چرا فوت نمی‌کنی آقای مجیدی؟

بعد از انتشار پست فرهاد مجیدی،‌ بازار حمایت مردمی از مامور پلیس راهور با راه‌افتادن هشتگ پلیس وظیفه‌شناس داغ شد و بسیاری از مردم از این اقدام پلیس قدردانی کردند. در کانال‌های پرسپولیسی هم هواداران این تیم به شدیدترین شکل ممکن به انتقاد از مجیدی پرداختند.
کد خبر: ۲۳۵۳
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
چرا فوت نمی‌کنی آقای مجیدی


زندگی امروز- انتشار ویدیوی درگیری با پلیس راهنمایی و رانندگی در اینستاگرام از سوی فرهاد مجیدی، جنجالی بزرگ برای مربی استقلال به راه انداخت و تقریبا می‌توان گفت که برایش گران هم تمام شد! چراکه بررسی اتفاقات و واکنش‌ها به این حادثه نشان می‌دهد میزان انتقادها از مجیدی خیلی بیشتر از حمایت‌ها بود. اما اصل داستان چه بود؟

مجیدی ضمن انتشار ویدیو درگیری با پلیس در کپشن پست جنجالی اینستاگرامی خود توضیح داده که بعد از رسیدن به تهران از فرودگاه به سمت منزل خود درحال حرکت در یکی از اتوبان‌ها بوده که با دستور پلیس راهور توقف کرده است. او سپس نوشته:  «مامور مربوطه بلافاصله بعد از توقف من در کمال بی‌ادبی و توهین، از من درخواست تست الکل کرد.

 وقتی که گفتم من از اهواز و فرودگاه آمدم نه میهمانی و فهمید که من درحال فیلم‌گرفتن از ادبیات نامناسبش هستم، با بی‌ادبی و دروغ گفت سرعت شما زیاد بوده و ماشین را به خاطر سرعت زیاد توقیف کرد.» او سپس گفته که ضمن احترام به قانون از کل مکالمه فیلم گرفت تا برای برخورد با مامور خاطی در اختیار مراجع مربوطه قرار بدهد.

بعد از جنجال‌های به وجود آمده، پلیس راهور ناجا ضمن تشریح اتفاقات و حمایت قاطع از مامور خود جزییات این حادثه را تشریح کرد. سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ضمن اعلام دستور توقف خودروی مجیدی به خاطر سرعت ١٤٠کیلومتر در ساعت ٢ بامداد توسط مامور اعلام کرده مربی استقلال هیچ‌یک از مدارک شناسایی خود اعم از بیمه‌نامه، گواهینامه، کارت ماشین و... را همراه نداشته است. 

او در بخش مهم توضیحات خود هم گفته است: «برابر قانون مامور پلیس راهور طبق اختیار کاملا قانونی به درستی از راننده درخواست کرده تا در دستگاه تست سلامت فوت کند اما متاسفانه آقای مجیدی از پذیرش درخواست مامور خودداری کرده و به این دلیل که فوتبالیست مطرحی است، این کار را انجام نمی‌دهد و شروع به فیلم‌گرفتن از مامور پلیس راهنمایی و رانندگی کرده است. 

مامور راهنمایی و رانندگی هیچ تخلفی نداشت و برابر قانون رفتار کرده است. انتظار ما از چهره‌های شناخته‌شده‌ای همچون آقای فرهاد مجیدی نیز این است؛ همان‌طور که در ورزش الگویی ورزشی برای شهروندان هستند، در قانونگرایی و عمل به مقررات نیز چنین جایگاهی را برای خود قایل باشند.»


سردار محمدرضا  مهماندار رئیس‌پلیس راهور تهران بزرگ هم ضمن حمایت قاطعانه از عملکرد مامور پلیس راهور در انتقاد از رفتار فرهاد مجیدی توضیحات مهمی ارایه داد و گفت: «برای پلیس تفاوتی نمی‌کند فرد متخلف چه کسی باشد. تمام افراد در برابر قانون یکسان هستند؛ این‌که کسی تصور کند، چون چهره یا بازیکن فوتبال یا هنرپیشه است یا مقامی دارد با بقیه افراد جامعه تفاوت دارد و نباید مقررات را اجرا کند، ایراد بسیار بزرگی است. پلیس اگر از فردی تست می‌گیرد؛ آن فرد اگر مشکلی ندارد، چرا باید در برابر تست‌دادن مقاومت کند. بررسی‌های بیشتر درخصوص سرعت خودروی آقای فرهاد مجیدی و دلیل تست‌ندادن وی است و حتما اطلاع‌رسانی کامل را انجام خواهیم داد، البته این نکته را هم اضافه کنم آقای مجیدی حق نداشت با دوربین تلفن‌همراه خود عمل پلیس را زیرسوال ببرد. بهتر آن بود که آقای مجیدی به جای این‌که فیلم را در فضای مجازی منتشر و فضا را ملتهب کند، به ما مراجعه کرده و پس از بررسی‌های لازم، به این موضوع رسیدگی می‌شد.


بعد از انتشار پست فرهاد مجیدی،‌ بازار حمایت مردمی از مامور پلیس راهور با راه‌افتادن هشتگ پلیس وظیفه‌شناس داغ شد و بسیاری از مردم از این اقدام پلیس قدردانی کردند. در کانال‌های پرسپولیسی هم هواداران این تیم به شدیدترین شکل ممکن به انتقاد از مجیدی پرداختند. استقلالی‌ها مطابق انتظار به مامور پلیس حمله کرده و از مربی محبوب خود دفاعی تمام‌قد داشتند، اما اکانت اینستاگرامی منتسب به مامور پلیس هم در پستی که بازتابی خیره‌کننده در شبکه‌های اجتماعی داشت، ضمن تأکید بر انجام‌وظیفه نوشت: «حتی اگر علی آقای کریمی هم موقع رانندگی تخلف کند، با او برخورد می‌کنم!»


جالب اینجاست که فرهاد مجیدی مجبور شد در یک پست اینستاگرامی دیگر با انتشار عکسی از فرمانده پلیس تهران اعلام کند این فیلم را به خاطر این‌که خودش را سخنگوی مردم قلمداد می‌کند، برای دفاع از کسانی که همواره چنین رفتاری با آنها می‌شود و صدایشان به جایی نمی‌رسد، منتشر کرده، وگرنه خودش هیچ حاشیه‌ای نداشته است. با این حال با مرور زمان، جو کاملا بر علیه فرهاد مجیدی شد. به نظر هم می‌رسد که این اقدام او برای حمله به پلیس تبعات سنگین دیگری هم برایش داشته باشد.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰