نبایدهای قبل از ازدواج

انگیزه بسیاری از دختر و پسرها در آشنایی های قبل از ازدواج، مهاجرت، فرار از موقعیت خانواده، نیاز عاطفی و مسائلی از این قبیل است. همان طور که می دانید اگر این آشنایی ها به ازدواج ختم شود، بسیار پر خطر محسوب می شود به خصوص اگر بدون ملاقات حضوری خانواده ها و تحقیقات انجام گیرد. در آشنایی های راه دور، فرد بیشتر با تصویری که از طرف مقابل در ذهن خود دارد تصمیم به ازدواج می گیرد نه با واقعیت او.
کد خبر: ۲۳۳۹
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
نبایدهای قبل از ازدواج



زندگی امروز- بعضی دختر و پسرها بعد از آشنایی با یکدیگر در دانشگاه، پارک یا در شبکه های اجتماعی، احساس می کنند که شریک زندگی شان را پیدا کرده اند و فقط باید برای آشنایی، مدتی با هم باشند تا از درست بودن انتخاب شان مطمئن شوند.

معمولا هم در این مواقع بدون اطلاع خانواده ها، تصمیم به طولانی کردن آشنایی شان می گیرند. آشنایی که معمولا برایشان گران تمام می شود و دردسرهای زیادی ایجاد می کند و به ازدواجی موفق ختم نمی شود. دختر و پسرها باید بدانند که این روابط به هیچ وجه توصیه نمی شود اما در این بین، پنج نباید وجود دارد که خانمان سوزتر محسوب می شود و آینده شان را به شدت تهدید می کند.

۱-آشنایی مجازی
این نوع ازدواج، این روزها بیشتر از گذشته در بین جوانان رواج یافته است. شبکه مجازی شاید راهی برای شروع آشنایی باشد و البته که راه خوبی نیست و مهم تر این که به طور قطع برای شناخت کامل افراد کافی نیست. شما در شبکه های مجازی می توانید وجهه ای از خود را به نمایش بگذارید که دوست دارید و جنبه های ناخوشایند زندگی تان را پنهان کنید.

در حالی که برای ازدواج مهم است که فرد با همه جنبه های زندگی شما آشنا شود. در شبکه های مجازی آن چه رایج است در میان گذاشتن لحظات شاد زندگی با بقیه است ولی برای ازدواج شما نیاز دارید که بدانید فرد مد نظرتان در مواقع خشم چه می کند؟، غم را چه طور بروز می دهد؟ و … . البته می توان از شبکه های مجازی برای شناخت جنبه هایی از شخصیت افراد استفاده کرد مثلا این که چقدر از وقت او در فضای مجازی می گذرد؟ چه نوع دوستانی دارد و چه صفحه هایی را دنبال می کند ولی برای شناخت کافی قطعا ابزار کافی و جامعی نیست.

۲-آشنایی از راه دور
انگیزه بسیاری از دختر و پسرها در آشنایی های قبل از ازدواج، مهاجرت، فرار از موقعیت خانواده، نیاز عاطفی و مسائلی از این قبیل است. همان طور که می دانید اگر این آشنایی ها به ازدواج ختم شود، بسیار پر خطر محسوب می شود به خصوص اگر بدون ملاقات حضوری خانواده ها و تحقیقات انجام گیرد. در آشنایی های راه دور، فرد بیشتر با تصویری که از طرف مقابل در ذهن خود دارد تصمیم به ازدواج می گیرد نه با واقعیت او.

در صورتی که اگر قرار باشد فرد بعد از ازدواج به کشور یا شهر دیگری منتقل شود و آن جا زندگی کند، بسیار مهم است که محل زندگی آینده خود را از نزدیک ببیند و با فرهنگ آن منطقه آشنا شود. در غیر این صورت شانس سازگاری با محیط جدید پایین می آید. جدا از این مسئله، ازدواج به خودی خود یک مرحله بسیار مهم در زندگی است که سازگاری بالایی می طلبد. افراد بعد از ازدواج دچار استرس مثبت می شوند و این که این مسئله را با مهاجرت همزمان کنیم، شانس سازگاری را در هر دو انتخاب پایین می آورد و بیشتر احتمال دارد که شاهد ازدواجی ناموفق باشیم.

۳-پنهان کاری
این مسئله خیلی وقت ها درباره بیماری جسمی یا بیماری های اعصاب یا حتی رازهای خانوادگی اتفاق می افتد. برای مثال فرد بیماری جسمی دارد مثل دیابت یا بیماری روانی مانند وسواس و از طرف مقابل یا خواستگارش پنهان می کند چون نمی خواهد او را از دست بدهد یا تصور می کند که بیماری در زندگی مشترک شان تاثیری ندارد. باید دانست که بیماری های مزمن برای خانواده هم فشار مالی و هم روانی ایجاد می کند.

۴-رابطه خارج از چارچوب ازدواج 
اقدام به برقراری رابطه جنسی پیش از ازدواج منجر به وابستگی عاطفی می شود و این مسئله تصمیم گیری را در سایه احساسات قرار می دهد. این مسئله مانع تصمیم گیری آگاهانه است و باعث می شود فرد واقعیات را ندیده یا آن ها را دست کم بگیرد و معمولا دختران را در جامعه ما در موقعیت قربانی قرار می دهد.

تحقیقات نشان می دهد که برای بسیاری از دخترانی که این نوع رابطه را قبل از ازدواج شان تجربه می کنند به دلیل نبود امنیت روانی در رابطه ای که تعهد در آن وجود ندارد، این رابطه تجربه چندان خوشایندی نیست و می تواند عامل آن باشد که فرد بعد از ازدواج هم در معرض اختلال هایی مانند بی میلی جنسی قرار گیرد.

۵-آشنایی بدون آمادگی برای ازدواج
یک نکته بسیار مهم که معمولا در تصمیم گیری برای ازدواج مورد غفلت قرار می گیرد، این مسئله است که چقدر من آمادگی دارم از لحاظ عاطفی از خانواده خودم مستقل بشوم؟ بعضی دختر و پسرها بدون داشتن پیش نیازهای لازم برای ازدواج فقط برای رفع نیازهای عاطفی وارد رابطه و آشنایی با جنس مخالف می شوند. مشخص است که در چنین مواقعی، دختر و پسر به ازدواج با یکدیگر نخواهند رسید و مشکلات روانی زیادی برای شان ایجاد خواهد شد.

منبع: شفقنا
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰