سردار چگونه به آسمان رسید؟

پارسال این موقع، بدترین دوران فوتبالی خود را سپری می‌کرد. مدیران باشگاه روبین کازان از پدرش خواسته بودند برای برطرف‌شدن مشکلات روحی و روانی و انگیزه پیدا کردن، هر روز در تمرینات تیم شرکت کند، تا روی عملکرد پسرش نظارت داشته باشد.
کد خبر: ۲۵۰۷
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
سردار چگونه به آسمان رسید؟



زندگی امروز- باید درباره سردار آزمون صحبت کنیم. فوتبالیستی که در ترکیب تیم معروف زنیت در لیگ روسیه و اروپا غوغا به پا کرده است. در روزهایی که هر جا را نگاه می‌کنید یا ویدیویی از گل‌های سردار یا پاس گل‌های او دیده می‌شود یا مطالب مربوط به تعریف و تمجید رسانه‌ها از او‌، بد نیست مرور کنیم سردار در یک‌سال گذشته از کجا به کجا رسید!

حواشی عجیب؛ از گذشته تاکنون
پارسال این موقع،  بدترین دوران فوتبالی خود را سپری می‌کرد. مدیران باشگاه روبین کازان از پدرش خواسته بودند برای برطرف‌شدن مشکلات روحی و روانی و انگیزه پیدا کردن، هر روز در تمرینات تیم شرکت کند، تا روی عملکرد پسرش نظارت داشته باشد. 

این اتفاق هم کمکی به او نکرد. تمرکزش به جای فوتبال به دوپینگ اسب معروفش «سریک» و درگیری شدید با رئیس فدراسیون سوارکاری معطوف شد. ارتباطات شخصی‌اش و دوران ریکاوری جنجالی در ایتالیا، مراسم‌های مختلف مستندی که بهاره افشاری برای اسبش ساخت هم به اندازه کافی سروصدا کرده بود. در فوتبال باشگاهی اما فصل به بدترین شکل ممکن برای او به پایان رسید. حاشیه‌ها تمام استعدادها و آینده فوتبالی او را تحت‌تاثیر قرار داده بود.

مدیون کارلوس کی‌روش
در تیم‌ملی اما بزرگترین حامی‌اش کارلوس کی‌روش بود. با وجود عملکرد بسیار ضعیف در تیم باشگاهی و ماه‌ها ناکامی در گلزنی در جام‌جهانی باز هم مهاجم اصلی تیم‌ملی بود. با این‌که تیم‌ملی تجربه خوبی از رقابت با حریفان در گروه مرگ داشت، اما جام‌جهانی شکافی عمیق بین رابطه او با مردم ایجاد کرد. سطح انتقادات از عملکردش به قدری زیاد بود که بعد از جام‌جهانی برای مدتی از تیم‌ملی خداحافظی کرد. هجمه‌ها علیه او زیاد و زیادتر شد. کی‌روش اما در تمام این مدت مدافع سرسخت او بود و باز هم در جام ملت‌های آسیا از او در ترکیب ثابت تیم‌ملی استفاده کرد.

استارت دوباره برای مسی ایران
وقتی خبر آمد که با زنیت سن‌پترزبورگ قرارداد موجی از ناامیدی در بین طرفداران و منتقدانش ایجاد شد. همه سوال می‌کردند که باز هم روسیه؟ چرا بازیکنی که تا چند ‌سال قبل گفته می‌شد آرسنال، ‌لیورپول،‌ دورتموند، ‌لاتزیو،‌ ناپولی و چند باشگاه مطرح دیگر اروپایی خواهان به خدمت گرفتنش هستند، باز هم در روسیه ماند؟ از نظر بسیاری از کارشناسان زنیت آخرین فرصت فوتبال باشگاهی برای بازگشت به اوج در دوران جوانی بود. مسی ایرانی هیچ راهی نداشت جز این‌که حاشیه‌ها را کنار بگذارد و در ترکیب زنیت پرطرفدار و بزرگ بدرخشد.

درخشش فوق‌العاده در تیم روس
سردار آزمون در پنج بازی با پیراهن زنیت در لیگ روسیه پنج گل برای این تیم به ثمر رسانده است. در لیگ اروپا هم دو گل به فنرباغچه زد و تک گل تیمش در شکست ٣ بر یک مقابل ویارئال اسپانیا را به ثمر رساند. دیروز صفحه رسمی توییتر لیگ اروپا با استناد به این آمار به تمجید از عملکرد سردار آزمون پرداخت. بعد از بازی فوق‌العاده مقابل اوفا که تا آستانه هت‌تریک هم پیش رفت، تمام رسانه‌های معتبر روسیه و ایران درحال تعریف از مهاجم این روزهای آماده فوتبال ایران هستند و کارشناسان هم درباره استعداد و توانایی‌های منحصربه‌فرد خرید ١٢‌میلیون یورویی زنیت که موفق بوده، حرف می‌زنند.

خیز بلند برای آقای گلی
با این آمار سردار خیز بلندی هم به سمت کسب عنوان آقای گلی روسیه برداشته و با گلزنی به او تعداد گل‌هایش را به عدد ٦ رساند و با این درخشش و روشن شدن موتور گلزنی خطری جدی برای فدور چالوف، پدیده جدید فوتبال روسیه که در زسکا مسکو بازی می‌کند  و ١٠ گل به ثمر رسانده، به حساب می‌آید. سردار درحال حاضر سومین گلزن برتر روسیه است. البته او چند پاس گل هم به هم‌بازی‌هایش داده یا روی گل‌های به ثمر رسیده زنیت تاثیر مستقیم داشته است. درحال حاضر نمرات رسانه‌های روسی نشان می‌دهد که او بهترین بازیکن زنیت است که با ٤٠ امتیاز و فاصله ٦ امتیازی با تیم دوم، صدرنشین مسابقات و مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی است.

دیگر ناآماده نیست
درباره آزمون اما باید به یک نکته بسیار مهم دیگر اشاره کرد. یکی از انتقادات بسیار جدی به او نداشتن قدرت بدنی کافی و کم بودن میزان دوندگی‌اش در طول مسابقات بود. منتهی تلاش و تمرین بسیار باعث شده سردار این ضعف بزرگ را برطرف کند و عملکرد تحسین‌برانگیز او در جام ملت‌های آسیا به خوبی نشان داد که دیگر خبری از آن سردار تنبل درون زمین نیست. 

بدون تردید رمز موفقیت این‌روزهای او هم تمرین و پیدا کردن آرامش فکری و دوری از حاشیه است. او به خوبی مورد حمایت قرار گرفته و درخشش در زمین فوتبال باز هم حال او  و جامعه فوتبال ایران را خوب کرده و همه امیدوار هستند این مهاجم بااستعداد به روزهای سیاه دو فصل گذشته برنگردد!
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰