اعتراف سارقان به بیش از ۳۵۰ فقره سرقت

با بررسی‌های تکمیلی سه سارق دیگر که همدست این ۲ سارق بودند نیز شناسایی شده و در یک عملیات ضربتی هنگام مصرف مواد مخدر در مخفیگاهشان و درست زمانی که سعی داشتند از راه بام خانه فرار کنند، دستگیر و راهی پایگاه چهارم پلیس آگاهی شدند.
کد خبر: ۲۱۷۴
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

اعتراف سارقان به بیش از ۳۵۰ فقره سرقت


رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت، با اشاره به دستگیری اعضای باند ۵ نفره سارقان لوازم و محتویات داخلی خودرو، بیان داشت: این باند که شامل سه نفر سارق و دو نفر مالخر بودند در مجموعه به ۳۵۰ فقره سرقت لوازم و محتویات داخلی خودرو اعتراف کردند.

به گزارش زندگی امروز، خبرآنلاین نوشت: سرهنگ کارآگاه "مرتضی نثاری" اظهار داشت: در هشتم آذر ماه سال جاری پرونده‌ای با موضوع سرقت خودروی پیکان وانت به دادخواهی یکی از شهروندان، از کلانتری ۱۳۶ فرجام به پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت ارجاع شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: شاکی در اظهارات خود اعلام داشت در هشتم آبان ماه سال جاری خودرو وانت پیکانش را در یکی از خیابان‌های محدوده محل زندگی اش پارک کرده، اما وقتی به محل پارک خودرو بازگشته متوجه سرقت آن شدم و بعد از آن سارقان با شماره تلفن همراه با شماره مشخص با بنده تماس گرفتند و در قبال استرداد خودرو از من وجهی را درخواست کردند و خواستند که پول را به یکی از کارت‌های عابر بانکم که داخل خودرو جامانده بود، واریز کنم.

وی افزود: در پی تماس سارقان با اقدامات فنی صورت گرفته پس از چندین ساعت گشتزنی در نهایت خودرو مسروقه از سوی ماموران در خیابان دردشت، کشف شد و با بررسی‌های انجام شده یکی از سارقان سابقه دار شناسایی شد.

سرهنگ نثاری عنوان داشت: از آنجا که خودروی مسروقه در حوالی محل اقامت متهم کشف شده بود، این احتمال متصور شد که سرقت خودرو، توسط همین سارق سابقه دار انجام شده، در این راستا مکاتبات لازم با مرجع قضائی انجام و دستور جلب متهم صادر که متعاقبا این متهم هنگام پنهان شدن زیر تختخواب خود دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی، تعداد زیادی اموال و مدارک مسروقه کشف و برای بررسی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد.

رئیس پایگاه چهارم پلیس پایتخت، تصریح کرد: متهم که در ابتدا منکر اتهامات وارده بود پس از مواجه با مستندات و دلایل و قراین موجود لب به سخن گشود و به سرقت خودرو و سایر ماجرا اعتراف کرد و در ادامه به ۵۰ فقره سرقت لوازم خودرو و چهار فقره سرقت خودرو با همدستی یکی از سارقان دیگر اعتراف و بیان داشت اموال مسروقه را به فردی به نام "حسام" فروخته است که متعاقبا این فرد نیز دستگیر شد.

وی اظهار داشت: با بررسی‌های تکمیلی سه سارق دیگر که همدست این ۲ سارق بودند نیز شناسایی شده و در یک عملیات ضربتی هنگام مصرف مواد مخدر در مخفیگاهشان و درست زمانی که سعی داشتند از راه بام خانه فرار کنند، دستگیر و راهی پایگاه چهارم پلیس آگاهی شدند.

سرهنگ نثاری تصریح کرد: این متهمان در بازجویی‌های انجام شده جمعا به ۳۵۰ فقره سرقت با همدستی هم اعتراف کرده و در بررسی سوابق آن‌ها مشخص شد علاوه بر سرقت خودرو و لوازم داخلی آن، ده‌ها فقره سرقت کیف قاپی نیز در پرونده دارند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت:: همه متهمان این پرونده برای تحمل کیفر به دستور دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران روانه زندان شدند.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰