گزارش سی ان ان از تاثیر تحریم های ایالات متحده بر تجهیزات پزشکی

بد عهدی ترامپ چه تاثیری بر تامین داروهای ایرانی داشته است؟

اگر چه اکثر دارو‌های داخلی در کشور تولید می‌شود اما، واردات دارو‌های داخلی با مشکلات بزرگی مواجهه است و حتی اکثر این دارو‌ها تحت پوشش بیمه دولتی قرار ندارند و بیمار باید به صورت آزاد آن را تهیه کند. در نتیجه هزینه های سنگینی نیز باید بپردازد.
کد خبر: ۲۱۹۸
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴

بد عهدی ترامپ چه تاثیری بر تامین داروهای ایرانی داشته است؟


زندگی امروز- زمانی که در سال ۲۰۱۵ ایران با ۶ قدرت جهانی توانست "برجام" را به سرانجام برساند، این کشور یک چهره کاملا صلح دوست را در جهان از خود به نمایش گذاشت. تا جایی که اکثر مردم دنیا ظریف را به عنوان یک چهره دوست داشتنی به حساب می‌آوردند.

به گزارش زندگی امروز به نقل سی ان ان، حسن روحانی نیز طبق قولی که در مبارزات انتخاباتی داده بود، توانست شرایط را برای کشور تا حدود زیادی نسبت به دولت قبل بهبود ببخشد. اما بعد از خروج یکطرفه ایالات متحده از برجام و زیر پا گذشتن قوانین بین الملل شرایط برای مردم ایران سخت و دشوار شد. تا جایی که مردم برای فراهم کردن دارو‌های ضروری نیز به مشکلات زیادی دچار می‌شدند.


بد عهدی ترامپ چه تاثیری بر تامین داروهای ایرانی داشته است؟

ایران، ظریف و روحانی در راستای انجام صلح بین المللی و برطرف کردن تحریم‌های یک طرفه و سنگین غرب پا به مذاکرات گذاشته بودند، اما آمریکا و ترامپ تمامی تلاش‌های کشور‌های اروپایی و ایران را نابود کرد.

ایران و طرف‌های غربی بعد از ۳۶ سال، توانسته بودند کورسوی امیدی را ایجاد کنند و در راستای صلح و آرامش و برداشتن تحریم‌ها قدم بردارند، اما ترامپ وعده‌های انتخاباتی خود را عملی کرد و تمامی برجام و اصول آن را به باد داد. او اصول حقوق بین الملل را زیر پا گذاشت.

هر چند که ایالات متحده در منطه خاورمیانه دخالت زیادی دارد، اما به صورت‌های مختلف ایران را متهم به دخالت در منطقه کرده است. علت پاره کردن برجام و افزایش تحریم‌ها را به همین علت ساختگی مربوط می‌داند. آن‌ها اقلام ضروری از جمله مواد غذایی و اقلام دارویی را جدا از تحریم‌های مورد نظر دانسته، ولی با این وجود مردم ایران تحت فشار زیادی قرار گرفته اند.

یکی از بیماران که نامش علی است؛ برای درمان هزینه‌های دخترش خودروی خود را فروخته و ضمن اینکه مجبور به گرفتن وام و قرض شده است. او مجبور است ساعت‌ها به صورت دوشغله کار کند. طبق گفته او تمام حقوقش برای هزینه درمان پسرش صرف می‌شود.

او همچنین ادامه می‌دهد که شب‌ها در مراسم عروسی خوانندگی می‌کند و به زور لبخند را به روی صورتش نگاه می‌دارد تا همسر و دخترش ناراخت نشوند.

کمبود دارو‌های پزشکی

به گفته پزشکان در مصاحبه با سی ان ان، سلامتی بیماران ایرانی رابطه مستقیمی با تحریم طرف‌های غربی دارد.

کشور‌های اروپایی از ترس تحریم‌های ایالات متحده با احتیاط با شرکت‌هایی ایرانی که در لیست سیاه این کشور قرار ندارند همکاری می‌کنند. شرکت‌های اروپایی با چندین واسطه با شرکت‌های ایرانی مبادله برقرار میکنند تا از این طریق موفق به وارد کردن اقلام دارو شوند.


بد عهدی ترامپ چه تاثیری بر تامین داروهای ایرانی داشته است؟

دکتر محمد حسن بنی اسد مدیرعامل هتل بیمارستان گاندی معتقد است که، تحریم‌ها اولین مشکل در کشور و سیستم ما محسوب می‌شود. بنی اسد همچنین ادامه می‌دهد که بعضی از بیماران ممکن است تا سر حد مرگ نیز برسند و این برای بسیار دردناک و سخت است.

اگر چه اکثر دارو‌های داخلی در کشور تولید می‌شود اما، واردات دارو‌های داخلی با مشکل بزرگی مواجهه است و حتی اکثر این دارو‌ها تحت پوشش بیمه دولتی قرار ندارند و بیمار باید به صورت آزاد آن را تهیه کند. خب. قطعا متحمل هزینه‌های زیادی نیز خواهد شد.

بد عهدی ترامپ چه تاثیری بر تامین داروهای ایرانی داشته است؟


سخنگوی وزارت امور خارجه طی یک نشست خبری اعلام کرده، اقلام دارویی و غذایی جزء تحریم‌ها به حساب نمی‌آید، و بعضی از شخصیت‌ها ایرانی و شرکت‌ها مجوز واردات دارو به کشور را در اختیار دارند.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰