رونمایی از نسل جدید هیوندای سوناتا

فایننشنال تایمز در گزارش خود نوشته که ایده پیوستن رنو به فیات-کرایسلر چند سال پیش توسط کارلوس گون، مدیر وقت رنو مطرح شد، اما با مخالفت دولت فرانسه به جایی نرسید.
کد خبر: ۲۷۳۶
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲
رونمایی از نسل جدید هیوندای سوناتا



زندگی امروز- این هفته در جهان خودرو: رونمایی از نسل جدید هیوندای سوناتا، رونمایی دو شاسی‌بلند آینده کیا در نمایشگاه خودروی سئول، قوانین جدید اتحادیه اروپا برای نصب جعبه سیاه در خودروها و یک پیشنهاد فرانسوی دیگر برای فیات-کرایسلر.

بی بی سی نوشت: هیوندای نسل جدید مدل سوناتا را در نمایشگاه خودروی سئول رونمایی کرد. هشتمین نسل از سدان مشهور کره‌ای در حالی به بازار عرضه می‌شود که فروش سدان‌ها از رونق افتاده است و شرکت‌هایی نظیر فورد و جنرال موتورز ساخت مدل‌های سدان خود را متوقف کرده‌اند.

کسادی این بازار تا حدی است که هیوندایی هم درباره ساخت نسل جدیدی از سوناتا تردید داشت، اما در نهایت مدیران کارخانه به این نتیجه رسیدند که سهم عمده‌ای از اعتبار هیوندای بر دوش این نام ۳۴ ساله است و به جای تعطیلی پروژه، تمام توان خود را برای نسل جدید سوناتا صرف کردند.

در شرایطی که شاسی‌بلند‌ها سهم عمده‌ بازار را در اختیار دارند، تنها سدان‌هایی شانس موفقیت دارند که ظاهری اسپرت و موتورهایی کم مصرف داشته باشند. هیوندای با پیروی از همین روش سوناتا را بر اساس الگویی جدید طراحی کرده و آن را بر روی پلتفرمی تازه با موتورهایی جدید ساخته است.

جلوپنجره به شکل ذوزنقه است و نوار باریک کرومی که از چراغ‌ها آغاز شده و روی کاپوت کشیده می‌شود از مهمترین مشخصه‌های ظاهری ماشین است. سقف ماشین با شیبی ملایم به صندوق عقب وصل می‌شود و به ماشین فرمی اسپرت می‌دهد.

سوناتای جدید از نظر فن‌آوری‌های تازه هم چیزی کم ندارد. ماشین به ۱۲ سنسور فراصوتی و سه رادار مجهز شده و ماشین می‌تواند در موقعیت‌های محدودی بدون راننده حرکت کند. از جمله امکانات دیگر، کلید دیجیتالی است که راننده می‌تواند با استفاده از تلفن همراه خود ماشین را روشن کند. راننده همچنین می‌تواند از راه دور ماشین را پارک کند.

هیوندای از سال‌های موفق خود در بازارهای چین و آمریکا فاصله گرفته و به موفقیت سوناتا بسیار نیاز دارد.

پارسال فروش سوناتا در آمریکا بیست درصد کاهش یافت و این ماشین پس از تویوتا کمری، هوندا آکورد، نیسان آلتیما، فورد فیوژن و شورلت مالیبو در رده ششم سدان‌های متوسط پرفروش قرار گرفت. با کنار رفتن فورد و شورلت از صحنه رقابت، فرصت برای درخشیدن سوناتا و به چالش کشیدن رقیبان ژاپنی دوباره فراهم شده است.

کیا براساس کانسپت اس‌پی تا پایان سال ۲۰۱۹ یک مدل جدید به بازار عرضه خواهد کرد.

کیا با نمایش دو کانسپت در نمایشگاه خودروی سئول نمایی از شاسی‌بلندهای آینده خود را نمایش داد.

کانسپت اول به نام اس‌پی سیگنیچر یک شاسی‌بلند کوچک است. طرح جدید چراغ‌های جلو و ترکیب چراغ‌های روز با جلوپنجره از مهمترین مشخصات ظاهری این کانسپت است که به گفته کیا در مدل‌های آینده دیده خواهد شد. کارخانه کره‌ای می‌گوید مدلی که براساس این کانسپت ساخته شده تا پایان سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه می‌شود.

کانسپت موهاوی مسترپیس برداشت تازه‌ای از جلوپنجره کیا را نمایش می‌دهد
کانسپت بعدی به نام موهاوی مسترپیس، نگاه کیا به نسل جدید مدل موهاوی را نمایش می‌دهد. موهاوی، شاسی‌بلند هفت نفره کیا، بیش از ده سال است که با تغییراتی اندک تولید می‌شود. نسل جدید این مدل با فورد اکسپلورر و لندروور دیسکاوری رقابت می‌کند و قرار است تا پایان سال ۲۰۲۰ به بازار بیاید.

جعبه سیاه اجباری شد
در بزرگترین تحول قوانین ایمنی حمل و نقل در پنجاه سال گذشته،‌ اتحادیه اروپا نصب سیستم محدودکننده سرعت در خودروها را اجباری خواهد کرد.

براساس قانونی که به زودی در پارلمان اروپا تصویب می‌شود، ماشین‌ها تا سه سال آینده به سیستمی مجهز می‌شوند که با تشخیص حداکثر سرعت مجاز جاده‌ها، سرعت ماشین‌هایی که تند حرکت کنند را کم می‌کند.

این سیستم بخشی از ۱۵ فن‌آوری ایمنی است که باید در همه ماشین‌ها به طور استاندارد نصب شود. از دیگر فن‌آوری‌ها، ترمز خودکار برای جلوگیری از تصادف، سیستم تشخیص خستگی یا مستی راننده و دستگاهی مانند جعبه سیاه هواپیما برای ذخیره اطلاعات ماشین است.

سیستم محدودکننده سرعت با کمک دوربین و راه‌یاب ماهواره‌ای سرعت ماشین را در حد مجاز پایین می‌آورد. خاموش کردن این سیستم ممکن نیست، اما راننده در صورت نیاز به سرعت بیشتر برای سبقت گرفتن می‌تواند با فشار دادن پدال گاز سیستم را برای مدت کوتاهی متوقف کند.

بنا بر آمار اتحادیه اروپا، هر سال به طور میانگین ۲۵ هزار نفر در جاده‌های کشورهای عضو این اتحادیه جان خود را از دست می‌دهند و دلیل اکثر تصادف‌ها خطای انسانی است.

گروه‌های غیردولتی که برای ایمنی بیشتر جاده‌ها فعالیت می‌کنند از این قوانین تازه استقبال کرده‌اند و می‌گویند چنین تحولی در قانون‌گذاری از زمان اجباری شدن کمربند ایمنی سابقه نداشته‌ است.

پیشنهاد فرانسوی برای فیات-کرایسلر
یک هفته پس از انتشار گزارش‌هایی از علاقه پژو به شراکت با فیات-کرایسلر، این کارخانه آمریکایی-ایتالیایی یک خواستگار فرانسوی دیگر هم پیدا کرد.

روزنامه بریتانیایی فاینشنال تایمز گزارش داده که رنو قصد دارد طی دوازده ماه آینده برنامه‌اش برای پیوستن به نیسان را از سر بگیرد و پس از آن برای تشکیل یک گروه خودروسازی با فیات-کرایسلر مذاکره کند.

فایننشنال تایمز در گزارش خود نوشته که ایده پیوستن رنو به فیات-کرایسلر چند سال پیش توسط کارلوس گون، مدیر وقت رنو مطرح شد، اما با مخالفت دولت فرانسه به جایی نرسید.

کارلوس گون هم‌زمان مدیریت نیسان را برعهده داشت و به دنبال پیوستن رنو به نیسان بود. او سال گذشته به اتهام فساد اداری در توکیو بازداشت و از مدیریت نیسان اخراج شد. رنو هم کمی بعد او را برکنار کرد.

هفته پیش خبر مذاکرات پژو با گروه خودروسازی فیات-کرایسلر در رسانه‌ها منتشر شد. بنابراین گزارش‌ها، فیات-کرایسلر پیشنهاد اولیه پژو را برای تشکیل یک گروه مشترک خودروسازی رد کرده است.

پیوستن به رنو و نیسان برای فیات-کرایسلر جذاب‌تر است. فیات-کرایسلر با پیوستن به خودروساز ژاپنی-فرانسوی، می‌تواند به دانش رنو در ساخت خودروهای الکتریکی دست پیدا کند و از نیسان برای ورود به بازار آسیا کمک بگیرد.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰