چرا نمی‌خواهند رنار به ایران بیاید؟

رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایران از همین حالا جنجال‌سازی بر سر حضور رنار در ایران را آغاز کرده‌اند. این اتفاق را به شکلی دقیق اگر دنبال کنید، به خوبی متوجه خواهید شد که انگار یک جریان خیلی خاص به دنبال ایجاد فضای ملتهب برای جلوگیری از حضور رنار در ایران است.
کد خبر: ۲۵۸۵
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳
چرا نمی‌خواهند رنار به ایران بیاید؟



زندگی امروز- اگر قرار باشد هروه رنار، سرمربی تیم‌ملی ایران باشد، باید بدانیم که سرمربی تیم‌ملی با توجه به مصاحبه اخیر این مربی حداقل تا ٢٨ تیر‌ سال ٩٨ به صورت رسمی معرفی نخواهد شد. منتهی از زمانی که شایعه شده او جای کی‌روش را خواهد گرفت‌، فضای عجیب‌وغریب مثبت و منفی به وجود آمده است که باید مهمترین آنها را مرور کنیم.

جنجال بر سر مدل فرانسوی و شباهتش با بازیگر مشهور
رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایران از همین حالا جنجال‌سازی بر سر حضور رنار در ایران را آغاز کرده‌اند. این اتفاق را به شکلی دقیق اگر دنبال کنید، به خوبی متوجه خواهید شد که انگار یک جریان خیلی خاص به دنبال ایجاد فضای ملتهب برای جلوگیری از حضور رنار در ایران است. 

به‌هرحال رنار در دنیای غیرفوتبالی مدل بسیار مشهور برندهای لباس و ساعت هم بوده و قراردادهای تبلیغاتی نجومی امضا کرده و درآمد هنگفتی هم در این زمینه دارد. تصاویر این تبلیغات و نوع فعالیت‌هایش به سوژه‌ای برای ایجاد حساسیت در راه حضور او در ایران تبدیل شده است. شایعه‌سازان حتی از شباهت عجیب رنار به جیمی لنیستر جنجالی‌ترین نقش سریال معروف بازی تاج و تخت هم گذشت نکرده‌اند و با اشاره به این موضوع در پی تلاش‌هایی برای تصویرسازی منفی کاذب علیه او هستند.

ورود به زندگی شخصی
اگر فکر می‌کنید جنجال‌ها و حاشیه‌های مربوط به انتشار خبر احتمال حضور رنار در ایران به همین مسائل ختم می‌شود، سخت در اشتباهید. الان دیگر هر کسی درباره رنار خبری خوانده، از جزییات زندگی خصوصی و جدا شدنش از همسر اول و رفت و آمد‌هایش به سنگال که به ارتباط با ویویانا دیائه بیوه برونو متسو مربی فقید و مشهور فرانسوی منجر شد، خبرهایی دقیق دارد. حتی به لطف این شفاف‌سازی‌ها همه می‌دانند که کاندیا رنار دختر جنجالی و مشهور او هم یکی از قربانیان پرونده‌های معروف و پرسروصدای آزار جنسی بوده است.
لقب: مربی بازنده!
آخرین جوسازی علیه رنار هم به مطرح شدن برخی انتقادات به عملکرد تیم‌ملی مراکش در جام‌جهانی و دادن لقب یک مربی بازنده به او اختصاص دارد. در بین مردم هم حضور رنار هیچ مخالف بسیار جدی‌ای ندارد، اما نظرات درباره او متفاوت است و اکثر کارشناسان بر این عقیده هستند که انتخاب یک مربی در حد رنار می‌تواند برای تیم‌ملی فوتبال ایران اتفاق مثبت و بزرگی باشد.

مروری بر موفقیت‌های مربی فرانسوی
رنار اما واقعا یک مربی بازنده است؟ مراکش در گروه مرگ جام‌جهانی تیم آخر شد، اما تمام کارشناسان فوتبال اعتقاد دارند که از نظر کیفیت فنی سطح این تیم بالاتر از ایران، اسپانیا و پرتغال بود. مراکش در بازی اول مقابل ایران در شرایطی در لحظات آخر با گل به خودی تن به شکست داد که در کل مسابقه تیم برتر زمین بود و اگر موقعیت‌هایش تبدیل به گل می‌شد، باید با اختلاف گل ایران را شکست می‌داد، اما مهاجمان این تیم نتوانستند از سد دفاعی تیم کی‌روش عبور کنند.

 در بازی با پرتغال هم آنها روی یک اتفاق باختند و در بازی با اسپانیا هم تا آستانه شکست‌دادن این تیم قدرتمند پیش رفتند. مراکش را می‌توان بدشانس‌ترین تیم جام‌جهانی روسیه قلمداد کرد که در عین شایستگی و فوتبال زیبایی که بازی کرد، در گروه خود آخر شد. فوتبال زیبا و تماشاگرپسند و جسورانه آنها هم نشان داد که هروه رنار کار خود را به خوبی انجام داده است. 

درباره افتخارات و کارهای بزرگی که رنار با مراکش انجام داد، می‌توان باز هم نوشت. او بدون لژیونرهای سرشناسش این تیم را به‌عنوان قهرمانی آفریقا رساند، البته این مسابقات با جام ملت‌های آفریقا تفاوت داشت و درحال حاضر هم این مربی فرانسوی درحال آماده کردن تیمش برای حضور پرقدرت در جام ملت‌های آفریقاست که چند ماه دیگر در مصر برگزار خواهد شد. 

بد نیست بدانید که رنار در‌ سال ٢٠١٢ زامبیا را به‌عنوان قهرمانی آفریقا رساند و در‌ سال ٢٠١٥ هم با ساحل عاج این افتخار را تکرار کرد. برای جام‌جهانی هم تنها تیمی بودند که بدون دریافت حتی یک گل از حریفان جواز صعود به این مسابقات را
 به دست آوردند.

 واکنش رنار به حضور در ایران
رنار اما در شرایط کنونی تمام فکر و تمرکز خود را برای قهرمان‌کردن مراکش در جام ملت‌های آفریقا گذاشته و هیچ چیزی را تایید و تکذیب نکرده است. او در تازه‌ترین مصاحبه‌ خود درباره انتشار اخباری پیرامون مذاکره و توافق با فدراسیون فوتبال ایران گفته است: «من تمرکزم را روی جام ملت‌های آفریقای پیش‌ِرو در مصر گذاشته‌ام.» با این وجود او قطعا یکی از گزینه‌های جدی فدراسیون فوتبال است. آیا مهدی تاج تا اواخر تیرماه برای عقد قرارداد با این مربی فرانسوی صبر می‌کند؟ آیا در این مدت شایعه و جنجال‌های اطراف رنار در فوتبال ایران بیشتر می‌شود؟
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰