رابطه تزریق مواد مخدر و هپاتیت c

اعتیاد به مواد مخدر تزریقی از علل مهم ابتلا به هپاتیت C محسوب می‌شود. استفاده از سرنگ به صورت مشترک در بین معتادان به مواد مخدر می‌تواند به انتقال انواع عفونت‌ها از جمله هپاتیت B و C و ایدز منجر شود.
کد خبر: ۲۱۵۹
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
رابطه تزریق مواد مخدر و هپاتیت c


زندگی امروز- بر اساس آخرین پژوهش‌ها و تحقیقات پزشکی، رابطه مستقیمی بین تزریق مواد مخدر و بیماری هپاتیت c. وجود دارد. این در حالی است که اگر مقابل این بحران تصمیمی قاطع گرفته نشود، موجب عفونت‌های مختلفی در نقاط مختلف فرد بیمار به اعتیاد خواهد شد. 

به گزارش زندگی امروز به نقل از سی ان ان، سالانه در ایالات متحده بر اثر بیماری هپاتیت c. یکی از شایع‌ترین بیماری‌های عفونی دنیا افراد زیادی جان خود را از دست می‌دهند. بر اساس آخرین گزارشات رسمی پژوهشکده‌های پزشکی، حدود ۴۰ دقیقه طول میکشد تا ویروس این بیماری موج تحرکات زیادی در بدن فرد معتاد ایجاد کند. 

این بیماری از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۳، به شکل قابل توجهی به سمت کم شدن و افول حرکت میکند، اما از سال ۲۰۱۰ به عنوان یک بیماری شایع و خطرناک، تاثیر بسار منفی بر روی سلامت افراد می‌گذارد. 

یکی از دلایل مهم این اتفاق فرمول بندی تازه داروی اکسی کدون (داروی مخدر ضد درد) است که توسط بیشتر داروخانه‌ها تولید می‌شود. 

اداره غذا و دارو، به داروخانه‌ها فرصت داد تا یک بار دیگر این داروی مسکن را اصلاح کند، چون ممکن است سرعت مرگ و میر را افزایش دهد.

در هر حال بسیاری از مصرف کنندگان به جای استفاده از این قرص‌ها ممکن است به هروئین روی بیاورند تا جایی علت اصلی عفونت‌های خونی و مرگ ومیر، همین مواد مخدر است.

رابطه تزریق مواد مخدر و هپاتیت c



اما اصلاح اکسی کدون و تعدیل آن نه تنها موجب کاهش مرگ و میر نشد بلکه استفاده کنندگان به مصرف هیروئین روی آوردند و آمار مرگ و میر ناشی از استفاده این مواد مخدر نیز رو به افزایش گذاشت.

لازم به ذکر است که، این ماده از اثر مسکن بسیار قوی برخوردار است که به همین علت عده‌ای معتقدند که مصرف آن می‌تواند سبب بروز اعتیاد در فرد شود. 

آمار دولتی نیز گویای این مطلب است که، اصلاح این دارو، موجب افزایش بیش از حد مرگ و میر در آمریکا شده است. 

همچنین داروخانه‌ها اعلام کرده اند که اصلاح مواد اولیه این دارو موجب کاهش استفاده تا ۴۰ درصد در بین افراد شده است. البته آن‌ها معتقدند که قبل از اصلاح نیز افزایش بی سابقه بیمایر هپاتیت داشته اند. 

به هر حال تجزیه و تحلیل دانشمندان این حوزه گویای این است که مرگ و میر و عفونت ناشی از هروئین به دلیل تزریق و انتقال خون آلوده بوده است. 

در نهایت سرکوب مواد تجویزی نمی‌تواند، مصرف مواد مخدر را کاهش دهد. تحقیقات اخیر در مجله انجمن پزشکی ایالات متحده نشان از این دارد که با کنترل ترکیبات مواد مخدر تا سال ۲۰۲۵ کاهش مرگ و میر را شاهد خواهیم بود.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰