در قرعه‌کشی یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

بارسا به یونایتد خورد، یووه به آژاکس

بارسا چهارشنبه شب لیون را در نوکمپ با نتیجه 1-5 خرد کرد ولی کار یونایتد سخت‌تر بود زیرا در شرایطی پاری‌سن‌ژرمن را در پاریس 1-3 مغلوب و حذف کرد که در شهر منچستر با نتیجه 0-2 به این حریف باخته بود. دیدار فینال چمپیونز لیگ 2009 که یونایتد 0-2 به بارسا باخت و تکرار آن در فینال سال 2011 که آن هم 1-3 به سود آبی و اناری‌ها تمام شد، از خاطره‌سازترین مسابقات آنها بوده است.
کد خبر: ۲۵۷۰
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
بارسا به یونایتد خورد، یووه به آژاکس



زندگی امروز- قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ فوتبال قهرمانان اروپا که با صعود هر چهار نماینده انگلیس به‌گونه‌ای توسط این کشور قبضه شده ‌است، بعداز ظهر دیروز در شهر نیون سوئیس انجام شد و در جالب‌ترین رویارویی، بارسلونا و منچستریونایتد موظف به دوئل با یکدیگر شدند.

 بارسا چهارشنبه شب گذشته لیون را در نوکمپ با نتیجه 1-5 خرد کرد ولی کار یونایتد سخت‌تر بود زیرا در شرایطی پاری‌سن‌ژرمن را در پاریس 1-3 مغلوب و حذف کرد که در شهر منچستر با نتیجه 0-2 به این حریف باخته بود. دیدار فینال چمپیونز لیگ 2009 که یونایتد 0-2 به بارسا باخت و تکرار آن در فینال سال 2011 که آن هم 1-3 به سود آبی و اناری‌ها تمام شد، از خاطره‌سازترین مسابقات آنها بوده است.

یوونتوس که در یک بازگشت عالی اتلتیکو مادرید را در دیدار برگشت یک‌هشتم نهایی 0-3 برد و باخت 0-2 خود در مسابقه رفت را بی‌اثر کرد، باید با آژاکس بستیزد که خود یک کامبک رؤیایی مقابل رئال مادرید داشت و باخت 1-2 در آمستردام را با پیروزی 1-4 در برنابئو جبران کرد. منچسترسیتی در یک‌چهارم پایانی با قرعه‌ای خوب با تاتنهام ملاقات خواهد کرد که هرچند دورتموند را حذف کرد، اما از شرایط آرمانی خود به دور است و انجام دیدار برگشت در سیتی کارش را سخت‌تر خواهد کرد. 

لیورپول نایب قهرمان دوره پیش نیز بعد‌از برد 1-3 اواخر هفته پیشش در مونیخ که موجب حذف تیم بایر این شهر پس‌از تساوی بدون گل در دیدار رفت شد، با پورتو حذف‌کننده رم وعده ملاقات دارد. دیدارهای رفت یک چهارم نهایی 20 و 21 فروردین 98 و مسابقات برگشت 27 و 28 فروردین برگزار خواهد شد. 

یوفا در رجعت به روالی که در اواخر دهه 2000 و اوایل دهه 2010 انجام و سپس برچیده شد یک بار دیگر ترتیب برگزاری دیدارهای نیمه‌نهایی را هم از حالا مشخص کرده است. بر این اساس مقرر شده که برنده دوئل بارسا- منچستر و نتیجه پایانی با فاتح پیکار لیورپول- پورتو روبه‌رو شود و برنده من.‌سیتی- تاتنهام نیز حریف فاتح رویارویی یووه- آژاکس باشد. فینال این مسابقات نیز روز شنبه 11 خرداد به ورزشگاه واندا مترو پولیتانوی شهر مادرید که خانه تیم اتلتیکوی این شهر است واگذار شده است.

*‌ برنامه یک‌چهارم نهایی (نام میزبان دیدارهای رفت ابتدا آمده است): آژاکس با یوونتوس، لیورپول با پورتو، تاتنهام با منچسترسیتی و بارسلونا با منچستریونایتد.

 ناپولی با آرسنال بازی می‌کند، ویارئال با والنسیا
پنجشنبه شب در دیدارهای برگشت یک‌هشتم نهایی «لیگ اروپا»، زنیت سن پترزبورگ در زمین ویارئال اسپانیا با نتیجه 1-2 شکست خورد تا با احتساب باخت 1-3 مسابقه رفت با نتیجه مجموع 2-5 حذف شود. سردار آزمون که در 5 بازی اخیرش برای زنیت 5 گل زده بود، این بار با وجود 71 دقیقه حضور در میدان، کاری از پش نبرد. 

برای اینکه صحنه لیگ اروپا خالی از بازیکنان ایرانی شود، دینامو زاگرب تیم صادق محرمی نیز در وقت اضافی 0-3 به بنفیکا باخت تا با بی‌اثر شدن برد 0-1 خود در دیدار رفت با این جام وداع گوید. البته محرمی در پیکارهای اروپایی امسال فقط یک بار از سوی مربیان دینامو مورد استفاده قرار گرفته بود و مقابل بنفیکا هم غایب بود.

دیروز قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی «لیگ اروپا» هم انجام پذیرفت و ناپولی و آرسنال یکی از دیدارهای جذاب این مرحله را مقابل یکدیگر برگزار خواهند کرد. ناپولی توسط کارلو آنچلوتی هدایت می‌شود که سابقه دوسال کار در لندن (در تیم چلسی) را دارد و بنابر این با فضای فوتبال بریتانیا کاملاً آشنا است و اونای امه ری سرمربی توپچی‌های لندن نیز یک اسپانیایی است. 

در سایر دیدارهای این مرحله، دو تیم اسپانیایی ویارئال و والنسیا مقابل یکدیگر صف آرایی می‌کنند، بنفیکا با اینتراخت فرانکفورت مسابقه می‌دهد و اسلاویا پراگ روبه‌روی چلسی می‌ایستد. مسابقات رفت 23 فروردین و بازی‌های برگشت 29 فروردین انجام خواهند شد.

اینجا نیز به سبک جام قهرمانان ترتیب رویارویی تیم‌ها با یکدیگر در نیمه نهایی از حالا مشخص شده و بر این اساس برنده ناپولی- آرسنال روبه روی فاتح والنسیا- ویارئال قرار می‌گیرد و پیروز دیدار بنفیکا- فرانکفورت با برنده چلسی- اسلاویا پراگ بازی خواهد کرد. دیدارهای فینال این مسابقات اوایل خردادماه سال آینده در شهر باکو مرکز جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰