آسان‌ترین و سریع‌ترین روش برای تهیه قهوه دمی

این روش دم کردن قهوه، دم کردن چکه‌ای یا دریپ کافی (Drip Coffee) نام دارد که در آن آب جوش از پودر قهوه آسیاب شده موجود در فیلتر مخصوص عبور می‌کند و در مسیر، قهوه دم شده از آن خارج می‌شود. تفاوت این روش با روش کِمِکس و قهوه ساز برقی، سرعت و سهولت آماده‌سازی آن است.
کد خبر: ۲۱۹۷
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴

آسان‌ترین و سریع‌ترین روش برای تهیه قهوه دمی


زندگی امروز- کسانی که به نوشیدن قهوه عادت دارند، خیلی وقت‌ها در آماده‌ کردن این نوشیدنی با مشکل مواجه می‌شوند. مثلا در محل کار که دستگاه قهوه‌ساز ندارند یا در طبیعت و سفر که امکاناتی در دسترس‌شان نیست، نمی‌توانند قهوه دم کنند. از طرف دیگر، کسانی که قهوه‌خور نیستند، هر بار به سراغ قهوه دمی رفته‌اند، طعم تلخ یا سختی دم کردن آن باعث شده منصرف شوند. اما خوشبختانه برای هر دو دسته یک خبر خوب داریم.

دیجی مگ: یک نوع قهوه که نه زیاد تلخ است و نه دم کردن آن سخت و پیچیده؛ همه جا هم در دسترس است. بین انواع روش‌های دم کردن قهوه، یک روش خاص وجود دارد که عملکرد آن مانند قهوه‌سازهای کِمِکس و قهوه‌سازهای برقی خانگی‌ است ولی با چند تفاوت کوچک. این روش «قهوه دمی چکه‌ای» نام دارد. در این روش، مقدار مشخصی قهوه درون فیلتر کیسه‌ای به صورت آماده به مصرف در بسته‌های کوچکی قرار گرفته و برای آماده کردن آن فقط نیاز به آب جوش دارید.


این روش دم کردن قهوه، دم کردن چکه‌ای یا دریپ کافی (Drip Coffee) نام دارد که در آن آب جوش از پودر قهوه آسیاب شده موجود در فیلتر مخصوص عبور می‌کند و در مسیر، قهوه دم شده از آن خارج می‌شود. تفاوت این روش با روش کِمِکس و قهوه ساز برقی، سرعت و سهولت آماده‌سازی آن است.

این روش مزایای زیادی نسبت به روش‌های دیگر، حتی دستگاه‌های قهوه‌ساز چکه‌ای برقی دارد. از جمله مهمترین مزایای آن می‌توان به سرعت دم کشیدن قهوه در آن اشاره کرد. هر بسته قهوه کیسه‌ای در واقع یک فیلتر پر شده با قهوه‌ است که توسط گیره‌های کاغذی روی لیوان ثابت می‌شود و فقط کافیست روی آن آب جوش بریزید تا لیوان شما با قهوه دم شده‌ی لذیذ و شفاف پر شود. دم کردن قهوه‌های کیسه‌ای چکه‌ای از لحظه عبور آب از بین قهوه‌ی آسیاب شده تا پر شدن فنجان، تنها یک دقیقه طول می‌کشد در صورتی که همه روش‌های دیگر زمان بیشتری نیاز دارند.

دم کردن قهوه
شرکت بن‌مانو این نوع قهوه‌ها را در ایران تولید می‌کند. بن‌مانو نام این محصول خود را نورسکا (Noresca) گذاشته است. درون هر بسته نورسکا، ۶ عدد قهوه دمی چکه‌ای بدون مواد نگه‌دارنده قرار دارد که به صورت آماده به مصرف طراحی شده‌اند. برای دم کردن، کافیست چند مرحله‌ی ساده را انجام دهید.

وقتی نورسکا را از بسته‌بندی آلومینیومی خارج می‌کنید، کافیست که نگهدارنده‌ی کاغذ را بر لبه‌ی یک فنجان یا لیوان قرار دهید. سپس آب داغ را خیلی آرام درون فیلتر و روی قهوه بریزید. به همین سادگی و سرعت قهوه‌ی دمی شما آماده مصرف است. تکنولوژی بسته بندی با اتمسفر اصلاح شده در حفظ عطر قهوه بن‌مانو بسیار موثر است.

نکته بسیار جالب و منحصربه‌فرد در تهیه قهوه نورسکا، تقسیم‌بندی آن‌ها براساس زمان‌بندی مصرف است. با توجه به زمانی از روز که می‌خواهید قهوه بنوشید، می‌توانید قهوه خود را انتخاب کنید. مثلا:

ساعت ۹قهوه فوری
بسته‌بندی قرمز رنگ برای شروع یک روز پر انرژی مناسب است. می‌توانید ساعت ۹ صبح بعد یا همراه با صبحانه یک لیوان قهوه نورسکا قرمز رنگ بنوشید تا میزان مناسب کافئین موجود در آن خمودگی و خواب‌آلودگی صبح را از بین ببرد و انرژی شما را افزایش دهد. با نوشیدن قهوه سطح تمرکز شما افزایش پیدا می‌کند و می‌توانید روز کاری را پرقدرت شروع کنید.


آسان‌ترین و سریع‌ترین روش برای تهیه قهوه دمی


ساعت ۲بهترین قهوه
قهوه نورسکا فیروزه‌ای رنگ یک نوشیدنی مناسب برای بعد از نهار است. خیلی‌ها بعد از صرف نهار احساس سنگینی می‌کنند و نمی‌توانند بیدار بمانند یا کار کنند. چاره آن نوشیدن یک لیوان قهوه نورسکا فیروزه‌ای رنگ است که برای ساعت ۲ بعد‌از ظهر طراحی شده و ترکیبات آن حتی به هضم غذا هم کمک می‌کند.

ساعت ۶دم کردن قهوه
اگر دوست ندارید بعد از غذا قهوه بخورید و ترجیح می‌دهید قهوه خود را عصر به همراه یک برش کیک یا عصرانه میل کنید، می‌توانید برای خود قهوه دمی چکه‌ای با بسته‌بندی زرد رنگ دم کنید که برای ساعت ۶ بعد از ظهر طراحی شده است و عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. قهوه ساعت ۶ بن‌مانو کافئین ملایم‌تری دارد و تاثیر آن تا قبل از ساعت خواب از بین می‌رود تا تاثیر بدی روی کیفیت خواب شما نگذارد.

ساعت ۸تاثیر قهوه
برای کسانی که شب‌ها خسته از کار به خانه برمی‌گردند یا کسانی که دوست دارند بعد از شام یک نوشیدنی گرم و دلچسب به جز چای معمولی بنوشند، بن مانو یک قهوه برای ساعت ۸ شب با بسته‌بندی بنفش رنگ طراحی کرده است. این قهوه بدون کافئین یا دی‌کف (Decaf) است و تاثیر منفی روی کیفیت خواب شب نمی‌گذارد. عطر خاص این قهوه بدون کافئین مثل مدل‌های دیگر، فضای اتاق را پر می‌کند و طعم خوش آن زیر زبان شما باقی خواهد ماند.

کیفیت قهوه
قهوه‌های کیسه‌ای چکه‌ای کیفیت بسیار بالایی دارند که دلیل آن، بسته‌بندی قهوه تازه بلافاصله پس از رُست شدن است. نوعی از بسته‌بندی که اجازه ورود و تماس هوا با ذرات قهوه را نمی‌دهد و به همین دلیل قهوه را همیشه تازه نگه‌می‌دارد؛ طوری که انگار هر بار قهوه را به تازگی آسیاب کرده‌اید.

برای حفظ عطر قهوه آسیاب شده تا زمان مصرف، از تکنولوژی بسته بندی با اتمسفر اصلاح شده استفاده می‌شود. این روش با کاهش میزان اکسیژن موجود در بسته بندی و جایگزینی آن با سایر گازها، احتمال اکسیده شدن مواد غذایی را کاهش می‌دهد و مواد همیشه تازه می‌ماند.

کیفیت فیلتر
فیلترهای فلزی قهوه‌ساز برقی یا فرنچ پرس، قهوه را به خوبی فیلترهای کاغذی، فیلتر نمی‌کنند. فیلترهای کاغذی استفاده شده در قهوه کیسه‌ای، از عبور کوچکترین ذرات قهوه و چربی اضافی جلوگیری می‌کنند و قهوه خارج شده از آن‌ها سبک و شفاف است. یکی از مولکول‌های موجود در قهوه به نام کفستول (Cafestol) در دراز مدت باعث افزایش کلسترول بد LDL می‌شود و جلوگیری از عبور همین ذرات به فنجان ما، از دیگر مزایای فیلتر کاغذی نسبت به فیلتر فلزی است. فیلتر فرنچ پرس و خیلی از قهوه‌سازهای برقی چکه‌ای از جنس فلز است و چربی قهوه از آن‌ها عبور می‌کند. اما قهوه کیسه‌ای چکه‌ای این چربی را فیلتر می‌کند؛ در نتیجه قهوه شما شفاف‌تر و خالص‌تر می‌شود. در سراسر دنیا کسانی که قهوه شفاف‌تر، شیرین‌تر و خوشمزه‌‌تر را ترجیح می‌دهند، از قهوه کیسه‌ای با فیلترهای کاغذی استفاده می‌کنند.



آسان‌ترین و سریع‌ترین روش برای تهیه قهوه دمی

تقریبا در تمام مدل‌های دم کردن قهوه، باید درگیر شستن و تمیز کردن ظرف و فیلتر قهوه شویم. اگر هم  فراموش کنیم و قهوه در فیلتر بماند، قهوه خشک و تمیز کردن آن مشکل‌تر هم می‌شود. برخلاف روش‌های دیگر، استفاده از قهوه کیسه‌ای هیچ کثیف‌کاری ندارد و بدون نیاز به شست‌وشو شما می‌توانید خیلی راحت فیلتر قهوه را از لیوان خود درآورده و دور بریزید؛ به همین سادگی.

تمام ترکیبات این قهوه‌های کیسه‌ای، مثل میزان رست (برشته کردن) و ترکیب انواع قهوه، کاملا اندازه‌گیری شده و دقیق است. شما می‌توانید قهوه‌ی دمی تازه با طعم و عطری مطلوب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه کنید و با قهوه‌های فوری بی‌خاصیت خداحافظی کنید.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰