خوان گوایدو با وجود خطر دستگیری به ونزوئلا بازگشت

بعضی کشورهای غربی و همسایگان منطقه اکنون اورا را به عنوان رهبر ونزوئلا تشخیص می دهند و با وی همکاری کرده اند تا کمک های خود را به این کشور ارائه دهند. هزاران نفر از طرفداران گوایدو در فرودگاه بریا حضور او منتظرش بودند.
کد خبر: ۲۴۱۶
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸
خوان گوایدو با وجود خطر دستگیری به ونزوئلا بازگشت


زندگی امروز-  رئیس جمهور خود خوانده ونزوئلا با وجود اعلام خطر دستگیری توسط مقامات قضایی این کشور و اعلام ممنوع الخروجی توسط مادورو رئیس جمهور رسمی ونزوئلا دوشنبه به کاراکاس بازگشت. 

به گزارش زندگی امروز به نقل از سی ان ان، او پس از ورود به  فرودگاه در حضور استقبال هوادارانش اعلام کرد که "ما در کاراکاس هستیم اما قوی تر از همیشه". او همجنین در ادامه سخنرانیش ادامه داد" ما با وجود خطرات و موانع زیاد پیروز خواهیم شد". به گفته یکی از مقامات ارشد و محلی او با یکی از هواپیماهای تجاری و مطرح( Copa Airlines) به کشور بازگشته است. 

پیشتر گوایدو با انتشار مطلبی در توئیتر از بازگشت خود به کشورش خبر داده و مردم را فراخوانده بود تا ساعت 11.00 صبح سه شنبه در سراسر این کشور تظاهرات ضد دولتی برپا کنند.


خوان گوایدو با وجود خطر دستگیری به ونزوئلا بازگشت

سی ان ان در ادامه نوشت: بعضی کشورهای غربی و همسایگان منطقه اکنون اورا را به عنوان رهبر ونزوئلا تشخیص می دهند و با وی همکاری کرده اند تا کمک های خود را به  این کشور ارائه دهند.  هزاران نفر از طرفداران گوایدو در فرودگاه بریا حضور او منتظرش بودند. 

دیوان‌عالی ونزوئلا درخواست دادستان کل این کشور برای ممنوع الخروجی گوایدو تا زمان پایان تحقیقات درباره او، جلوگیری از فروش اموال و تجمید حساب‌های بانکی را تایید کرده بود.

گفتنی است خوآن گوآیدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا روز چهارشنبه 23 ژانویه امسال به دنبال تظاهرات ضد دولتی در کاراکاس، خود را «رئیس‌جمهور موقت» این کشور اعلام کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز پس از سخنان گوآیدو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: خوآن گوآیدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت می ‌شناسم.

کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، کلمبیا، برزیل، آرژانتین، شیلی، پرو و پاراگوئه «ریاست جمهوری موقت» گوآیدو را به‌رسمیت شناخته‌اند. مکزیک، ترکیه، روسیه، چین، کوبا و بولیوی نیز از «دولت قانونی» نیکولاس مادورو حمایت کرده‌اند.

به گزارش یورو نیوز، نیکلاس مادورو که خوان گوایدو را عروسک آمریکا خوانده، هفته گذشته اعلام کرد: «او نمی‌تواند هرجا که خواست بیاید و برود. او باید مقابل دستگاه عدالت پاسخگو باشد و دستگاه قضایی نیز خروج او از کشور را ممنوع کرده است.»

ایالات متحده آمریکا به نیکلاس مادورو دربارۀ پیامدهای دستگیری خوان گوایدو هشدار داد. وزارت خزانه داری این کشور نیز روز جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات نظامی ونزوئلا به اجرا گذاشت.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی این کشور همچنین روز یکشنبه در گفتگو با فاکس نیوز گفت: «اگر مادورو در این زمینه قدمی بردارد، تنها زمان ترک قدرت خود را تسریع می‌کند.»
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰