چرا گاهی اوقات دستان شما خواب می‌رود؟

بدون شک یکی از شایع‌ترین گرفتگی‌ها و افتادگی‌ها در دستان فرد ایجاد می‌شود. این گرفتگی در ناحیه سندرم تونل کارپ ایجاد می‌شود؛ و سه انگشت اصلی دچار گرفتگی می‌شود.
کد خبر: ۲۲۰۹
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲

چرا گاهی اوقات دستان شما خواب می‌رود؟



زندگی امروز- حتما برای شما پیش آمده که در هنگام خواب دستان شما بی حس شود. یا به نوعی احساس عجیبی در شما به وجو آمده باشد.

به گزارش "استپ تو هلث" : نگران نباشید. عصبی هم نشوید. این اشکال از گرفتگی یا در اصطلاح عامیانه خواب آلودگی به دلیل موقیعت نامناسب شما در هنگام خواب است. ولی گاهی اوقات در حالت عادی هم ممکن است در ناحیه دست و پا، به صورت ناگهانی گرفتگی به وجود بیاید.

چرا گاهی اوقات دستان شما خواب می‌رود؟



اصلا نگران نباشید. همین الان بدون اتلاف وقت دلایل این خواب آلودگی را مرور خواهیم کرد. فقط خونسردی خود را حفظ کنید.

احساس افتادگی دست
بدون شک یکی از شایع‌ترین گرفتگی‌ها و افتادگی‌ها در دستان فرد ایجاد می‌شود. این گرفتگی در ناحیه سندرم تونل کارپ ایجاد می‌شود؛ و سه انگشت اصلی دچا ر. گرفتگی می‌شود.

عصب میانه موجب فشار بر مچ دست می‌شود که نتیجه آن گرفتگی و درد در دستان فرد است. این اتفاق معمولا شب‌ها و در هنگام خواب می‌افتد.

گاهی اوقات ممکن است در طول روز با کامپیوتر تایپ زیادی انجام دهید یا در اثر کار خیاطی فشار زیادی بر آن وارد شود. این فعل و انفعالات که در طول روز اتفاق می‌افتد باعث فشار بر روی تاندون و ریشه اعصاب‌ی شود.


چرا گاهی اوقات دستان شما خواب می‌رود؟

جمع شدن مایعات
ممکن است به دلیل تمرین نکردن، رژیم بد غذایی، تورمی در نقاط دست ایجاد شود که نتیجه آن نوعی سوزش را در دست به وجود می‌آورد که منجر به فشار و ناراحتی در نقاط دست می‌شود.

کمبود ویتامین b۱۲ در بدن موجب تحریک پوستی، احساس سوزش و در نهایت گرفتگی و خواب آلودگی را به وجود می‌آورد.

راه‌های مقابله با گرفتگی دست

۱. قبل از خواب مقداری روغن زیتون بخورید.
۲ قبل از خواب دوش بگیرید.
۳. نوشیدنی‌های اسیدی را کمتر کنید.
۴. در رژیم‌های غذایی خود حتما ویتامین B. را قرار دهید.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰