تداوم بارش‌ها در کشور تا چهارشنبه/ سیل ۲۰۰ خودرو را در دروازه قرآن شیراز با خود برد

طی این سه روز(دوشنبه،سه شنبه و چهارشنبه) بارندگی به‌صورت باران گاهی همراه با رعد و برق و در برخی مناطق مستعد به شکل تگرگ همچنین در مناطق سردسیر و مرتفع شمال غرب زاگرس مرکزی و امتداد رشته کوه البرز به‌صورت برف خواهد بود.
کد خبر: ۲۶۹۴
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
تداوم بارش‌ها در کشور تا چهارشنبه/ سیل ۲۰۰ خودرو را در دروازه قرآن شیراز با خود برد



زندگی امروز-  مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها تا روز چهارشنبه (۷ فروردین) خبر داد.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت هوای کشور با بیان اینکه براساس آخرین نقشه‌های آینده‌نگری امروز (۵ فروردین) با فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور به جز نوار شرقی بارندگی پیش‌بینی می‌شود،اظهارکرد: مقدار بارش در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، جنوب دامنه‌های زاگرس، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز قابل ملاحظه است.

تداوم بارش‌ها در کشور تا چهارشنبه/ سیل ۲۰۰ خودرو را در دروازه قرآن شیراز با خود برد



وی با بیان اینکه سه شنبه (۶ فروردین) گستره بارش علاوه بر این مناطق، شمال شرق کشور را نیز در بر می‌گیرد،گفت: در روز چهارشنبه (۷ فروردین) عمده  بارش‌ها در شمال شرق، جنوب و به شکل پراکنده در شمال غرب، غرب و سواحل شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه ادامه داد: طی این سه روز(دوشنبه،سه شنبه و چهارشنبه)  بارندگی به‌صورت باران گاهی همراه با رعد و برق و در برخی مناطق مستعد به شکل تگرگ همچنین در مناطق سردسیر و مرتفع شمال غرب زاگرس مرکزی و امتداد رشته کوه البرز به‌صورت برف خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی دو روز آینده خلیج فارس مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر نیز طی روز دوشنبه تا صبح سه شنبه (۵ و ۶ فروردین) مواج است،گفت: امروز در غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید و از بعد از ظهر دوشنبه تا روز چهارشنبه در برخی مناطق جنوب شرق کشور وزش باد شدید همراه با گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای تهران اظهارکرد: در روز سه‌شنبه (۵ فروردین) نیز آسمان تهران ابری خواهد بود و در بعضی ساعات شاهد  بارش باران هستیم و در بعد از ظهر احتمال رگبار و رعد و برق وجود دارد. بیشترین و کمترین دما در این روز ۱۱ و ۳ درجه سانتیگراد خواهد بود. در روز چهارشنبه (۶ فروردین) نیز شاهد کاهش تدریجی ابر خواهیم بود.دما در گرم‌ترین زمان به ۱۴ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به  ۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

سیل ۲۰۰ خودرو را در دروازه قرآن شیراز با خود برد

سرهنگ نادررحمانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود:جاری شدن سیل در دوازه قرآن شیراز بیش ۲۰۰ خودرو را با خود برد.

وی با بیان اینکه این حادثه در پی طغیان رودخانه رخ داده است، گفت: هنوز گزارشی از خسارت جانی این حادثه مخابره نشده است اما در دقایق اولیه شماری از شهروندان از درون سیلاب و جریان شدید آب خود را نجات دادند.

رحمانی با بیان اینکه پیگیری‌های پلیس در این زمینه ادامه دارد و معابر منتهی به این بخش مسدود شده است،اظهارکرد: نیروهای امدادی نیز در محل حضور دارند.

همچنین حسین درویشی - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس - نیز در این باره به ایسنا گفت: آبگرفتگی در خیابان دروازه‌ قرآن تا هفت‌تنان رخ داده است و در حال حاضر شش تیم عملیاتی در محل حضور دارند و جست و جو و امدادرسانی ادامه دارد.

شکسته شدن سیل‌بندهای اروند / سیل به روستاهای اروندکنار زد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از شکسته شدن سیل‌بندهای روستاهای اروندکنار و وقوع سیل در این روستاها خبر داد و گفت: ارزیابی مناطق آسیب‌دیده در حال انجام است.

علی خدادادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره امدادرسانی جمعیت هلال احمر خوزستان در پی بارندگی‌های اخیر در مناطق سیلابی و در معرض سیلاب، اظهار کرد: شب گذشته از سوی فرمانداری آبادان اعلام شد که سیل‌بندهای روستاهای اروندکنار شکسته شده و روستاها دچار سیل شده‌اند. این سیل در اثر مد دریا و ورود به رودخانه و طغیان آب نهرهای روستاها ایجاد شده است.

وی افزود: در روستاهای نهر قصر، نهر دایر، ابوچنبه، ابودگل و عریض ۱۸۰ نفر دچار آسیب ناشی از سیل شده‌اند. همچنین ورود آب رودخانه اروند به برخی از منازل گزارش شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: متأسفانه دو کودک سه و شش ساله نیز در اثر سقوط در نهر قصر، جان خود را از دست دادند.

خدادادی گفت: نهر قصر در مرکز اروندکنار، نهر دایر و نهر حد در شرق اروندکنار و نهر ابوچنبه، ابودگل و عریض غرب اروندکنار قرار دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: در پی وقوع سیل دو تیم ارزیاب به اروندکنار اعزام شدند. ارزیابی مناطق آسیب‌دیده هنوز ادامه دارد.

خدادادی با اشاره به وقوع بارندگی و پیش‌بینی سیل در خوزستان بیان کرد: عوامل امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان در سراسر استان به حالت آماده باش درآمده‌اند.

مسدود شدن ۲۲ محور مواصلاتی کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از مسدود شدن ۲۲محور در کشور به دلایل مختلف از جمله شرایط جوی خبر داد.

سرهنگ نادر رحمانی در گفت وگو با ایسنا،  در مورد آخرین وضعیت محورهای مسدود شده کشوربا بیان اینکه تا امروز(دوشنبه)، ۲۲ محور به دلایل مختلف مسدود است،اظهارکرد:محور اولنگ –شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان به علت عدم ایمنی کافی فعلا مسدود است همچنین محور دیزین - شمشک در استان‌های تهران و البرز به علت عدم ایمنی کافی نیز غیر قابل تردد است.

وی با بیان اینکه محور پونل - خلخال در  استان گیلان به علت ریزش کوه پل مسدود است، گفت: محور سی سخت - پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد  و محورگنجنامه - تویسرکان در استان همدان نیز به علت عدم ایمنی کافی مسدود شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در استان کردستان محورفرعی سروآباد - پاوه (گردنه ته ته) به علت یخ زدگی و عدم ایمنی کافی مسدود است ،گفت: محور تنکابن فرعی توکله (پل توکله ) در استان مازندران به علت سیل و تخریب پل مسدود شده است همچنین در استان مازندران محور چمستان فرعی در کاپی به علت عدم ایمنی کافی مسدود شد.

وی با بیان اینکه محور روستایی نسار شهرستان چرداول در استان ایلام به علت رانش زمین مسدود شده است، گفت: در استان ایلام محورزرنه - سومار به علت عملیات راهسازی مسدود  است و محور قدیم چذابه در  استان خوزستان به علت بالا آمدن آب دریاچه هور، محور کوهرنگ - مسجد سلیمان(گردنه شاه منصوری) در  استان چهارمحال و بختیاری به علت بارش برف و خطر سقوط بهمن مسدود شده است.

رحمانی با بیان اینکه  محور شاهرود-آزادشهر (محدوده خوش ییلاق-آزادشهر) در استان  سمنان به علت ریزش کوه مسدود است و مسیر جایگزین محور سمنان-فیروزکوه، در محور گرگان-آق قلا در استان گلستان به علت آبگرفتگی، محور دیباج - گلوگاه در استان مازندران  به علت آبگرفتگی،جنوب محورهای دلگان - ایرانشهر و دلگان - بزمان در استان سیستان و بلوچستان به علت طغیان رودخانه‌های محلی، محور خمیر به لنگه در استان هرمزگان به علت بارش باران و طغیان رودخانه، محور فرعی خواجه نفس به گمیشان در استان گلستان به علت بالا آمدن سطح آب و طغیان رودخانه مسدود است.

وی در پایان اظهارکرد: محور دلگان - ذهکلوت در استان سیستان و بلوچستان  به علت بارش باران و طغیان رودخانه مسدود است.محور فرعی زیاتعلی - باشنگی در استان هرمزگان به علت بارش باران و طغیان رودخانه، محور ایرانشهر - خیرآباد در استان سیستان و بلوچستان  به علت بالا آمدن سطح آب و طغیان رودخانه و محور فرعی ایرانشهر - مهرستان نیز  به علت بارش باران و طغیان رودخانه مسدود است.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰