همایش بزرگ دوچرخه‌سواران با حضور ورزشکاران، هنرمندان

کاشفان فروتن اکسیژن

این‌گونه همایش‌ها حرکت خیلی خوبی است، من می‌بینم مردم به‌خصوص کودکان و بانوان زیادی برای دوچرخه‌سواری حضور دارند. دوچرخه‌سواری سن‌و‌سال نمی‌شناسد و همه سنین می‌توانند شرکت کنند. این وظیفه رسانه است که این‌گونه همایش‌ها را در جامعه اطلاع‌رسانی کند.
کد خبر: ۲۳۴۹
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
کاشفان فروتن اکسیژن


زندگی امروز- به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) در هفته گذشته، مسئولان شهرداری منطقه ٣ برنامه‌ای تدارک دیدند که روز گذشته در خیابان میرداماد (میدان مادر) برگزار شد و استقبال گسترده مردم را به همراه داشت. 

در این اقدام جالب، ورزشکارانی هم دعوت شده بودند که ناخواسته شور و هیجان برنامه را بالا بردند؛ از حمید استیلی و ناصر محمدخانی و محمد پنجعلی گرفته تا مرتضی و مهدی فنونی‌زاده، امید نمازی، سیروس دین‌محمدی، ادموند بزیک، پرویز برومند و ... مسئولان شهرداری تهران و شهردار منطقه ٣، مصطفی سلیمی هم در میدان مادر حضور پیدا کرده بودند، تا مراسمی را آغاز کنند که این بار دیگر نه در آن از سخنرانی‌های طویل بعضی از مسئولان خبری بود، نه وعده‌وعیدهایی که ممکن است عده‌ای مردم نسبت به آنها واکنش داشته باشند.

 همه کنار یکدیگر روی زین‌های دوچرخه‌هایی شبیه به هم، ایستاده بودند و قرار بود با صدای شلیک آغاز برنامه، رکاب بزنند. پشت آنها هم خیل جمعیت روان. کمتر کسی هم این بار فکر سلفی بود و خدا را شکر سلفی‌بازها هم برای عکس گرفتن، ناچار بودند یا پشت سر بدوند یا این‌که همت کنند و رکاب بزنند. 

همه چیز درواقع از یک همایش هیجان‌انگیز خبر می‌داد. گاهی هم صحنه‌هایی شوخ‌طبعانه می‌دیدی از دوچرخه‌هایی که شاید چندان به قدوقامت عده‌ای از شرکت‌کنندگان نمی‌آمد، اما هیچ‌کدام از اینها چندان مهم نبود. 

مهم حضور ورزشکاران بود و اقشار مختلف مردم از هر گروه و طبقه و هر فکر و اندیشه‌ای. ورزش این‌طور آدم‌ها را با هم پیوند می‌دهد؛ از نوجوانی با شلوار پاچه‌کوتاه گرفته تا دختری که چادر سر کرده و برای شرکت در همایش روی زین نشسته. خانم‌های میانسال هم کم نیستند؛ حتی یکی از آنها چادر را دور سر محکم کرده و عینک را هم دور گردن انداخته و رکاب می‌زند.

 از آن طرف مردی هم با موهایی که دیگر سفید شده، دوچرخه‌ای گرفته و پشت جمعیت روان است. تمام اینها درواقع در جهت حرکتی فرهنگی-ورزشی است، بلکه بتواند نوعی تفکر را در جامعه به جریان بیندازد؛ این‌که استفاده از وسایلی مثل دوچرخه می‌تواند به پاکیزگی هوای شهرمان کمک کند. 

همان‌طور که شهردار تهران، پیروز حناچی در سه‌شنبه‌های پاک، دوچرخه را بیرون آورد و تا محل کار رکاب زد. سلیمی، شهردار منطقه ٣ دراین‌باره به خبرنگار فارس گفته: «فرهنگ دوچرخه‌سواری در دیگر کشورها یک امر طبیعی است که انجام می‌شود. ما باید فرهنگ دوچرخه‌سواری را در جامعه به‌خصوص کلان‌شهرهایی همچون تهران گسترش دهیم که در مسیرهای کوتاه از دوچرخه استفاده کنیم، تا به سلامتی جسم و آلودگی هوا کمک کند.»

 از آن طرف حمید استیلی هم تاکید کرده: «این‌گونه همایش‌ها حرکت خیلی خوبی است، من می‌بینم مردم به‌خصوص کودکان و بانوان زیادی برای دوچرخه‌سواری حضور دارند. دوچرخه‌سواری سن‌و‌سال نمی‌شناسد و همه سنین می‌توانند شرکت کنند. این وظیفه رسانه است که این‌گونه همایش‌ها را در جامعه اطلاع‌رسانی کند.» 

مابقی ورزشکاران هم همگی این حرکت را جریانی در جهت کمک به رفع آلودگی و تقویت سلامت جسم شهروندان می‌دانند. آنها حضور پیدا کرده‌اند تا مشوقی برای اقشار دیگر مردم باشند. 

چنانچه سیروس دین‌محمدی، پیشکسوت فوتبالیست، دراین‌باره گفته: «استقبال خوبی از طرف مردم به‌خصوص قشر جوان از این همایش شده. این مراسم‌ها می‌تواند در شهر تهران برای رفع آلودگی و سلامت جسم کمک بسیار کند و تشویقی باشد برای استفاده از وسایل دوچرخه‌ای در خیابان‌ها. امیدوارم همه مردم از خودرو‌های تک‌‌سرنشین در سطح  شهر کم کنند و به فرهنگ دوچرخه‌سواری روی آورند.»

منبع: شهروند
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰