زنان شاد و موفق چه ویژگی‌هایی دارند؟!

«ریچل هالیس» در کتاب خودت باش دختر از رازهای موفقیتش به عنوان یک زن، مادر، فرزند و فردی قابل احترام در اجتماع سخن می‌گوید. هالیس تنها راه رسیدن به این موفقیت را عدم پذیرش دورغ‌هایی می‌دادند که هر روز با آن‌ها مواجه می‌شوید.
کد خبر: ۲۷۸۹
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
زنان شاد و موفق چه ویژگی‌هایی دارند؟!




زندگی امروز- در دنیای مدرن امروزی با توجه به الگوها و استاندارهای غلط و نادرست جامعه و تبلیغات رسانه‌ای، بسیاری از زنان دچار سردرگمی شده‌اند. بعضی از زنان در راه رسیدن به موفقیت‌های تحصیلی و شغلی زندگی شخصی خود را فراموش می‌کنند و بعضی از آنان چنان درگیر تشریفات و زرق و برق زندگی شخصی می‌شوند که مسئولیت‌های اجتماعی خود را فراموش می‌کنند. با ما همراه باشید تا در این مطلب با معرفی کتاب خودت باش دختر به شما نشان دهیم هم می‌توان یک زن فعال و مفید در جامعه بود و هم در زندگی شخصی با انرژی مثبت و حال خوب حرکت کرد.

دیجی مگ نوشت: بارها این فکر به ذهن‌تان خطور کرده که زیبا نیستید، فرزند خوبی نیستید، کارها را به درستی انجام نمی‌دهید و دروغ‌هایی از این دست که جامعه، خانواده و دوستان به شما نسبت داده‌اند. دروغ‌هایی که آن‌ها را پذیرفته و هیچ‌گاه خطی بر نادرستی آن‌ها نکشیدید.

«ریچل هالیس» در کتاب خودت باش دختر از رازهای موفقیتش به عنوان یک زن، مادر، فرزند و فردی قابل احترام در اجتماع سخن می‌گوید. هالیس تنها راه رسیدن به این موفقیت را عدم پذیرش دورغ‌هایی می‌دادند که هر روز با آن‌ها مواجه می‌شوید. وی در کتاب خودت باش دختر با نثری شیوا کمک می‌کند تا از باور کردن دروغ‌هایی که به شما نسبت داده می‌شود دست بردارید تا تبدیل به همان کسی شوید که واقعا هستید. در این کتاب متوجه می‌شوید اگر زمان یک چیز را به ما آموخته باشد این است که تفاوت بین آدم‌ها چیزی است که این دنیا را منحصر به فرد کرده است. هیچ کدام از ما کاملاً شبیه به دیگری نیست و این نکته خوبی است چون نشان می‌دهد چیزی به اسم راه درست بودن وجود ندارد. پایین کشیدن دیگران شما را بالا نمی‌برد. دانستن این نکته که هر کلمه با خود نیرو و قدرتی دارد حتی کلماتی که پشت سر دیگری پچ‌پچ می‌کنید راه اصلاح کردن رفتارتان است. لازم نیست لاغر باشید. لازم نیست سایز یا فرم مشخصی داشته باشید یا در لباس دوتکه‌تان خوش هیکل جلوه کنید.

کتاب خودت باش دختر

در بخشی از کتاب خودت باش دختر می‌خوانیم:

سلام دخترها، سلام

«این یک نامه سرگشاده طولانی برای کتابم است، بخشی که در آن مسائلی را مطرح می کنم که امیدوارم در حین خواندن به آنها توجه کنید. این همان لحظه‌ای ست که می‌خواهم در آن اهدافم را از نوشتن این کتاب مشخص کنم و اگر از قبل تصمیم خود را برای خواندن این کتاب گرفته‌اید؛ اینجا همان جایی است که به شما می‌گویم باید انتظار چه مطالبی را داشته باشید. حتی خواندن این بخش برای دختری که همین الان در کتاب فروشی ایستاده و با خودش فکر می کند این کتاب را بخرد یا نه مفید خواهد بود و به او در تصمیم گیری کمک خواهد کرد. برای یک نامه این مسئولیت بزرگیست. اما به هر حال، این نامه را شروع می‌کنم.

این کتاب درباره بسیاری از دروغ‌های دردناک و یک حقیقت مهم است. کدام حقیقت؟ تو و فقط خود تو مسئول آدمی هستی که می‌شوی و همچنین مسئول میزان شادی و رضایتی که از زندگی داری. این مفهوم اصلی کتاب من است. اما اشتباه نکنید. من قرار است برای شما صدها داستان خنده دار، عجیب، خجالت آور، غم‌انگیز یا مسخره تعریف کنم که تمامشان به یک حقیقت ختم می‌شوند: زندگی تو به خودت بستگی دارد.

اما تا وقتی دروغ‌هایی را که بر سر راه رسیدن به این حقیقت قرار دارند نشناسید این حقیقت قابل باور نخواهد بود. درک و باور اینکه تو خودت شادی‌ات را انتخاب می‌کنی و کنترل زندگی‌ات را به دست داری بسیار مهم است. این مسئله یکی از آن نکاتی است که باید با هر دو دست آن را بگیریم و روی تابلوی اعلانات بزنیم تا همیشه یادمان بماند… اما این تنها نکته‌ای نیست که باید به آن باور داشته باشید. علاوه براین باید تمام دروغ‌هایی را که در طول زندگی به خودتان گفته‌اید شناسایی کرده و همه آنها را از بین ببرید».
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰