بهترین راهکار‌های خانگی برای رفع چین و چروک پیشانی

خطوط اخم روی پیشانی دیگر فقط مربوط به سن و سال نیستند. پس به احتمال زیاد حتما خوشحال خواهید شد اگر بدانید می‌توانید در خانه نیز به راحتی این کار را انجام دهید. با ما همراه باشید تا بهترین توصیه‌ها و راهکار‌ها را در این مورد به شما ارائه بدهیم.
کد خبر: ۲۸۹۰
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸

برترین‌ها: خطوط اخم روی پیشانی دیگر فقط مربوط به سن و سال نیستند. استرس‌های روزمره و خستگی‌ها نیز می‌توانند باعث شوند خطوط ناخواسته‌ای حتی در سنین جوانی روی پیشانی بیفتد و این خارج از کنترل شماست. مشاهده‌ی اولین خط روی پیشانی بدون تردید تجربه‌ی خوشایندی نیست، مخصوصا اگر برایش آماده نباشید. پس به احتمال زیاد به دنبال راهکار‌هایی هستید تا این خطوط را از بین ببرید. حتما خوشحال خواهید شد اگر بدانید می‌توانید در خانه نیز به راحتی این کار را انجام دهید. با ما همراه باشید تا بهترین توصیه‌ها و راهکار‌ها را در این مورد به شما ارائه بدهیم.

بهترین راهکار‌های خانگی برای رفع چین و چروک پیشانی

ترمیم خطوط اخم بدون نیاز به مراجعه به متخصص پوست و زیبایی یا جراح پلاستیک نیز ممکن است. خطوط روی پیشانی ممکن است در ابتدا غیرقابل تغییر به نظر برسند، اما شما می‌توانید با صبر و حوصله و صرف وقت آن‌ها را ناپدید کنید.

روغن نارگیل برای رفع چروک پیشانی

با چند قطره روغن نارگیل ارگانیک، پیشانی و صورت خود را به مدت چند دقیقه ماساژ دهید تا روغن به خوبی توسط پوست جذب شود. این کار را هر شب پیش از خواب انجام دهید.

روغن نارگیل، پوست را مرطوب کرده و آن را سالم و شاداب نگه می‌دارد. روغن نارگیل حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌توانند رادیکال‌های آزاد را از بین ببرند. رادیکال‌های آزاد در پوست تجمع می‌کنند و طراوت آن را می‌گیرند و منجر به تشکیل چین و چروک می‌شوند. روغن نارگیل، این رادیکال‌های آزاد را به طور موثر حذف کرده و بعد از مدتی استفاده‌ی مداوم، خطوط را برطرف می‌نماید.

روغن کرچک برای رفع چروک پیشانی

بهترین راهکار‌های خانگی برای رفع چین و چروک پیشانی

یک یا دو قطره روغن کرچک روی پیشانی‌تان بریزید و به آرامی با حرکات دورانی پیشانی خود را ماساژ بدهید و اجازه دهید شب روی پوست‌تان بماند. بهترین حالت این است که شب قبل از خواب از روغن کرچک استفاده کنید، اما اگر مایل باشید می‌توانید طی روز نیز آن را به پیشانی‌تان بزنید، زیرا روغن کرچک هیچ رنگی ندارد و دیده نمی‌شود.

ریسینولئیک اسید که در روغن کرچک موجود است برای لایه برداری و نرم و لطیف کردن پوست عالی است. روغن کرچک حاوی آنتی اکسیدان‌هایی نیز می‌باشد که پوست را سالم و به دور از چین و چروک نگه می‌دارند.

مرکبات برای رفع چروک پیشانی

شما به آبلیموی تازه و یک تکه پنبه نیاز دارید. پنبه را در آبلیمو فرو ببرید و آن را به پیشانی‌تان بزنید. اگر پوست‌تان حساس است می‌توانید آبلیمو را با مقدار مساوی آب رقیق کنید. اجازه دهید آبلیمو روی پیشانی‌تان خشک شود و سپس با آب بشویید.

همچنین شما می‌توانید پوست مرکباتی مانند لیموترش و پرتقال را پودر کرده، با کمی گلاب ترکیب کرده و آن را به صورت ماسک روی صورت‌تان بگذارید. ضمنا از مرکبات همیشه در رژیم غذایی خود استفاده کنید. روزی یک بار، به پیشانی‌تان آبلیمو بزنید.

مرکباتی مانند پرتقال و لیمو سرشار از ویتامین C و ویتامین E هستند که برای سلامت پوست ضروری‌اند. مرکبات می‌توانند نرمی و لطافت پوست را حفظ کنند. فلاونید‌های موجود در مرکبات، مویرگ‌های پوست را تقویت کرده و کلاژن و الاستین پوست را حفظ می‌کنند، در نتیجه ظاهری جوان و شاداب خواهید داشت.

ماساژ برای رفع چروک پیشانی

بهترین راهکار‌های خانگی برای رفع چین و چروک پیشانی

شما برای ماساژ پیشانی‌تان به چند قطره روغن زیتون نیاز دارید. روغن زیتون را کمی گرم کنید و پیشانی و چین و چروک‌های آن را به آرامی به سمت بالا و پایین به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ بدهید. می‌توانید چند قطره روغن نارگیل به روغن زیتون اضافه کنید. این کار را روزی یک یا دو بار انجام دهید.

روغن زیتون همراه با روغن نارگیل، رطوبت رسانی بسیار عالی است که پوست‌تان را به صورت موثر آب رسانی می‌کند. ماساژ نرم و آرامی که به پیشانی‌تان می‌دهید، جریان خون را در بافت‌های صورت‌تان تقویت کرده و ضمنا عضلات صورت‌تان را شل و آرام می‌کند که از علت‌های پنهان چین و چروک‌ها هستند.

روغن بذر کتان برای رفع چروک پیشانی

روزی دو تا چهار بار، یک قاشق غذاخوری روغن بذر کتان بخورید و این کار را تا دو هفته ادامه دهید. کم کم تفاوت را در خطوط پیشانی‌تان خواهید دید.

روغن بذر کتان سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان‌های فراوان است. وقتی که روغن بذر کتان را می‌خورید، اسید‌های چرب آن، پوست‌تان را نرم و لطیف کرده و لایه‌ی بیرونی پوست را آب دار می‌کند، بنابراین از خطوط پیشانی‌تان کاسته خواهد شد.

ژل آلوئه ورا با سفیده تخم مرغ برای رفع چروک پیشانی

بهترین راهکار‌های خانگی برای رفع چین و چروک پیشانی

شما به دو قاشق غذاخوری ژل تازه‌ی آلوئه ورا و یک عدد سفیده تخم مرغ نیاز دارید. سفیده تخم مرغ و ژل آلوئه ورا را با هم ترکیب کرده و آن را روی پیشانی‌تان بگذارید. البته می‌توانید این ترکیب را به صورت ماسک برای تمام صورت‌تان استفاده کنید. اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

این شیوه را دو تا سه بار در هفته به کار ببرید. هم آلوئه ورا و هم سفیده تخم مرغ غنی از ویتامین E هستند که معروف به ویتامین جوانی است. آلو‌ئه ورا پوست را تغذیه و آب رسانی می‌کند و حاوی مالیک اسید است که گفته می‌شود از چین و چروک‌ها کم می‌کند. آلبومین موجود در سفیده تخم مرغ، پوست را سفت و تقویت می‌کند.

روغن جوجوبا برای رفع چروک پیشانی

شما به چند قطره روغن جوجوبا نیاز دارید. روغن جوجوبا را تا یکی دو دقیقه با نوک انگشتان‌تان روی پیشانی به سمت بالا و پایین ماساژ دهید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

روغن جوجوبا را هر روز به پیشانی‌تان بزنید و ماساژ دهید، البته بهتر است این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید. روغن جوجوبا دارای ویتامین E بسیار زیادی است و این ویژگی می‌تواند چین و چروک‌ها را محو کند. روغن جوجوبا علاوه بر ویتامین E دارای اِستر‌هایی است که پروسه‌ی پیری پوست را کُند می‌کنند.

وازلین برای رفع چروک پیشانی

بهترین راهکار‌های خانگی برای رفع چین و چروک پیشانی

پیشانی خود را کمی مرطوب کنید و مقدار کمی وازلین به پیشانی‌تان بمالید و ماساژ دهید تا خوب جذب پوست شده و احساس چسبندگی نکنید.

هر شب قبل از خواب به پیشانی‌تان وازلین بزنید. در واقع با کمک وازلین می‌توانید با خطوط پیشانی‌تان خداحافظی کنید. وازلین در بیشتر خانه‌ها پیدا می‌شود و گرانقیمت نیست. وازلین پوست را هیدارته نگه داشته و جلوی ایجاد خطوط بعدی روی پیشانی‌تان را می‌گیرد.

هشدار: اگر پوست‌تان مستعد جوش و آکنه است از وازلین استفاده نکنید، زیرا می‌تواند آن‌ها را تشدید کند.

عسل مانوکا برای رفع چروک پیشانی

شما به یک تا دو قاشق غذاخوری عسل مانوکا، یک لیف و آب گرم نیاز دارید. لیف را در آب گرم فرو ببرید، بچلانید و آن را روی پیشانی‌تان قرار دهید و اجازه دهید یکی دو دقیقه بماند تا منافذ پوست‌تان باز شود. سپس لیف را بردارید و لایه‌ای نازک از عسل مانوکا روی پیشانی تان بگذارید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند و با آب ولرم آب کشی کنید. سپس با آب سرد صورت خود را بشویید تا منافذ پوست‌تان بسته شوند.

این کار را هر روز انجام دهید. عسل مانوکا دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که معروف‌ترین آن‌ها بنزوئیک اسید و متیل گلی اوکسال هستند و خواص درمانی دارند و می‌توانند خطوط پیشانی را محو کنند. عسل به حفظ سلامت پوست و بازسازی آن کمک می‌کند.

روغن بادام برای رفع چروک پیشانی

بهترین راهکار‌های خانگی برای رفع چین و چروک پیشانی

شما به روغن بادام شیرین نیاز دارید. چند قطره روغن بادام را روی پیشانی‌تان بریزید و یکی دو دقیقه ماساژ دهید. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید تا در طول شب، روغن بادام روی پوست‌تان بماند. روغن بادام، پوست را نرم و شاداب می‌کند و خاصیت ملین آن، پوست را مرطوب نگه می‌دارد.

حفظ رطوبت پوست برای پیشگیری از تشکیل چین و چروک‌ها ضروری است. حالا که می‌دانید چطور خطوط پیشانی‌تان را از بین ببرید، منتظر چه هستید؟ پوست سالم و جوان و شاداب با این راهکار‌های ساده به راحتی قابل دسترس است.

پاسخ به چند سوال متداول در مورد چین و چروک‌های پیشانی

چه چیزی سبب خطوط روی پیشانی می‌شود؟

یک عامل یا تعدادی از عوامل می‌توانند دست به دست هم دهند و چین و چروک‌های پیشانی را به وجود بیاورند. این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

  • افزایش سن سبب تخریب الاستین پوست و کُند شدن تولید کلاژن آن می‌شود
  • قرار گرفتن در معرض پرتو خورشید
  • حرکات مکرر صورت، مثلا زیاد اخم کردن
  • مصرف الکل و سیگار
  • رژیم غذایی ناسالم
  • کمتر آب نوشیدن
  • استرس و افسردگی
  • کمبود خواب
  • ژنتیک

چه عضله‌ای مسئول خطوط افقی پیشانی است؟

عضله‌ی پس سری پیشانی مسئول خطوط افقی روی پیشانی است.

در چه سنی خطوط پیشانی ظاهر می‌شوند؟

سن به خصوصی برای ظهور چروک‌های پیشانی وجود ندارد و این خطوط می‌توانند حتی در بیست سالگی نیز ظاهر شوند یا اینکه تا ۵۰ سالگی هم بروز نکنند. ظاهر شدن چروک‌ها و خطوط روی صورت و پیشانی بستگی به نحوه‌ی مراقبت شما از پوست‌تان دارد، هم از نظر بیرونی و هم از نظر درونی.

بهترین راهکار‌های خانگی برای رفع چین و چروک پیشانی

برای خطوط عمیق پیشانی چه می‌توان کرد؟

راهکار‌هایی که در بالا گفته شد، هم برای خطوط ریز و سطحی و هم برای خطوط عمیق پیشانی کاربرد دارند. هر چند شاید مدت‌ها طول بکشد تا خطوط عمیق‌تر کم پیدا شوند، اما توصیه می‌شود این راهکار‌ها را به صورت مداوم به کار ببرید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

آیا مرطوب کننده کمکی به محو کردن خطوط پیشانی می‌کند؟

لازم است برای مراقبت از پوست‌تان از مرطوب کننده استفاده کنید تا به خوبی آب رسانی شده و از پیری زودهنگام پوست‌تان پیشگیری نمایید. استفاده از مرطوب کننده شاید در رفع چروک پیشانی چندان موثر نباشد. اما می‌توانید از مرطوب کننده‌های ضد چروک استفاده کنید که حاوی عناصری برای رفع خطوط صورت هستند.

زیاد آب بنوشید تا پوست‌تان شاداب و شفاف باشد. ضمنا خوب و کافی بخوابید و از استرس تا جایی که ممکن است دور بمانید. اگر تا به حال این راهکار‌ها را به کار نمی‌بردید، وقت آن است که به طور جدی و مصمم، تغییرات لازم را وارد زندگی روزمره‌ی خود کنید و سبک زندگی‌تان را اصلاح نمایید. راهکار‌های گفته شده را حداقل یک ماه بدون وقفه اجرا کنید و مطمئن باشید تفاوت را خواهید دید

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰