص به نام آندروژن ارتباط دارد. به همین خاطر به این الگوی طاسی در اصطلاح ریزش موی آندروژنیک نیز گفته می‌شود.

درمان باورنکردنی ریزش مو با نسخه های پیازی


ریزش مو با الگوی زنانه

ریزش مو با الگوی زنانه فقط در بین خانم‌ها مشاهده شده و معمولاً بین خانم‌هایی ایجاد می‌شود که دچار مشکل ریزش موی آندروژنتیک هستند. با توجه به این حقیقت که 40% خانم‌ها با رسیدن به سن 50 سالگی با علائم این نوع ریزش مو مواجه می‌شوند و کمتر از 45% از خانم‌ها با موهای کامل به سن 80 سالگی می‌رسند، می‌توان گفت این مشکل در بین خانم‌ها بسیار رایج و معمول است.

در این حالت مو در ناحیه روی سر نازک شده، اما خط رویش مو مشابه آنچه در الگوی ریزش موی مردانه مشاهده می‌گردد، دچار عقب رفتگی نمی‌شود. توجه داشته باشید طاسی کامل به ندرت در بین خانم‌ها مشاهده می‌شود، مگر اینکه تولید هورمون آندروژن از سطح عادی بسیار بالاتر رود.

دلایل: وضعیت کلی ریزش مو با الگوی زنانه هنوز به‌طور کامل شناخته شده نیست، اما دلایل احتمالی ایجاد این مشکل به شرح زیر هستند:

1- شرایط ژنتیک قوی به ارث رسیده از یکی از والدین یا هر دوی آن‌ها

2- بالا رفتن سن

3- تغییر در سطح هورمون‌های مردانه و هورمون آندروژن (به‌طور خاص پس از یائسگی).

به هر حال، در صورت درمان نشدن این مشکل، ریزش موی فرد در نتیجه آن دائمی خواهد بود.
ریزش موی تلوژن افلوویوم (telogen effluvium)

این نوع ریزش مو در اصطلاح آلوپسی ناشی از استرس نیز نامیده می‌شود، زیرا این شرایط به شدت احساسی است و جنبه روانی دارد. این مشکل به صورت ناگهانی برای فرد ایجاد شده و ریزش موی گسترده و شدید را در ناحیه سر به همراه دارد. در اکثر مواقع ایجاد این مشکل را می‌توان در هنگام شانه زدن یا شستشوی موها تشخیص داد. توجه داشته باشید در حدود 85 تا 90 درصد مشکلات ریزش مو در این حالت در مرحله رشد آناژن (anagen phase) و حدود 10 تا 15 درصد موارد در مراحل کاتاژن (catagen phase) و تلوژن (telogen phase) هستند.

دلایل: استرس شدید می‌تواند باعث شود رشد مو در مرحله آناژن دچار مشکل شده یا به مرحله تلوژن وارد شود. در نتیجه این شرایط وضعیت موها دچار مشکل شده و مستعد ریزش خواهد شد.
ریزش موی قارچی سر (tenia capitis)

این شرایط در نتیجه یک عفونت پوستی ایجاد شده و معمولاً در کودکان تازه راه افتاده و نیز کودکانی که تازه وارد مدرسه می‌شوند، مشاهده می‌گردد. این عفونت یکی از عمده‌ترین دلایل ریزش مو در بین کودکان است و در موارد نادر در بین افراد بالغ و بزرگ‌سال مشاهده می‌شود. طاسی فرد در نتیجه عفونت قارچی معمولاً به صورت ریزش موی تکه‌ای مشاهده شده و این ریزش در کل ناحیه سر ممکن است گسترده باشد.

علائم: این شرایط باعث التهاب و ایجاد زخم‌های چرکی بر روی سر فرد می‌شود. همچنین این وضعیت می‌تواند با تب خفیف و ورم غدد لنفاوی در ناحیه گردن همراه باشد. به این ترتیب موی رشد کرده بر روی نواحی دچار عفونت دچار ریزش شده و از آن‌ها لکه‌های ریز سیاه بر روی سر باقی می‌ماند.

دلایل: ریزش موی قارچی سر یک نوع خاص از ریزش مو است که در نتیجه عفونت قارچی در ناحیه سر ایجاد می‌شود. این نوع ریزش مو واگیردار است و در صورت استفاده از شانه، برس، و کلاه مشترک بین افراد پخش می‌شود. به هر حال، هنگامی که عفونت درمان شده و از بین برود، رشد مو به حالت اولیه آن باز خواهد گشت.
ریزش موی ناشی از کشش (traction alopecia)

این نوع ریزش مو اغلب در نتیجه کشیدن مو یا وارد کردن فشار مداوم به آن ایجاد می‌شود. به این ترتیب استفاده از مدل‌های خاص مو همچون موی دم‌اسبی که نیازمند کشیدن مو است، باعث ایجاد این مشکل برای فرد می‌شود. این الگوی ریزش مو در اکثر مواقع بین افراد نوجوان و جوان مشاهده می‌شود.

در صورتی که به‌موقع علت ایجاد این مشکل برطرف شود، امکان بازگشت شرایط رشد مو به حالت عادی وجود خواهد داشت. با این وجود اگر اقدامات مورد نیاز در زمان مناسب انجام نشود، تغییر شرایط مو احتمالاً نمی‌تواند به رشد مجدد مو کمک کند. در حقیقت اگر این مشکل به‌موقع برطرف نشود، کشیدگی مداوم مو می‌تواند باعث وارد شدن آسیب به پیازهای مو شود و در صورتی که این آسیب‌دیدگی تشدید شود، احتمال بازگشت شرایط رشد مو به وضعیت عادی به‌طور مشخص کاهش خواهد یافت.
درمان

درمان ریزش مو در اکثر موارد بر اساس علت آن انجام می‌شود. به این ترتیب در مواردی که عفونت، استرس و بیماری باعث بروز مشکلات مربوط به ریزش مو شده باشند، قطعی‌ترین درمان استفاده از داروهای متناسب با عامل به وجود آورنده مشکل است. علاوه بر این گاهی اوقات برای کمک به رویش مجدد مو از درمان‌هایی مثل تزریق پلاسمای غنی شده با پلاکت (PRP)، مزوتراپی و لیزر درمانی نیز استفاده می‌شود.

به هر حال، گاهی اوقات بیمار به قدری دیر برای درمان به مطب پزشک مراجعه می‌کند که دیگر مصرف دارو و استفاده از سایر روش‌های درمانی تاثیری در رشد مجدد موها نخواهد داشت. در این موارد متخصصان ما به بیماران خود استفاده از روش‌های ترمیم و کاشت طبیعی موی سر، ابرو و مژه را پیشنهاد می‌کنند.

اگر موهایتان می‌ریزد، بهتر است با پزشک خود صحبت کرده و مشکل را ریشه‌ای حل کنید. اما درمان‌های طبیعی زیر نیز به رشد سالم موهایتان کمک می‌کند.
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان - اگر موهایتان می‌ریزد، بهتر است با پزشک خود صحبت کرده و مشکل را ریشه‌ای حل کنید. اما درمان‌های طبیعی زیر نیز به رشد سالم موهایتان کمک می‌کند.

1. روغن جوجوبا
پوست سری که خشکی سخت و طولانی‌مدتی را تجربه کرده معمولاً شوره می‌زند، درخشش موها کم می‌شود و ریزش مو افزایش می‌یابد. یکی از راه‌های طبیعی برای درمان ریزش، روغن جوجوباست تا فولیکول‌های مو را مرطوب کرده و موها سالم‌تر و قوی‌تر شوند. این روغن به بازسازی سریع سلول‌های مو کمک می‌کند و خوشبختانه پس از شستن سر چربی‌اش در سر باقی نمی‌ماند. چند قطره از روغن را روی دستتان بریزید و ریشه موها را با آن ماساژ دهید. بعد از ده تا پانزده دقیقه سرتان را با شامپو یا نرم‌کننده بشورید.


2. آلوئه ورا
آلوئه ورا یک درمان خانگی شگفت‌انگیز برای درمان ریزش مو است. آلوئه ورا پوست سر آسیب‌دیده را درمان کرده و محیطی سالم برای رشد سلول‌های مو ایجاد می‌کند. همچنین چربی پوست سر را تمیز می‌کند. چربیِ فولیکول مو جلویِ رشد مو را می‌گیرد. برای استفاده مؤثر از این درمان خانگی، تنها کافی است ژل طبیعی آلوئه ورا را مستقیم به پوست سرتان زده یا از یک شامپوی آلوئه ورا استفاده کنید.


3. ریشه شیرین‌بیان
ریشه شیرین‌بیان در درمان طبیعی ریزش مو فواید زیادی دارد. این ماده به کاهش خشکی و تحریک پوست سر کمک می‌کند. اما مهم‌تر از همه، ریشه شیرین‌بیان منافذ سر را باز و فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند که دلیل اصلیِ ریزش مو است. برای سریع‌ترین نتیجه، هر هفته مقداری به پوست سرتان بزنید و یا از چای شیرین‌بیان استفاده کنید.


4. آب پیاز
مجله پوست نتایج مطالعه‌ای را منتشر کرد که آب پیاز در رشد مو تأثیر بسزایی دارد. 23 نفر روزی دو بار و به مدت شش هفته آب پیاز را به پوست سرخود زدند که 20 نفر نتایج قابل قبولی دریافت کردند. پیاز از گذشته یکی از راه‌های طبیعیِ درمان ریزش مو بوده است. زیرا گوگرد موجود در پیاز به افزایش گردش خون و رشد کلاژن کمک می‌کند و خواص ضد باکتری دارد که عفونت‌های پوست سر را درمان هم می‌کند. آب پیاز را به پوست سرخود بمالید و پانزده دقیقه صبر کنید. سپس با شامپوی معمولی سرخود را بشورید.


5. روغن رزماری
رزماری خواص ضدعفونی قوی‌ای دارد که به درمان شوره سر، پوسته‌پوسته شدن و عفونت کمک می‌کند که همه این‌ها ریزش مو را درمان می‌کند. اگر از روغن رزماری مستقیماً استفاده شود، محرکی قوی برای رشد مو خواهد بود. طبق مجله بین‌المللی بیوتکنولوژی، روغن رزماری یک ضد باکتریِ قوی است و خواص آنتی‌اکسیدانی دارد که هر دو مورد تأثیر قابل‌توجهی در رشد مو دارند.


6. سیر
در مطالعه‌ای در سال 2007 محققان و متخصصان پوست فهمیدند که استفاده از ژل سیر در ناحیه‌هایی که دچار ریزش شده‌اند به همراه درمان استروئید در رشد مجدد مو تأثیر بیشتری دارد و بعلاوه، هر مویی که در تماس با آن قرار بگیرد را نیز تقویت می‌کند. سیر هم مانند پیاز سرشار از مواد معدنی و ویتامین است که به‌طور طبیعی ریزش مو را کم می‌کنند.


7. نارگیل
یکی از دلایلی که شامپوهای نارگیل زیادی وجود دارد همین است. نارگیل به داشتن خواص مرطوب‌کننده قوی شهرت دارد. در ضمن، یکی از دلایل اصلیِ ریزش مو پوست سر خشک است. برای جلوگیری از ریزش مویِ ناشی از خشکی و سالم‌سازی فولیکول‌های سر، هرروز ده دقیقه روغن نارگیل را به ریشه موهای خود بمالید.


8. سرکه سیب
علاوه بر آسیب ناشی از خشکی، ریزش مو ممکن است به دلیل فولیکول‌های مسدود شده باشد. زمانی که فولیکول‌ها مسدود شوند و چربی به آن‌ها نرسد، باکتری‌ها تجمع می‌کنند و روغن‌های سالم کم می‌شوند و منجر به ریزش مو و حتی طاسی می‌شود. برای رفع فولیکول‌های مسدود، پوست سرتان را با ترکیبی از آب و سرکه سیب بشورید. این درمان خانگی در باز کردن منافذ و رشد مجدد مو معجزه می‌کند. این‌یکی از مزایای شگفت‌انگیز سرکه سیب است.



9. فلفل هندی
یکی از راه‌های متوقف کردن ریزش مو، تحریک گردش خون در پوست سر است و هیچ‌چیز بهتر از فلفل هندی این کار را نمی‌کند. این نوع فلفل دارای کپسایسین است که جریان خود را بسیار تند می‌کند ( و آن حس سوزن‌سوزن شدن که احتمالاً قبلاً تجربه کرده‌اید). دستورالعمل‌هایی برای درست کردن ماسک پیداکرده و در آن از فلفل هندی استفاده کنید.


10. روغن گلرنگ
در کنار روغن رزماری و جوجوبا، روغن گلرنگ نیز فولیکول‌های خشک‌شده را تقویت کرده و با شوره سر مبارزه می‌کند. این ماده به عمق پوست سر نفوذ کرده و فولیکول‌ها و سلول‌ها ر تقویت می‌کند. کافی است به‌سادگی آن را به پوست سرتان ماساژ دهید. بلافاصله درخشش و بهبود رشد مو را خواهید دید.


11. تخم مرغ
گرچه ممکن است این روش اندکی غیر جذاب به نظر برسد، اما ماسک موی تخم‌مرغی یکی از درمان‌های طبیعیِ ریزش مو است که واقعاً جواب می‌دهد. تخم‌مرغ به دلیل سطح بالای پروتئینی که دارد، به رشد مو کمک می‌کند. هفتاد درصد مو از کراتینِ پروتئین تشکیل‌شده است، بنابراین تعجبی نیست که چرا این‌قدر تخم‌مرغ برای رشد مو مفید است. یک عدد تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون را به هم مخلوط‌کنید. بعد از شستن سر با شامپو، ماسک را به موهای خیس خود بزنید و حداقل ده دقیقه صبر کنید. زمانی که کاملاً خیس خورد و جذب شد، با شامپو نرم‌کننده بشورید و شستشو دهید.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰