٣٠درصد ثروتمندان جهان در آمریکا

میلیاردرهای دنیا روی نقشه جهان شناسایی شدند! یک نقشه نه تنها نشان می‌دهد بیشترین میلیاردرهای دنیا در کدام کشورها هستند، بلکه نحوه ثروتمندشدن آن‌ها را نیز عنوان کرده است.
کد خبر: ۲۳۷
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
میلیاردرهای دنیا روی نقشه جهان شناسایی شدند! یک نقشه جغرافیایی که از طریق داده‌های مربوط به ثروتمندان جهان منتشر شده، نه تنها نشان می‌دهد بیشترین میلیاردرهای دنیا در کدام کشورها قرار دارند، بلکه نحوه ثروتمند شدن آن‌ها را نیز عنوان کرده است.

ایندیپندنت در گزارشی که از سایت «چقدر» (how much) نقل کرده، به بررسی پراکندگی میلیاردرها در سطح دنیا پرداخته است. در این گزارش که به صورت تصویری افراد میلیاردر و ثروت‌ آن‌ها را روی نقشه جهان نشان داده است، علاوه ‌بر نشان دادن ثروتمندها‌ در کشورهای مختلف، به این موضوع هم اشاره شده که ثروت اولیه آن‌ها از کجا به دست آمده است.

در این گزارش 5 عامل برای ثروت اولیه در نظر گرفته شده که شامل ارث، تاسیس شرکت، مدیریت، ارتباطات سیاسی و فعالیت‌های اقتصادی است.

میلیاردرهای غیر انتفاعی

ارث و تأسیس شرکت در این نقشه با رنگ‌های قرمز و سبز نشان داده شده‌اند که بیشترین گستردگی را در میان کشورهای دنیا دارند. همچنین بر اساس آمار منتشره، بیشترین میلیاردرهای دنیا در آمریکا هستند. در بخشی از این گزارش آمده است: «آمریکا با وجود ٣٠ درصد میلیاردرهای جهان، بزرگترین اقتصاد دنیاست. فاکتورهای اصلی ثروتمند شدن در خصوص میلیاردرهای آمریکایی هم صدق می‌کند و این عوامل تقریباً در محدوده برابری هستند. البته یک استثنا وجود دارد که آن عامل ارتباطات سیاسی است. فقط ٣/٨ درصد میلیاردرهای آمریکایی ثروت خود را از طریق ارتباطات سیاسی و منابع مرتبط بدست آورده‌اند که این احتمالا یکی از نتایج سیاست تاریخی ممنوعیت فعالیت اقتصادی دولت است.»

غول زرد و ٢٠٠ ثروتمند

میلیاردرهای چینی - به عنوان دومین قدرت اقتصادی دنیا - کمتر از میلیاردرهای بقیه نقاط دنیا ثروت خود را از طریق ارث بدست آورده‌اند. سهم این کشور از میلیاردرهای دنیا ٢/٩ درصد است. البته همین چین که ظرف چند دهه اخیر به لحاظ رونق بخش تولید رشد اقتصادی سریعی داشته، چند دهه قبل به نوعی یک کشور فقیر به شمار می‌آمد. حالا رونق تولید باعث به وجود آمدن ٢٠٠ میلیاردر در چین شده است که ٤٠ درصد آن‌ها ثروت خود را از طریق تأسیس شرکت‌های اقتصادی به دست آورده‌اند. این در حالی است که برخلاف چین، ١/٧٤ درصد میلیاردرهای کره جنوبی ثروت خود را از طریق ارث کسب کرده‌اند. در ژاپن نیز ٦٣ درصد میلیاردرها از راه تأسیس شرکت ثروتمند شده‌اند.

مدیران خاص انگلیسی

مدل کره جنوبی در خصوص افزایش ثروت در اروپا هم مشاهده می‌شود. به غیر از انگلستان، بیشتر میلیاردرهای اروپایی ثروت خود را از طریق ارث به دست آورده‌اند. دانمارک با ٣/٨٣ درصد بالاترین میزان میلیاردرهایی را دارد که پول خود را از طریق ارث اندوخته‌اند. آلمان با ٧/٦٤ درصد و سوئد با ٢/٦٣ درصد جز دیگر کشورهای اروپایی هستند که ثروتمندانشان با ارثیه‌هایی که به آنها رسیده میلیاردر شد‌ه‌اند. بر اساس این گزارش، اروپا در زمینه ثروت مسیر متفاوت‌تری را در مقایسه با آمریکا طی می‌کند. میلیاردرهای آمریکایی، کمتر ثروت خود را از طریق ارثیه بدست آورده و پول آن‌ها معمولا از طریق تأسیس شرکت یا فعالیت‌های اقتصادی به وجود آمده است.

البته این موضوع در مورد انگلستان به عنوان کشوری که در اروپا قرار دارد، روند متفاوت‌تری را طی کرده است. سهم انگلستان از میلیاردرهای دنیا ٨/٢ درصد است. نکته جالب درباره این کشور آن است که بیشتر میلیاردرهای انگلیسی ثروت خود را از طریق عامل سوم یعنی «مدیریت» به دست آورده‌اند. به این ترتیب انگلستان جزو معدود کشورهای اروپایی است که ارثیه باعث رشد میلیاردرهایش نشده است. 

منبع: شهروند
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰