روستایی در هند که یک تیم "فوتبال دخترانه" دارد

فوتبال در منطقه هریانا، تحولی عظیم را در مقابل تبعیض جنسیتی ایجاد کرده تا جایی که الخاپور الگویی برای سایر مناطق کشور شده است.
کد خبر: ۲۱۵۸
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
روستایی در هند که یک تیم


زندگی امروز- فوتبال تنها ورزشی است که در تمام دنیا طرفداران خاص و البته زیادی دارد. فرقی نمی‌کند که کجای این کره خاکی زندگی کنید. مهم این است که شما می‌توانید با کمتریم هزینه، هیجان مشابه لیگ برتر انگلیس را تجربه کنید.

به گزارش زندگی امروز به نقل از الجزیره، روستای الخاپور در هند برای به دست آوردم موفقیت‌های ملی، تیم فوتبالی را تشکیل داده که بازیکنان آن، متشکل از دختران و پسران آبادی است.

ساعت ۲:۳۰ بعد ازظهر در اوج گرمای روستا، دخترانی را می‌بینی که در حال دویدن یا دوچرخه سواری هستند. این روستا که در میان مزارع پنبه و گندم واقع شده؛ زیبای خاص و منحصر به فردی را خلق کرده است.

یکی از اهالی روستا می‌گوید هزینه این تیم به وسیله شورا و خانواده‌های روستا تامین می‌شود. طبق گفته مربی این تیم آن‌ها دو نوبت در روز تمرین می‌کنند. آلخوپرا یک روستای ۲۰۰۰ نفره هست که جوانان آن سرشار امید و زندگی و پیشرفت هستند که امید زیادی به کمک نهاد‌های دولتی داردند.

فوتبال در منطقه هریانا، تحولی عظیم را در مقابل تبیعیض جنسیتی ایجاد کرده تا جایی که الخاپور الگویی برای سایر مناطق کشور شده است.

سال قبل تیم فوتبال الخاپور در فدراسیون هند ثبت شد و از آن زمان به بعد نقطه عطفی را در تاریخ روستا به وجود آوردند.

سانجی سینگ مدیر تیم الخاپور معتقد است که اهالی روستا هر کدام به اندازه توانشان به تیم کمک می‌کنند. یکی ۱۰ دلار و یک دیگر ممکن است ۶۸ دلار باشد.


روستایی در هند که یک تیم

او می‌گوید ما مسئولیت را بین مردم روستا تقسیم کرده ایم. البته هر کدام از اهالی روستا که برای کمک کردن جلو آماده ما به او مسئولیتی داده ایم.

تیم الخاپور در سال ۲۰۱۴ در جام مدارس هند قهرمان و توجه همگان را به خودش جلب کرد. آن‌ها همچنین در سال ۲۰۱۷ به نیمه نهایی لیگ زنان هند رسیدند.


روستایی در هند که یک تیم


اگر به خانه هر یک از اهالی روستا بروید به یک نکته خواهید رسید و آن اینکه هیچ دختری در خانه مجبور به کار کردن نیست. بلکه پدر و مادرشان آن‌ها را مجبور به بازی فوتبال می‌کنند.

بیجاری مربی تیم فوتبال هند میگوید: امروزه هر کدام از والدین دوست دارند که دخترانشان به عضویت تیم ملی هند در بیاید. پرینکا و دو برادرش اخیر ۲۰۰۰ روپیه از دولت به دلیل پیشرفت در فوتبالشان و موفقیت در جام مدارش در یافت کرده اند.


روستایی در هند که یک تیم

بازی‌های پر طرفدار بین المللی نظیر یوونتوس معمولا در روستا پخش می‌شود تا بازیکنان بعد از مشاهده بیشتر به فوتبال علاقه‌مند شوند.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰