تازه‌ترین تحقیق انجام شده

سرنخ عفونت‌های شدید ریوی در بینی کودکان

این مطالعه همچنین می تواند کلیدی برای جلوگیری ازابتلا به عفونت‌های ریوی جدی باشد. پژوهشگران در دانشگاه ادینبورگ دریافتند که این تفاوت‌ها نشان دهنده شدت بیماری است و می‌تواند به پزشکان در این مورد که یک کودک تا چه مدت باید در بیمارستان بستری باشد، کمک کند.
کد خبر: ۲۵۹۵
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
سرنخ عفونت‌های شدید ریوی در بینی کودکان



زندگی امروز- براساس تحقیقی جدید، بررسی ویروس‌ها و باکتری‌های بینی کودکان می‌تواند سرنخ هایی ارائه دهد که در تشخیص و درمان عفونت‌های شدید کمک کننده باشد.

عفونت‌های ریوی می‌تواند منجر به مرگ کودکان زیر پنج سال در جهان شود.

این تحقیق نشان می‌دهد که ساختار باکتری‌ها و ویروس‌ها در بینی کودکان مبتلا به عفونت‌های تنفسی تغییر می‌کند.

محققان می گویند این تحقیق در توضیح این که چرا برخی از کودکان برای ابتلا به عفونت‌ها مستعد‌تر هستند، کمک کننده است.

این مطالعه همچنین می تواند کلیدی برای جلوگیری ازابتلا به عفونت‌های ریوی جدی باشد. پژوهشگران در دانشگاه ادینبورگ دریافتند که این تفاوت‌ها نشان دهنده شدت بیماری است و می‌تواند به پزشکان در این مورد که یک کودک تا چه مدت باید در بیمارستان بستری باشد، کمک کند.
'
کشف خانواده تازه ای از آنتی بیوتیک ها در خاک
به گفته این پژوهشگران، در مواردی که بیماری کمتر جدی است، این تحقیق ضرورت تجویز آنتی‌بیوتیک را کاهش داده و کمک می‌کند تا برخی کودکان مبتلا به طور طبیعی بهبود یابند.

پروفسور دبی بوگائرت، از مرکز تحقیقات پزشکی دانشگاه ادینبورگ که سرپرستی این تحقیقات را برعهده دارد، می‌گوید: "عفونت‌های ریوی می‌تواند در کودکان و نوزادن بشدت جدی باشد و برای والدین هم بسیار نگران کننده."

"یافته‌های ما برای اولین بار نشان می‌دهد که کل میکروب ها در دستگاه تنفسی، نه یک ویروس و یا یک میکروب، شاخصه مهمی برای نشان دادن سلامت دستگاه تنفسی است."

به گفته پروفسور بوگائرت "چنین مسئله‌ای بر نحوه تشخیص عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی و استفاده از آنتی‌بیوتیک ضروری برای مقابله با عفونت‌ها واقعا تاثیردارد."

عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی شامل ذات‌الریه و برونشیت می‌شود.

محققان دانشگاه ادینبورگ به همراه تیم هایی از پژوهشگران در هلند، نمونه هایی از بیش از ۱۵۰ کودک زیر شش سال را که دچار عفونت های دستگاه تنفسی تحتانی شده بودند را تهیه کرده و سپس این نمونه ها را با نمونه هایی از ۳۰۰ کودک سالم مقایسه کردند.

پژوهشگران پس از بررسی این نمونه‌ها دریافتند که باکتری‌ها و ویروس‌های یافته شده در بینی و حلق کودکان بیمار با نمونه باکتری‌ها و ویروس‌های شش این کودکان مرتبط بوده و این می تواند تشخیص عفونت را آسا‌ن‌تر کند.

منبع: بی بی سی 
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰